Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2011 00:00
LinkedinFlipboardE-postaLinki KopyalaYazı Tipi
Yüksek motor hacimli otomobiller, cep telefonu, içki ve tütün ürünlerinde yapılan özel tüketim vergisi (ÖTV) artışını ilk yansıtan sigara üretisi Philip Morris/Sabancı (PhilSa) oldu.
Philsa en pahalı sigarını 7 liradan 9 liraya çıkarırken, en ucuz sigarasını da 4.50 liradan 6.50 liraya çıkardı. Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken ise, “ÖTV’nin artırılmasının ardından, sigaraya gelen rekor zamda ceza esnafa kesiliyor. Üretici firmalar bayimizin kârını düşürerek bakkal, bayi ve büfeci esnafımıza faturayı ödetmeye çalışıyor” dedi. “Esnafımızın yaptığımız satışların ne olduğu belli. Sigara, ekmek, süt, yoğurt gibi ürünler” diyen Palandöken, sözlerine şöyle devam etti: “Şimdi bu zamla işler daha da zorlaşacak. Üretici firmalar hem bayimizin kârını düşürüyor hem de sigaraya yüzde 28 ila 44 arasında rekor zam yaparak kaçağa yönelecek müşterimizi kaybettiriyor. Esnafımız sorun çözülmezse perişan olacak.”