Reklamcılar ‘Kırmızı’da buluştu

Güncelleme Tarihi:

Reklamcılar ‘Kırmızı’da buluştu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 21, 2003 01:57

Hürriyet Gazetesi'nin başarılı basın kampanyalarınının ödüllendirileceği ‘Kırmızı’ adlı yeni yarışması, önceki akşam 1500 kişinin katıldığı ‘Kırmızı Parti’yle tanıtıldı. Hürriyet İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Vuslat Doğan Sabancı, ‘‘Yarışmanın tüm basını kucaklamasını umut ediyoruz’’ dedi.

Hürriyet Gazetesi'nin başarılı basın kampanyalarını ödüllendirip basını tercih eden reklamverenleri desteklemek amacıyla tüm gazete ve dergi reklamları arasında düzenlediği ‘Kırmızı’ adlı yarışma, önceki gece Parkorman'da tanıtıldı. Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Vuslat Doğan Sabancı ile Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal'in ev sahipliğinde düzenlenen gece, MFÖ konseri ve Kubilay Tunçer & Lale Mansur Show'la renklendi. Tanıtıma reklam ve medya dünyasından 1500 davetli katıldı. Vuslat Doğan Sabancı, basın tarihinde herzaman ilklere imza attıklarını belirterek, ‘‘Kırmızı isimli yarışmayla da yine basın tarihinde bir ilki gerçekleştiriyoruz. Bu yarışmanın tüm basını kucaklamasını umut ediyoruz’’ dedi.

Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, ünlü ilizyonist Kubilay Tunşer ve tiyatro sanatçısı Lale Mansur'la birlikte Kırmızı'yı Parkorman'da tiyatral bir sunumla tanıttı. Kırmızı'yla basın reklamlarının gücünün daha da öne çıkaracaklarını belirten Ayşe Sözeri Cemal, ‘‘Türkiye'nin ilk basın reklam yarışması Kırmızı, hayata geçiyor. Bu yarışmayla birlikte basın reklamlarında mükemmelliyeletçiliği desteklemeyi ve ödüllendirmeyi amaçlıyoruz’’ diye konuştu.

TÜM GELİR EĞİTİME

Ayşe Sözeri Cemal, Kubilay Tunçer'in gazetelerin 24 saatlik ömrü olduğu görüşüne karşılık, ‘‘24 saatte herşeyi bitirebilirsiniz. Bugün reklamda basın en fazla geri dönüşü olan mecradır’’ cevabını verdi. Ayşe Sözeri Cemal, bu yarışmadan para kazanmayacaklarını belirterek, ‘‘50 milyon lira olan yarışma başvuru bedellerinden elde ettiğimiz tüm geliri basınla ilgili bir eğitim projesinde kullanılmak üzere Reklamcılık Vakfı'na bağışlayacağız’’ dedi.

Kırmızı Parti'ye Türkiye'de reklam sektörüne yön veren reklamverenler, reklam ajansları ve medya temsilcileri katıldı. Son yıllarda artan televizyon reklamlarına karşı Kırmızı'nın basın ilanları teşvik ederek hakettiği yeri bulmasını sağlayacağını belirten reklamcılar, yarışmanın Hürriyet tarafından düzenlenmesinin ise yarışmaya daha büyük anlam kattığını belirtiyorlar.

Ödül töreni ekim ayında gerçekleşecek yarışmanın jürisi ise reklamverenlerden, ajans sahipleri ve reklam yaratıcılarından oluşuyor. Jüri başkanlığını ilk yıl McCann-Erickson WorldGroup Orta ve Doğu Avrupa Bölge Müdürü Pınar Kılıç'ın yapacağı yarışmanın jürisinde Cem Boyner, Deniz Barlas, Nil Bağcıoğlu, Hakan Behlil, Hayri Çulhacı, Emre Senan, Arzu Ünal, Kurtcebe Turgul, Cem Topçuoğlu, Doğan Yarıcı bulunuyor. 1 Eylül 2002-30 Eylül 2003 tarihleri arasında yayınlanan reklamların yarışacağı Kırmızı ödülleri için son başvuru tarihi 6 Ekim. Yarışmanın ödülünü ise ünlü heykeltraş Bihrat Mavitan tasarladı.

