Renault dünya satışlarını artırdı

Güncelleme Tarihi:

Renault dünya satışlarını artırdı
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 16, 2002 00:00

Renault Grubu'nun dünya çapındaki binek ve ticari araç satışları, ilk verilerle, 2001 yılında yüzde 2.2 artışla 2 milyon 408 bin 548 adede ulaÅŸtı. Renault Mais'ten yapılan açıklamaya göre, dünyanın 1 numaralı Avrupa markası konumunu koruyan Renault, Batı Avrupa'daki liderliÄŸini 4. yılında da sürdürdü. Renault bu baÅŸarıyı 2001 yılında pazara sunduÄŸu Laguna 2 ve Yeni Clio gibi yeni modellerle ticari araçlar sayesinde elde etti. Batı Avrupa'da satışlarda yüzde 1.6 oranında artış görülürken, büyük geliÅŸme Orta Avrupa'da yaÅŸandı. Renault'un Orta Avrupa satışları yüzde 23.8 arttı. Batı Avrupa'da 4 yıldır sürdürdüğü birinciliÄŸi bu yıl da koruyan Renault, binek ve ticari araç pazarında yüzde 11.15`likpazar payı elde etti. Batı Avrupa binek otomobil pazarında yüzde 10,6, ticari araç pazarında ise yüzde 15,3 oranında pazar payı saÄŸlayan Renault, Almanya, Ä°ngiltere, Belçika, Hollanda, Portekiz, Ä°sviçre, Avusturya, Ä°rlanda, Yunanistan, Danimarka ve Norveç'te binek ve ticari araç pazarında payını artırdı. Marka, Ä°talya ve Ä°sveç`te pazar payını korurken, Fransa, Ä°spanya, Portekiz ve Belçika`da liderliÄŸini sürdürdü.TÃœRKÄ°YE VE ARJANTÄ°N KRÄ°ZLERÄ°NÄ°N ETKÄ°SÄ°Dünya pazarlarında yaÅŸanan deÄŸiÅŸiklikler ve Renault Grubu'nun sınırlarının geniÅŸlemesi, Türkiye ve Arjantin pazarlarında yaÅŸanan krizlerin etkisinin azalmasını saÄŸladı. Batı Avrupa dışında Renault Grubu`nun binek ve ticari araç satışlarında yüzde 4.4 oranında artış yaÅŸandı. Renault markası özellikle Orta Avrupa`da Thalia (Clio Sedan) ve Laguna'nın baÅŸarıları ile yüzde 23.8 artış ve yüzde 9.9 pazar payı ile çıkış gösterdi. Brezilya, Asya Pasifik ve Güney Afrika gibi birçok yeni pazarda geliÅŸmeler saÄŸladı.Türkiye'de yaÅŸanan ekonomik kriz dolayısıyla yüzde 70 oranında düşüş yaÅŸanan pazarda Renault, binek araç pazarında yüzde 29, binek ve ticari araç toplam pazarında ise yüzde 23.6 pazar payı elde ederek liderliÄŸini 4. yılında da korudu.2001 yılında Renault Grubu'nun yeni markaları da baÅŸarılarıyla dikkat çekti. Kore'de Renault-Samsung Motors, ticarileÅŸtirdiÄŸi 70 bin 231 araç ile planlananın üzerinde bir satış gerçekleÅŸtirdi. Romanya'da Dacia, SupeRnova`nın lansmanı ile 2001 yılında 52 bin 523 aracın ticarileÅŸmesini saÄŸladı ve yüzde 59.7 oranında pazar payı elde etti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!