Reçeteyi yazdı Oscar’ı kaptı

Güncelleme Tarihi:

Reçeteyi yazdı Oscar’ı kaptı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2013 01:08

Migros, çalışanların kariyer planını önemsediğini tespit edince, 5 yılda bölge müdürü olmayı mümkün kılan reçeteler yazdı.

Haberin Devamı

Bu çalışmalar, insan kaynakları alanında Oscar kabul edilen ASTD’den ‘En İyi’ ödülünü getirdi.

TÜRKİYE’nin en köklü gıda peraken-decilerinden Migros kurduğu Perakende Akademisi ile, insan kaynakları (İK) alanında Oscar kabul edilen ASTD’den (American Society for Training & Development) ‘En İyi’ ödülünü kazandı. Çalışanların maaştan bile
daha fazla kariyer planlamasını önemsediğini tespit eden Migros’a büyük ödülü getiren süreçleri Migros Genel Müdür Yardımcısı Demir Aytaç ile konuştuk.

KARİYER MAAŞTAN ÖNEMLİ

Migros’un Perakende Akademisi’ni kurduğunu, kendi kitaplarını yaptığını hatırlatan Demir aytaç, sistemi şöyle özetledi: “Bizde 360 derece değerlendirmeyle kişi eksiklerini tespit edip kendini geliştirme imkânı buluyor. Üstü ile mutabık kalıp bir ‘Gelişim Sözleşmesi’ imzalıyor, eksikleri ve talep ettiği konularda bir yıl eğitimler alıyor. Yılsonunda yeni değerlendirme ile karşılaştırılıyor. Ona göre ilerleniyor. Ayrıca çalışan memnuniyeti anketlerinde gördük ki insanlar maaşlarından bile daha fazla kariyer planlarını ve kariyer planında şeffaflığı önemsiyor, önlerini görmek istiyorlar. Bunun üzerine komiteler kurup, çalışanlara kariyer reçeteler çıkardık.”

GİZLİ İÇ BAŞVURU SİSTEMİ

Aytaç, şöyle konuştu: “Beş yıl sonra bölge müdürü olmak bile mümkün. Eğer reçeteyi tamamlarsa, yol haritası belli. Bir pozisyon açılınca kurum içinde duyurusu yapılıyor. Pek çok şirkette bu vardır ama orada üstüne haber vermen gerekir. Eğer üstünüze haber verirseniz o sizi engeller. Ya kıskanır ya da yetenekli elemanını kaybetmek istemez. Bizde kişi, eğer o pozisyona adaysa üstüne bildirmeden, müracaatını yapabiliyor. Biz, yetenekleri kaybedersek rekabetçi ortama dayanamayız.”

Haberin Devamı

Ofissiz ‘mobil müdürler’

DEMİR Aytaç, çalışanlarının yüzde 72’sinin Y kuşağı olduğunu hatırlatarak, mobil ofis projesini şöyle anlattı: ”Bizim işimiz müşteriyle. Her şeyi müşteriden öğreniyoruz, ihtiyacı oradan tespit ediyoruz. Raporlara bakacağım, rakamları inceleyeceğim diye bir küdür odasına kapanırsa müşteriyi kaçırır. Elinde tableti mobil müdürler başlattık. Çalışanların çoğu Y kuşağı olunca, ofissiz müdürlüğe de bir reaksiyon olmadı.”

Haberin Devamı

12 bin kişiyi ekrana kilitledik

EĞİTİMLERİ, ‘Youtube’vari yöntemle küçük videolar halinde de verdiklerini belirten Demir Aytaç, “18.500 çalışanımız var ve biz 12.000 kişiyi ekrana kilitleyip, ödülü aldık. Biz de mentorluk da var, usta-çırak ilişkisi de. 60 yıllık bir şirketin bütün tecrübelerini çalışanlara, çalışanların tecrübelerini birbirlerine aktarıyoruz” dedi. Perakendede herkesin metrekare başına satışı artırmanın peşinde olduğunu anlatan Aytaç, doğru insan olmazsa müşteri memnuniyetinin artmadığını söyledi.

1600 kasap arkadaşı var

DEMİR Aytaç, başarılı insan kaynakları uygulamalarının yanında ilginç kişiliğiyle de dikkat çekiyor. Facebook’ta 1600 kasap arkadaşı olduğunu belirten Aytaç, “Onları arkadaş olarak kabul ettiğim için inanılmaz duygulananlar oldu, mesajlar yazdılar. Oysa hiç önemli bir şey değil. Benim için de onlarla iletişimde olmak çok öğretici” dedi. Kurum içinde metroluk uygulamasıyla çapraz eğitimler verdiklerini belirten Aytaç, şunları söyledi: “Ben de kendime mentor olarak Y kuşağından kurumdaki en genç insanı seçtim. Haftada 1.5 saat vakit geçiriyoruz; çok şey öğreniyorum ondan. Örneğin bizim kuşağın dili didaktif. Onun sayesinde bu dili Y kuşağına uygun hale getiriyorum.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!