Reklam pastası ilk 6 ayda yüzde 5 büyüdü

Güncelleme Tarihi:

Reklam pastası ilk 6 ayda yüzde 5 büyüdü
Oluşturulma Tarihi: Eylül 15, 2012 00:00

Reklamcılar Derneği (RD), üye ajanslarının verileriyle hazırladığı raporda 2012 yılının ilk 6 ayında reklam harcamalarının yüzde 5 büyüdüğünü açıkladı.

RD, reklam yatırımlarına ilişkin 2012 yılının ilk 6 ay reklam yatırımları açıklandı. Verilere göre toplam 2 milyar 396 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında 2011 yılının aynı dönemine göre yüzde 5 büyüme gerçekleşti. Açıklamada şu bilgiler verildi: “İlk yarıda piyasalarda görülen durgunluğun reklam sektörüne de yansımaları olduğu ve son yıllarda görülen hızlı büyümenin yavaşladığı görüldü. İkinci yarıda büyümenin artacağı ve yıl sonu itibarıyla toplamda yüzde 8’lik bir büyüme yaşanacağı öngörülüyor. Yatırımların yüzde 56.74’ünü televizyon, yüzde 23.95’ini basın, yüzde 6.78’ini açıkhava, yüzde 8,65’ini dijital, yüzde 2.70’ini radyo, yüzde 1.18’ini sinema reklamları oluşturdu. Tüm mecralarda dönem itibarıyla büyümenin itici gücünü oluşturan sektörler sırasıyla Gıda, Yayıncılık, İletişim, Finans, Kozmetik ve Kişisel Bakım, Elektronik Ev Eşyaları, İnşaat ve Dekorasyon Hizmetleri, Otomotiv, Ulaşım Araçları ve Yan Sanayii, Eğlence Kültür Sanat ve Sporla İlgili Faaliyetler ve Perakendecilik oldu.”
Verilere göre 2012 ilk 6 aylık dönemde en fazla reklamveren ilk 10 firma şöyle sıralandı: Unilever, Arçelik, Turkcell, Vodafone, Benckiser, DTV, Avea, Vestel, P&G, TTNet.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!