Sektör için yeni bir kan olacak

ÖZGÜR SAĞLAM

(Art Group Ortağı)

Kırmızı'yı yarışma anlamında organizasyonu, konsepti, duyurusuyla ve tanıtımıyla tebrik etmek lazım. Her şey çok ciddi ve güzel gidiyor. Sektöre katkısı olacağına inanıyorum. Özellikle kriz sonrasında televizyon reklamlarının medya içindeki oranının basına göre daha artması böyle bir yarışmanın desteğiyle dengelerin tekrar sağlanması adına önemli olacaktır. Bu yarışmayla basın reklamlarına daha fazla önem verilecektir. Ayrıca her yarışma sektörü büyütmek ve geliştirmek için bir teşvik niteliğindedir. İşin içinde yaratıcılık olduğunda bunun teşviği daha fazladır. ‘Kırmızı’ bunu tek başına sadece yaratacılık olarak değil daha kapsamlı olarak algılıyor. Hürriyet'in kurum olarak bunu sağlık bir şekilde götüreceğine inanıyorum. Sektör için yeni bir kan.

Basına olan güven artacak

ARZU ÜNAL

(Reklamevi Ortağı)

Kırmızı'nın çok hayırlı bir iş olduğunu düşünüyorum. Son bir kaç yıldır reklam alanında televizyon harcamaları basın harcamalarının önünde gitmeye başlamıştı. Televizyon fiyatlarının düşmesiyle birlikte televizyona reklamverenler ve reklam ajansları daha fazla yüklenir olduk. Basın mecrasının gücü ve iletişimdeki önemi biraz yadsındı. Bunu geri kazandırmak için yapılan basın ilanlarını teşvik ve ödüllendirmek çok akıllıca bir fikir. Basın ilanında ödül almak oradaki yaratacılığın teşvik edilmesi, yaratıcıları ve ajansları teşvik edecektir. İyi basın ilanları beraberlerinde geri dönüş sağlayacağından reklamverenin ajanslara ve basına olan inancı artacaktır.

Kristal Elma'yla ‘Kırmızı’ kardeş

OĞUZHAN AKSOY

(Movida Plus Ortağı)

Sektörümüzün kurumsallaşmış yarışması 15 yıldır devam eden Kristal Elma'dır. Bu yarışmanın yanında medyanın da böyle bir yarışmayı eklemesi yaratıcıların kendilerini göstermesi açısından yeni bir fırsattır. Kristal Elma ve Kırmızı birbirlerini destekleyecek birer kardeş olacaklardır. Kırmızı, basın ilanlarına mutlaka katkı sağlayacaktır. Daha kreatif ilanların yaratılması, iyi mizanpaj ve iyi editoryal düzenlemelerle bunlarını daha iyi bir şekilde sunulacağını düşünüyorum.

Türkiye'yi ‘Kırmızı’ sardı

CEM TOPÇUOĞLU

(TBWA İstanbul Başkanı)

Hürriyet'in bu yarışması iyi bir başlangıç oldu. Aslında başlamasının bir başka önemi de var. Türkiye'de televizyon ağırlıklı bir iletişim var. Çünkü bu ülkede insanlar okumasını değil bakmasını seviyor. Televizyon çok daha fazla ağırlıklı olarak kullanılıyor. Basının da özellikle belli sektörlerde veya gerektiği zaman taktiksel olarak bazı kampanyalarda çok daha iyi ve anlamlı kullanılması gerekiyor. Bu tip teşvikler bize her zaman bunu düşündürmeye yönlendirecek. Ben ‘Kırmızı’yı beğeniyorum. Bir kaç aydır Türkiye'ye bir kırmızı sardı.

Motivasyonu artıracak yarışma

FARUK KAPTAN

(Ultra Başkanı)

Şu anda görüldüğü gibi ‘Kırmızı’ sektörün ihtiyacı olan aktivitelerden biri. Bu yarışma özünde basın ilanları yarışması olduğu için Türkiye'nin en kurumsal basın kuruluşu tarafından düzenlenmesi büyük anlam taşıyor. Hiç bir yarışma tek başına kreativitenin garantisi değildir ama motivasyon aracıdır. Basın ilanlarının mecra planlamasındaki hakettiği önemi bir kez daha reklamverenlere ve reklam ajanslarına hatırlatma görevini yapacaktır.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!