GeriEkonomi Reklam harcaması artarken en büyük sıçrama dijitalde
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Reklam harcaması artarken en büyük sıçrama dijitalde

Reklam harcaması artarken en büyük sıçrama dijitalde
refid:21467040 ilişkili resim dosyası

Reklam harcamaları yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 2 milyar 396 milyon lira olarak gerçekleşti. 2012’nin ikinci yarısında dijital sektör yüzde 27 ile toplam reklam harcamaları içinde payını en çok artıran mecra oldu.

Tahminlerine göre, 2012 yılı sonu itibarıyla reklam yatırımlarında toplamda yüzde 8’lik büyüme bekleniyor. Reklamcılar Derneği, verilerine göre 2012 yılı ilk 6 ay reklam yatırımları şöyle:

 
MECRALARIN DAĞILIMI

-TV: yüzde 56,74

-Basın: yüzde 23,95

-Dijital: yüzde 8,65

-Açıkhava: yüzde 6,78

-Radyo: yüzde 2,70

-Sinema: yüzde 1.18


Dijital gelirler yüzde 27 ile birinci

2012’nin ikinci yarısında dijital sektör toplam reklam harcamaları içinde payını en çok artıran mecra oldu. Digital mecralara verilen reklamlar 2011’in aynı dönemine göre yüzde 27 artarak yılın ilk 6 ayında 207 milyon TL’yi buldu. 2011’de dijital harcamaların toplam reklamlar içindeki payı yüzde 6.18’di bu oran 2012’de 8.65’e çıktı. Yılın ilk ayında TV gelirleri yüzde 3 gazete gelirleri ise yüzde 4 arttı.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle