Peugeot'nun 'Küçük Sırrı'

Güncelleme Tarihi:

Peugeotnun Küçük Sırrı
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 20, 2011 16:47

YOĞUN iş ve seyahat tempomdan dolayı pek televizyon dizisi seyrettiğimi söyleyemem. 8 yaşındaki kızım benden daha iyi bir dizi takipçisidir.

Haberin Devamı

Bundan 3-4 ay önce Peugeot'nun başarılı spor otomobil RCZ'i teste alıp akşam eve gittiğimde kızımın tepkisi aynen şöyleydi; "Baba bu Çet'in arabası.' Sonra bu Çet'in 'Küçük Sırlar' dizisindeki 'Çetin' isimli karekterin lakabı olduğunu ve dizide bu yakışıklı gencin siyah bir Peugeot RCZ kullandığını öğrendim. Peugeot Halkla İlişkiler departmanı özellikle gençlerin yakından takip ettiği bu diziye RCZ modelini vererek ilginç bir başarıya imza attığını o an farkettim.

1 yılda 600 adet

Bu farklı iletişim stratejisinin ardından Peugeot yetkilileriyle bir araya geldiğim ilk fırsatta, RCZ satışlarını ve dizinin etkisini sordum. Cevap çok ama çok ilginçti. Ağustos'ta satışa sunulan araçtan bugüne kadar 600'ün üzerinde satılmış ve satışların yüzde 90'ı dizi sayesinde gerçekleşmiş. Evet yanlış duymadınız, 'Küçük Sırlar' dizisi sayesinde bugüne kadar 500'ün üzerinde RCZ satılmış ve Peugeot bu sınıfta bir çok ay segment lideri olmuş.

Araç geri dönmemiş

Bu dizi projesi ise Peugeot Halkla İlişkiler Ekibi'nden Elçin Uğuzluoğlu ve Serdar Akman'ın Peugeot RCZ'in tantımı için neler yapabileceklerinin beyin fırtınasını yaparken dizinin yapımcısı TİM'S Prodüksiyon Genel Koordinatör'ü Mücahit Murat ile irtibata geçmeleriyle ortaya çıkmış. Telefonda fikirler paylaşılırken bir toplantı yapılmasına karar verilmiş. TİM'S'in ofisinde yapılan ilk toplantıya Peugeot ekibi RCZ ile gitmiş ama araçla dönememiş. Çünkü toplantıda her iki ekibin de yakaladığı uyum işi orada sonuca ulaşmış. Halen devam eden dizide 'Çet' RCZ kullanarak Peugeot satışlarına önemli katkı sağlamaya devam ediyor.

Haberin Devamı

Rüzgar gibi gelip geçtiler

5-8 Temmuz tarihleri arasında Türkiye, sessiz sedasız otomotiv dünyasının iki dev yöneticisini ağırladı. Sessiz sedasız diyorum çünkü özellikle Renault ve Nissan Başkanı Carlos Ghosn'un ne zaman gelip ne zaman gittiğini kimse bilmiyor. Geldiği bile meçhul. Mercedes Başkanı Zetsche ise önce İstanbul ardından Aksaray'da temaslarda bulundu ama akılda kalıcı ne bir söyleşi ne de bir açıklama yaptı. Gerek Renault gerekse Mercedes Türkiye yetkilileri, böyle bir fırsatı değerlendirip bırakın özel görüşmeyi en ufak bir özel toplantı bile organize edemediler. Eminim etmek istemişlerdir ama yurtdışından böyle bir onay alamadıklarını düşünüyorum.

16 Mayıs manşeti

Ama Carlos Ghosn'un programıyla ile ilgili bildiğim tek şey 16 Mayıs'ta Hürriyet'e manşet olan yazımla alakalı. Hatırlamayanlar için Ghosn'un 5 Temmuz'da Türkiye'ye geleceğini, Bursa ve İstanbul'daki temaslarından sonra Nissan yatırımı için Oyak Grubu'nun İskenderun'daki arazilerine bakacağını yazmıştım. Bu haber çok sağlam kaynaklara dayalıydı ve yayınlandığı gün Oyak Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar arayarak, "İki kişinin bildiği bu ayrıntaları nereden öğrendin. Yazdıkların doğru, seni tebrik ediyorum" diyerek büyük bir incelik yapmıştı. Ama sonra öğreniyorum ki, Fransa bu manşete biraz kızmış ve Türk yetkililere bu işi bu kadar büyüttükleri için sinirlenmiş. Bu yüzden de Ghosn'un programını tamemen değiştirip, Türkiye'deki yetkililere haber vermemişler. Sonuçta öyle ya da böyle Türkiye'den rüzgar gibi iki dev yönetici geçmiş oldu.

Haberin Devamı

2. el Peugeot otomobiller için tıklayınÂ

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!