Prada: Türkiye’ye inanıyoruz, İstanbul lüksün yeni başkenti

Güncelleme Tarihi:

Prada: Türkiye’ye inanıyoruz, İstanbul lüksün yeni başkenti
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2010 00:00

Miu Miu mağazasını 2009 başında, Nişantaşı Prada mağazasını ise 2009 sonunda açarak Türkiye’de direkt faaliyet göstermeye başlayan Prada Grubu, üçüncü mağazasını İstinyePark’ta açtı. Prada Başkan Yardımcısı Sebastian Suhl, Türkiye’ye inandıklarını ve İstanbul’un lüksün yeni başkenti olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

KÖKLERİ 1913 yılına giden Prada ironik bir öyküye sahip. Kurucu Mario Prada, kadınların işlere karışmasını istemezdi. Bu konuda o kadar tutucuydu ki aileden hiçbir kadının çalışma atölyesine girmesine izin vermezdi. 1950’lerde Mario’nun ölümünden sonra oğlu işlere ilgi göstermeyince, şirketin başına gelini geçti. Prada’nın kaderini değiştirip, onu lüks bir marka yapan da yine bir kadın olan torun Miucia. Miucia ile birlikte 1977’den sonra marka gerçek bir devrim yaşadı. Şimdi lüks markaların piri olarak anılan Prada, 2009 yılından bu yana Türkiye’de 2 mağaza (biri Miu Miu) ile direkt faaliyet göstermeye başladı. 65 ülkede faaliyeti olan Prada’nın 2009 yılı cirosu 1.6 milyar Euro. 2010 için rekor bir ciro açıklaması bekleniyor. İstinyePark mağazasının açılışı arifesinde Prada Başkan Yardımcısı Sebastian Suhl sorularımızı yanıtladı.
Nişantaşı’ndan imaja katkı
*  Türkiye’ye kendi başınıza gelişiniz gecikti fakat etkileyici bir başlangıç yaptınız.
-  Türkiye’ye 2009’da doğrudan giriş yaptığımız için gurur duyuyoruz. 2009 sonunda açılan Nişantaşı mağazası, sadece satışlar açısından değil markamızın imajı açısından da çok başarılı oldu. 2009 başında İstinye Park’ta açtığımız Miu Miu mağazası da bir diğer başarı...
*  Ve satışlar?..
-  Kasım 2010 itibarıyla satışlar 2009’un aynı dönemine göre ciddi oranda arttı. Daha uzun süredir faaliyette olan Miu Miu açısından ise iki haneli büyüme görmekten memnunuz.
Doğru yatırım yaptık
*  Perakendeci olarak Türkiye’yi nasıl buldunuz?
-  Burada beklediklerimizi bulduk. Seçkin ürünler talep eden dinamik ve çeşitliliği olan bir pazar. Amiral mağazalarımız için yaptığımız ciddi yatırımların doğru olduğunu gördük.
*  Türkiye’ye geç kaldığınızı düşünüyor musunuz?
-  Prada grubu, belki de diğer lüks markaların hepsinden daha uzun zamandır Türkiye’de. Her ne kadar kendi mağazalarımızı 2009’da açmış olsak da, Prada ve Miu Miu markaları iş ortaklarımız tarafından başarıyla temsil edildi ve hâlâ Türkiye’nin geri kalan kısmında temsil edilmeye devam ediyor.
3 amiral mağaza açtık
*  İstinye Park’ta açtığınız ikinci mağazadan beklentileriniz nedir?
-  Prada’nın Avrupa’nın tanınmış alışveriş merkezlerinden biri olan İstinye Park’ta bir amiral mağazası olması, geçtiğimiz yıl Nişantaşı’ndaki başarımız dikkate alındığında çok önemli.
*  Şimdiye kadar Türkiye’ye ne kadar yatırım yaptınız?
-  Sanırım mağazalarımız bu sorunun yanıtını veriyor. Üç amiral mağaza (2 Prada ve 1 Miu Miu) açan Prada grubunun Türkiye pazarına inandığını açıkça görebilirsiniz.
Lüksün yeni başkenti
*  Son birkaç yılda lüks marka akınına uğrayan İstanbul lüksün yeni başkenti mi?
-  Yatırımlarımızın bu soruyu cevapladığını sanıyorum. Prada Grubu, Türkiye’nin hem lüks hem de diğer sektörlerde önemli bir pazar olduğuna inanıyor.
*  Bağdat Caddesi’nde Louis Vuitton’un yanındaki mağazayı kiralamaktan vazgeçtiniz. Orada bir mağaza planı var mı?
-  Türkiye pazarındaki önemli noktalarda olasılıkları her zaman değerlendiriyoruz. Şimdiye kadar lojistik açıdan İstanbul’da Nişantaşı ve İstinye Park’a öncelik verdik.

Haberin Devamı

İstanbul dışındaki noktalarda Beymen ortağımız

Haberin Devamı

*  Beymen, Prada ürünlerini satmaya devam ediyor. Beymen dünyadaki en büyük toptancılarınızdan biri mi?
-  Beymen, Prada için Türkiye’de İstanbul dışındaki noktalarda önemli bir ortak olmaya devam ediyor.

Rekor büyüme yaşadık

*  Ekonomik krizin ardından 2010 sizin için nasıl geçti?
-  2010, Prada Grubu için hem satışlar hem de kârlılık açısından rekor bir yıl oldu. 31 Ekim 2010 itibarıyla konsolide gelir yüzde 31 artışla 1.4 milyar Euro’ya ulaştı. Vergi öncesi gelir 2009’un aynı dönemine göre artarak 330 milyon Euro oldu.
*  Prada 2010’da hangi ülkelerde açılış yaptı?
-  2010’da Portekiz’de ilk Prada mağazasını açtık ve Lizbon’daki en büyük lüks marka mağazası olduk. Ayrıca Prada ve Miu Miu olarak Asya, Japonya, Avrupa ve ABD’deki perakende kanallarda varlığımızı ciddi anlamda artırdık.

Haberin Devamı

Hem yükselen hem de gelişmiş pazarlarda 2 haneli büyüme

*  En çok nerelerde güçlüsünüz?
-  Olağanüstü dengeye sahibiz. Asya, Avrupa ve Amerika’da çok güçlüyüz. 2010’un ilk 9 ayındaki konsolide sonuçlara göre Avrupa yüzde 20, ABD yüzde 27 ve Japonya da dâhil olmak üzere Asya pazarı yüzde 51 büyüdü. Bu oranın yüzde 22’si geçen yılla aynı kanallardan sağlandı.
*  Hangi ülkelerde en yüksek büyüme oranlarına sahipsiniz?
-  2010 fevkalade bir yıldı. Prada grup markaları Çin, Hong Kong, Kore ve Singapur gibi yükselen pazarların yanı sıra İtalya, ABD, Fransa, İngiltere, Almanya ve İspanya gibi olgunlaşmış pazarlarda iki haneli oranlarda büyüme kaydediyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!