Rusya atağı

Güncelleme Tarihi:

Rusya atağı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 28, 2017 20:32

TÜRKİYE’DE moda perakendesinin ilk 3 oyuncusundan biri olan Koton, Türkiye’den sonra Rusya’da da en büyük moda perakendesi markalarından biri olmayı hedefliyor. Rusya’da bugüne kadar 50 milyon dolar yatırım gerçekleştiren ve 1000 kişiye istihdam sağlayan Koton, Rusya’da ilk 5 moda perakendesi markası arasında girdi. Moskova’nın en büyük AVM’lerinden biri olan Colombus AVM’de 4500 metrekare mağaza açan Koton’un Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz’ın davetiyle Moskova’daydık.

Haberin Devamı

Yılmaz, Türkiye - Rusya arasında kriz yaşandığı dönemde de mağaza kapatmadıklarını, işlerinin etkilenmediğini aksine büyüme planlarına devam ettiklerini söyleyerek, 2017’de Rusya’da 110 milyon dolar ciroya ulaşmayı beklediklerini aktarıyor. Türkiye’den sonra en hızlı büyüyecekleri ülkenin Rusya olmasına karar verdiklerini söyleyen Yılmaz, 144 milyon nüfuslu Rusya’nın dünyanın en büyük AVM yatırımlarını gerçekleştirdiğini ve bu yüzden de Koton’un en stratejik pazarlarından biri olduğu bilgisini verirken, “Rusya bizim için Türkiye’den sonraki ikinci büyük pazarımız. 15 yıldır Rusya’dayız. Belki de 10 yıl içinde Rusya’da Türkiye’den daha fazla bir büyüklüğe ulaşacağız. 1000 Rus kadının katıldığı bir araştırma yaptırdık. Rusya’da Koton müşterilerinin yüzde 36’sının markayı rakipsiz gördüğünü ve yüzde 27’sinin favori markasının Koton olduğunu söyledi. Rusya’da moda markası sayısı fazla değil. Şu anda 44 mağazamız var. 2017 sonuna kadar da 53 mağaza sayısına ulaşacağız. 3 yıl içinde, mağaza alanımızı 150 bin metrekareye, çalışan sayımızı ise 3000’e çıkaracağız. 3 yıl içinde Rusya’daki yatırımımız 120 milyon dolara yükselecek” dedi.

Haberin Devamı

YURTDIŞI 1.1 MİLYAR LİRA

Yılmaz, 2016 yılında da büyüdüklerini, 2017 yılında da yüzde 38 büyüme beklediklerini ve bunun yüzde 58’inin yurtdışında yapılan satışlardan geleceği bilgisini verdi. Türkiye’deki büyümesinden çok daha fazla bir büyümeyi yurtdışında sağlamaya odaklanan Yılmaz, yurtdışı cirosunda bu yıl yüzde 87, son iki yılda ise yüzde 150 büyüme sağladıklarını anlattı.

2017 yılında yurtdışındaki satışlarının 1.1 milyar liraya ulaşması beklenen Koton, yalnızca Orta doğu, Körfez ülkeleri ve Rusya’da değil Avrupa ülkelerinde de büyüyor. Paris ve Hamburg mağazalarından sonra Avrupa’daki farklı merkezlere de odaklandıklarını söyleyen Yılmaz, 5 yılda 5 kıtaya yayılmayı hedeflediklerini hatırlatıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!