Reklamı yere serenler Türkiye'yi sevdi

Güncelleme Tarihi:

Reklamı yere serenler Türkiyeyi sevdi
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 09, 2001 00:00

Market ve hipermarket zincirleriyle anlaÅŸarak marketlerden kiraladıkları zeminlerine o markette satılan ürünlerin reklamını iÅŸleyen ABD'li firma Floor Graphics, Türkiye'de lisanslı iÅŸbirliÄŸi yerine yatırım ve ortaklık kararı aldı.Tüketiciyi alışveriÅŸ yaparken ikna eden bir reklam mecrası olarak uluslararası markalar ve perakende zincirleri ile birlikte dünyaya yayılan Prinston merkezli Floor Graphics Türkiye'de ilk etapta 1000 marketlik bir zincir oluÅŸturmak istiyor.Migros, Åžok ve Maxi ile anlaÅŸmasını tamamlayan Floor Graphics Uluslararası BaÅŸkanı Carlos Erban, ‘‘Bizim yaptığımız tam satış noktasında reklam satışıdır. Hem düşük maliyetli hem de çok etkili reklamdır. Kriz dönemlerinde genel reklam bütçeleri kısılsa da bize dönük reklam bütçeleri kısılmaz hatta artabilir. Çünkü en dar bütçeyle yapılabilecek en etkili reklam türü budur. Reklam veren yüzde 100 hedef kitleye ulaşıldığını bilir. AlışveriÅŸe gelmiÅŸ insan, kredi kartı da cebinde.. Hiç almaya niyeti yoksa da alabilir. BirÅŸey almaya kararlı ise o zaman da onu etkileyip bizim almasını istediÄŸimiz ürünü tercih etmesini saÄŸlamak önemlidir. Bunu bütün uluslararası markalar çok iyi bilir. Uluslararası markalar toplam reklam bütçelerinin yüzde 1'i ila 5'ini bu iÅŸe ayırır. Kriz dönemlerinde genel reklam bütçeleri daralırken bu paya dokunulmaz’’ dedi.20 BÄ°N SÃœPERMARKETTEFloor Graphics Türkiye temsilcisi Hüseyin KiÅŸioÄŸlu da satış noktasında zemin reklamcılığının ABD'de 20 bin süpermarkette uygulandığını belirterek, ‘‘Migros, Åžok ve Maxi ile anlaÅŸma imzaladık. Floor Graphics bu sektördeki global pazarın yüzde 90'ına sahip. Genellikle lisansla çalışırlardı ama Türkiye'de sermaye koyup ortaklık oluÅŸturdular. Çünkü Türkiye'yi çok büyük bir pazar olarak görüyorlar’’ dedi. KiÅŸioÄŸlu da, Türkiye'de henüz 6 aylık bir iÅŸ geçmiÅŸi olan Foor Graphics'in krizden etkilenmediÄŸini belirtti ve ‘‘Kriz sürecinde korktuÄŸumuz gibi olmadı. Kriz baÅŸlayınca herÅŸey duracak sanıyorduk. Fakat, uluslararası firmalar reklamı kesmediler, tam tersine reklama dayalı olarak krizi atlatma politikası güttüler. Biz de bundan yararlandık’’ diye konuÅŸtu. Sadi ÖZDEMÄ°RÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!