Rakı, Avrupa’ya bile pahalı geldi

Güncelleme Tarihi:

Rakı, Avrupa’ya bile pahalı geldi
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 04, 2005 00:00

Mey İçki’nin Avrupa’daki dağıtımını yapan Drinks&Food’un BaÅŸkanı Michael Bouchette, ‘12 Euro’luk rakı Avrupalı tüketici için pahalı bir içki’ dedi. Rakıyı ‘Alkollü içkilerin Mercedes’i’ diye tanımlayan Bouchette, geçen yıl 14 ülkede 3.5 milyon ÅŸiÅŸe rakı sattıklarını ve rakamı ikiye katlamayı planladıklarını açıkladı.TEKEL’in alkollü içkiler bölümünü satın alan Mey İçki’nin Avrupa’da dağıtım ve satışını yapan Alman Drinks&Food (DF) ÅŸirketinin 32 yaşındaki BaÅŸkanı Michael Bouchette, Avrupalı için bile pahalı bulduÄŸu rakıyı ‘içkilerin Mercedes’i’ olarak tanımladı. SATIÅž Ä°KÄ°YE KATLANIR: Geçen yıl Avrupa’da DF kanalıyla 3.5 milyon ÅŸiÅŸe rakı satıldığını ve satıştan 20 milyon Euro gelir elde edildiÄŸini belirten Bouchette, hedeflerinin daha çok Avrupalıyı rakı ile tanıştırmak olduÄŸunu kaydetti. Avrupa’nın 14 ülkesine rakı dağıtımı yaptıklarını belirten Bouchette, dağıtım yapılan ülke sayısının ve dağıtılan rakı miktarının her yıl artacağını, önümüzdeki 5 yılda Avrupa’daki rakı satışını ikiye katlamayı planladıklarını açıkladı. ALKOLLÃœ İÇKÄ°NÄ°N MERCEDES’İ: 70’lik Yeni Rakı’nın Avrupa’da ki ortalama satış fiyatının 12 Euro olduÄŸunu belirten Bouchette, rakının Avrupalı tüketici için pahalı bir içki olduÄŸunu söyledi. Rakıyı, ‘Alkollü içkilerin Mercedes’i olarak tanımlayan Bouchette, ‘Ben de rakı içicisiyim. Son 3 yıldır rakı içiyorum. Rakı son derece seçkin bir içkidir, fiyatı da bu nedenle yüksektir’ dedi. Bouchette rakının yüksek fiyatla satılmaya devam edeceÄŸini belirtti.KAMPANYA RAMAZANDAN SONRA: Ramazandan sonra Avrupa’daki market ve satış noktalarında hızlı bir rakı tanıtım kampanyası baÅŸlatacaklarını duyuran Bouchette, bu ve benzeri kampanyalar ile baÅŸta Almanlar olmak üzere bütün Avrupalılara rakıyı sevdireceklerini ifade etti. Bouchette, Avrupalılar’ın seyahat ettikleri ülkelerde tanıştıkları içkileri kendi ülkelerine getirdiklerini, rakının da Avrupa’da Türkiye’ye gelen tursitler aracılığıyla tanındığını söyledi. Türkiye’ye geçmiÅŸte tatile gelen Avrupalı turistin ülkesine döndüğünde rakı bulamadığını ancak ÅŸimdi bu durumun ortadan kalktığını belirten Bouchette, ‘Avrupalıların Türkiye’ye gitme oranı arttıkça Avrupa’da rakı satışımız artacaktır’ dedi.UZO’NUN HAKÄ°MÄ°YETÄ°: DF BaÅŸkanı Michael Bouchette, Avrupalılar’ın anasonlu içkilere olan talebinin her geçen gün büyüdüğünü, sadece rakıya deÄŸil, Sambuca, Uzo gibi içkilere olan ilginin de arttığını söyledi. Yunanistan’ın milli içisi olarak bilinen Uzo’nun erken girdiÄŸi için pazar hakimiyeti bulunduÄŸunu belirten Bouchette, Türk rakısının tanınmaya baÅŸlanması ile bu hakimiyetin kırılacağını söyledi.Sırada ÅŸarap varMEY İçki Pazarlama Direktörü Cihan Kırımlı, Avrupa’daki rakı satışlarının çok iyi gittiÄŸini Mey İçki’nin toplam satışlarının yüzde 10’unun Avrupa’da gerçekleÅŸtiÄŸini söyledi. Åžu anda Avrupa’da sadece Yeni Rakı’yı dağıttıklarını ancak ramazan ayından sonra TekirdaÄŸ Rakı ve ÅŸarapta pazarlamaya baÅŸlayacaklarını belirten Kırımlı, baÅŸlatacakları tanıtım kampanyası ile sadece Yeni Rakı markasını deÄŸil, aynı zamanda Türkiye’yi de tanıtacaklarını vurguladı. Mey’in sadece rakı deÄŸil, likör, bira, kanyak ve ÅŸarap markalarına da sahip olduÄŸunu hatırlatan Kırımlı, önümüzdeki dönemde BuzbaÄŸ baÅŸta olmak üzere diÄŸer Mey ürünlerini de Avrupa’da satışa sunacaklarını açıkladı. Avrupa’daki Türkler Ä°stanbul’a göre daha muhafazakar görünüyorDRINKS&Food’un BaÅŸkanı Michael Bouchette, 70 kiÅŸilik dağıtım ekibiyle Ä°stanbul’a geldi. Ä°stanbul’u ummadıkları kadar modern bulduklarını ve modern insanlarla karşılaÅŸtıklarını belirten Bouchette, ‘Avrupa’daki Türkler Ä°stanbul’daki Türklere göre daha muhafazakar giyiniyor’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!