Polonya yerine Türkiye

Güncelleme Tarihi:

Polonya yerine Türkiye
Oluşturulma Tarihi: Mart 29, 2019 08:30

2 yılda Türkiye’de pazar payını 9’a katlayan Huawei, gözüne birinciliği kestirdi. Yeni akıllı telefon serisi P30 lansmanında bir araya geldiğimiz Huawei Tüketici Elektroniği CEO’su Richard Yu, şirket merkezini Polonya’dan Türkiye’ye taşıma sinyalini verdi.

Haberin Devamı

SON 2 yıldır hem dünyada hem de Türkiye’de akıllı telefon pazarında dengeler değişmeye başladı. Bu dengeleri değiştiren şirketlerden biri Huawei. Pazarın hakimlerinden pazar payı almaya başlayan Huawei, yeni modellerindeki inovasyonla ve teknoloji ile düşük satış fiyatlarıyla hızlı büyüyor. Çok değil, 2017 Ağustos’unda Türkiye’de sadece yüzde 3.2’lik pazar payı olan şirket, Ocak 2019 itibariyle bu rakamı yüzde 26.7 çıkardı. Böylece Apple’ın iPhone’unu geçerek ikinciliğe yükseldi. Sadece 2 yılda gerçekleşen bu yükseliş, Türkiye’nin Huawei dünyası içinde öne çıkmasını sağladı. Yeni amiral gemisi modeli serisi P30’un lansmanı için şirketin davetiyle gittiğimiz Fransa’nın Paris şehrinde Huawei Tüketici Elektroniği Grubu CEO’su Richard Yu ile bir yuvarlak masa toplantısında bir araya geldik. Richard Yu’ya sorduğumuz ilk soru Türkiye planları oldu. Türkiye’deki pazarın beklediklerinden çok daha hızlı büyüdüğüne dikkat çeken Richard Yu, “Türkiye’nin de içinde bulunduğu Orta ve Doğu Avrupa ile Nordik Bölgesi’nde toplamda 30 ülke yer alıyor. Türkiye, pazar büyüklüğü açısından bulunduğu bölgede birinci sırada” dedi.

Haberin Devamı


Şu anda söz konusu bölgenin merkezi Polonya’da bulunuyor. Richard Yu bu yorumuyla, yakında bir zamanda bölgedeki merkez ülke pozisyonunun Türkiye’ye verilebileceğinin sinyalini verdi. Türkiye’deki elde ettikleri büyüme rakamlarını devam ettireceklerini anlatan Richard Yu, özellikle pazarda birinci olma hedeflerine vurgu yaptı. Richard Yu, şunları söyledi: “Bizim Türkiye’de birinci sırada olmamız gerekiyor. Bence daha fazla pazar payın ulaşabiliriz. Birinci olmak istiyoruz.”


GÖZÜ LİDERLİKTE


Huawei Türkiye Ülke Müdürü Seth Wang ise Türkiye’ye yatırıma devam ettiklerini ifade ederek, “Şubatta İzmir’de ilk deneyim mağazamızı açtık. İstanbul’daki ilk mağazamızı 6 Nisan’da İstinye Park’ta açıyoruz. Bu yatırımlarla Huawei Tüketici Elektroniği Grubu olarak dünya çapında yakaladığımız ikinci büyük üretici olma başarısını önce korumayı, sonrasında da liderlikle pekiştirmeyi istiyoruz. Türkiye’de de pazar payımızı 2019 yılı sonuna kadar yüzde 35’e çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. 

Haberin Devamı

Polonya yerine Türkiye

FOTOĞRAFÇILIĞI BAŞKA BİR NOKTAYA TAŞIDI

HUAWEI’nin Paris’te tanıtılan model serisi P30. P30 serisinde iki farklı model bulunuyor. Öne çıkan model P30 Pro. 6.47 inçlik bir ekrana sahip. Modelde, 4 farklı görüntüleme sensörü var. 40 megapiksel çözünürlüğündeki ana kamera ‘Superspectrum’ teknolojisiyle dikkat çekiyor. Bu sensör ışığı yüzde 40 daha fazla alabiliyor. En büyük faydası ise düşük ışıktaki fotoğraf kalitesi. Yaptığımız testlerde gördük ki gözün bile zor gördüğü karanlık ortamlarda P30 Pro net kareler yakalayabiliyor. Modelin diğer kamerası 8 megapiksellik telefoto lensi. 10x optik yakınlaştırma yapabilen model, dijital zoom ile 50x’e kadar çıkarabiliyor. Huawei telefoto lensi için aynalı yansıtmayla görüntü aktarımı sağlayan ‘Periskop’ tasarımını kullanmış ve 10x optik yakınlaştırmaya ulaşmış. Huawei P30 Pro 6 bin 999 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

Haberin Devamı

OTOMOBİL ANAHTARI OLACAK

HUAWEI P30 Pro’nun dikkat çeken özelliklerden biri de otomobil anahtarı olarak kullanabilmesi oldu. Bu özellik yakın temas iletişimi (NFC) teknolojisiyle çalışıyor. P30 Pro ile Audi markalı aracınızı tek bir seferlik eşleştiriyorsunuz, sonrasında ise aracın kapısına akıllı telefonu yaklaştırarak kilidi açıyorsunuz. Böylece yanınızda aracınızın anahtarını taşımaya gerek kalmıyor. Huawei P30 kablosuz şarj özelliğine sahip olan cihazları tersine şarj edebiliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!