GeriEkonomi Porshce'den sonra sıra BMW'de
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    5
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Porshce'den sonra sıra BMW'de

Porshce'den sonra sıra BMW'de
refid:11720726 ilişkili resim dosyası

Otomotiv ve beyaz eşya sektörü için kalıp ve saç parça üretimi yapan Sarıgözoğlu Hidrolik Makina ve Kalıp Sanayi AŞ, Porsche'nin bir çok parçası için kalıp üretirken, BMW'nin gelecek yıl üretmeye başlayacağı yeni serilerin kalıpları için de kısa listeye girmeyi başardı.

Otomotiv ve beyaz eşya sektörü  için kalıp ve saç parça üretimi yapan Sarıgözoğlu Hidrolik Makina ve Kalıp Sanayi  AŞ, Porsche'nin bir çok parçası için kalıp üretirken, BMW'nin gelecek yıl  üretmeye başlayacağı yeni serilerin kalıpları için de kısa listeye girmeyi  başardı. Şirket Başkanı Mustafa Sarıgözoğlu, krizde 4. fabrikayı Bursa'da açarak  ihracatta daha güçlü olmayı planladıklarını belirtti.

Sarıgözoğlu, 1957 yılında İzmir'de  üretime başlayan ailenin kalıp konusunda önemli bir deneyime sahip olduğunu, Türk  otomotiv ve beyaz eşya sanayisinin gelişimine paralel, kendilerinin de  geliştiğini ifade etti.
       
MERCEDES, VOLKSWAGEN, JAGUAR

/images/100/0x0/55ea0db1f018fbb8f867c88b

Firma olarak ürettikleri kalıplar ve saç parçalarının aralarında Jaguar,  Porche gibi markaların da bulunduğu 10 markanın Avrupa'daki fabrikalarında  kullanıldığını söyleyen Sarıgözoğlu, şu bilgileri verdi:
       
“Halen Mercedes, BMW, Peugeot, Audi ve Volkswagen fabrikalarının  kalıplarını üretiyoruz. Son olarak Porsche'nin 4 kapılı modeli olan Panamera'nın  da bir çok parçasının kalıplarını ürettik. Genelde Avrupa'da bulunan fabrikalara  teslimat yapıyorduk ancak Audi, Çin'deki fabrikası için de kalıp istedi. Geçen  yılın son aylarında teslim ettik.
       
Şimdi gündemimizde Peugeot ile büyük bir proje var. Ayrıca BMW'nin 2011  yılında piyasaya çıkacak yeni 3 ve 5 serisinin ihtiyacı olan kalıpları üretmek  istiyoruz. Bu konuda uluslararası yarışma açıldı. 15 firmadan son 5'e kaldık.  Kalıplarının tasarlanması, üretimi ve Almanya'daki fabrikalara gönderilmesini  içeren bu iş için sürekli Almanya'ya gidiyoruz.”

KRİZ VE YATIRIM

/images/100/0x0/55ea0db1f018fbb8f867c88d

Dünya çapında daha büyük projelere katılabilmek amacıyla yatırımlarını  genişletme kararı aldıklarını ifade eden Sarıgözoğlu, grubun 4. üretim tesisini  Bursa Organize Sanayi Bölgesi'nde açacaklarını belirtti.

Bursa'yı, yatırım maliyetlerinin yüksekliğine rağmen otomotiv sektörüne  yakın olmak için tercih ettiklerini söyleyen Sarıgözoğlu, bu tesisin devreye  girmesiyle yıllık 30 milyon avro civarındaki cirolarının kısa sürede 60 milyon  avroya çıkmasını planladıklarını kaydetti.

Yatırım kararı aldıkları sırada küresel krizin etkilerini göstermeye  başladığını ancak o noktaya geldikten sonra duramayacaklarına karar vererek  yatırıma devam ettiklerini ifade eden Sarıgözoğlu, “30 milyon avroya mal olan bu  yatırımı önemli miktarda dış kaynakla yaptık. Bu nedenle kriz ortamında kaygılı  günler geçirdik. Ancak bu yatırımı kriz ortamında yapmanın fırsatları da oldu.  Krizin 2009 yılı ile birlikte sona ereceğini umuyoruz. Kriz sona erdiğinde  alanında Avrupa'nın en modern fabrikasının üretimde olması bizim için büyük  avantaj olacak” dedi.

Kalıp üretiminin yoğun tasarım faaliyeti gerektirdiğini, bazen otomotiv  firmaları tarafından gönderilen prototiplere müdahale ederek  düzelttirebildiklerini ifade eden Sarıgözoğlu, bu konudaki başarıları nedeniyle  Doğu Avrupalı firmalardan daha iyi olduklarına dikkat çekti.

Mustafa Sarıgözoğlu, uluslararası düzeyde bir kaç firmadan ortaklık  teklifi aldığını ancak şu anda böyle bir girişimde bulunmayı düşünmediğini  sözlerine ekledi.

Otomotivdeki iş fırsatları     http://www.yenibiris.com/IsIlanlari/Ilanlar.aspx?sector=11800

Yorumları Göster
Yorumları Gizle