Perakendede ciro yüzde 50 arttı patronlar krizi şarkılarla uğurladı

Güncelleme Tarihi:

Perakendede ciro yüzde 50 arttı patronlar krizi şarkılarla uğurladı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2010 00:00

Perakendenin önde gelen isimleri ‘Perakende Korosu’ şeklinde ilk kez sahneye çıktı, Candan Erçetin ile birlikte krize veda şarkıları söyledi. Eylül ayında bazı alışveriş merkezlerinde ciro artışı yüzde 50’yi bulurken, perakendeciler “Nasıl yakalamıştık ciroları, kârları” diye şarkılar söyledi.

Haberin Devamı

PERAKENDE Günleri’nin kapanışı ünlü sanatçı Candan Erçetin’le ilk kez sahne alan perakende sektörünün önde gelen isimlerinden kurulu ‘Patronlar Korusu’yla gerçekleşti. Ekonomik kriz döneminde zorluklara halay çekerek karşılık veren petronlar, bu sefer krizi şarkılar söyleyerek uğurladı. Patronlar Korosu’nda Abdullah Kiğılı, Melih Çelet, Füsün Çevikel, Aydın Yurdum, Sedef Orman, Sinan Öncel, Özlem İkiışık, Ayşen Zamanpur, Nihat Kiler, Süleyman Orakçıoğlu, Rifat Elhadef, Serdar Sunay, Nuşin Oral, Mevent Eyüpoğlu, Ömer Taviloğlu, Mehmet Nane gibi 40 kadar isim yer aldı. “Nasıl yakalamıştık saçlarından baharı” şarkısı perakendecilerin dilinde “Nasıl yakalamıştık ciroları, kârları” dizelerine dönüştü. “Ararım seni her yerde” ise “Ararım müşterim nerde” şeklinde yorumlandı.
Pavyona düşme korkusu
Patronlar Korosu, daha sahneye çıkmadan teklif yağmuruna tutulmuştu. Sahne performansı çok beğenilen patronların gelecek 3 ayda programlarının dolu olduğu öğrenildi. Koro Collezione markasının sahibi Ekrem Akyiğit’in oğlunun düğününde de şarkı seslendirecek. Abdullah Kiğılı, “Rezervasyon için Ayşen Zamanpur’u arayın” dedi. Koronun menejerinin kim olacağı tartışmasında Mustafa Taviloğlu ismi öne çıkınca Kiğılı “Sen menejerimiz olursan biz pavyona düşeriz” diye esprili karşılık verdi. Bunun üzerine Taviloğlu, “Ben olursam size çok para kazandırırım” dedi.
10 yılda kriz olur mu
AVM Partners Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Yurdum, bazı alışveriş merkezlerinde eylül ciro artışının yüzde 50’ye yaklaştığını belirterek, perakendecilerin bayram yaptığını söyledi. Perakende Günleri’nin ikinci gününde katılımcılar arasında düzenlenen ankette perakendecilerin 10 yıl içerisinde bir kriz daha beklediği ortaya çıktı. Perakendecilerin büyük çoğunluğu kendilerine sorulan “Önümüzdeki 10 yıl perakende için nasıl geçecek” sorusunu, “Ortasında bir kriz yaşacağız” şeklinde yanıtladı. Sorunun şıkları arasında yer alan “Her geçen yıl daha iyiye gidecek” ise en az yanıtı aldı. Anket sonuçlarını değerlendiren, Stefanel Türkiye Genel Müdürü Füsun Çevikel, “Kriz değil tam tersine istikrarlı büyüme bekliyoruz. Ekonomik krizin ardından iyi bir toparlanma oldu. Her şey çok olumlu görünüyor” dedi.
Yönetici tedirgin patron rahat
Boyner Genel Müdürü Aslı Karadeniz, perakendecilerin kriz beklemek bir yana sıçrama yaratan büyüme planları yaptıklarını belirterek, “Özellikle gelecek 3 yıl için önemli büyüme planlarımız var. 2011 yılından sonra dünyada da krizin tüm izlerinin silinmesini bekliyoruz. Bunun da önemli etkisi olacak ama asıl Türkiye’deki ekonomik parametreler yeni bir krize işaret etmiyor” diye konuştu. Silk&Cashmere’in sahibi Ayşen Zamanpur, “Sektör gerçekten istikrarı yakaladı. Bu istikrarın uzun süre bozulacağını düşünmüyorum” mesajı verdi. İnci’nin sahibi Ali Murad Kızıltaş, “Patronlar ve üst düzey yöneticiler krize alışkın, endişe etmiyor. Belki orta ve alt kademedeki yöneticiler, kriz tecrübeleri az diye tedirgin olabilirler” dedi. YKM Yönetim Kurulu Üyesi Saruhan Tan ise, “İstanbul kesinlikle modada dünyanın en önemli 5 şehri arasına girecek. Bugün gördüğümüz gökdelenlerin arkaları da dolacak. İstanbul Manhattan gibi yükselecek. 10 yıl sonrası çok parlak” diye konuştu.

Haberin Devamı

25 metrekare dükkan için yılda 5 kilo altın

Haberin Devamı

KAPALIÇARŞI’da ana caddede yeralan 25 metrekarelik bir dükkanın yıllık kirası 5 kilo altınla ödeniyor. Yani Kapalıçarşı metrekare bazında 480 euroluk kira rakamı ile tüm alışveriş merkezlerini geride bırakıyor. Kapalıçarşı Esnafları Derneği Başkanı Hasan Fırat, Kapalıçarşı’yı anlattı. Çok para kazanmak isteyen perakendecileri Kapalıçarşı’ya davet eden Fırat, “Size burada mağaza açmayı tavsiye ederim. Ama mağazaların metrekareleri size çok uymuyor” dedi. Fırat, “Kapalıçarşı’da 68 cadde ve sokak var. Merkezi caddede olan dükkanlar altınla veriliyor. Ana caddede yeralan 25 metrekarelik bir dükkanın yıllık kirası 5 kilo altın. Metrekareye vurunca 480 euroya geliyor” dedi. Kapalıçarşı olarak en büyük sıkıntılarının birisinin de sahte mal olduğunu belirten Fırat, şunları söyledi: “Kapalıçarşı’dan birçok sahte mal a toplanıyor. Devlet bu mallara el koyuyor. Sonra bu malları ihaleye çıkarıyor. İhaleyle alanlar malı tekrar Kapalıçarşı esnafına satıyor. Bir diğer sıkıntımız da taklit Hereke halıları. Birileri Çin’de yaptırıyor, ucuza satıyor.”
2 yılda 5 hırsızlık
Kapalıçarşı’da son iki yılda sadece 5 hırsızlık yaşandığını belirten Fırat, “Kapalıçarşı’da esnaf kendi kendini korur” dedi. Abdullah Kiğılı’nın da zamanında Kapalıçarşı’da çığırtkanlık yaptığını hatırlatan Fırat “İşlerin en düşük olduğu dönemde girenlerin yüzde 30’u alışveriş yapıyor. Yüksek sezonda bu oran yüzde 60’a ulaşıyor” dedi.

Haberin Devamı

Twitter’da 1 sorunun cevabı için 2 bin kişi mücadele ediyor

BEST Buy, rakiplerinden en fazla ayırt eden faktörün ‘mavi tişört’lü çalışanları olduğunu söyleyen markanın iletişim yöneticisi Manny Palomo, “Twitter’a gelen bir mesaji cevaplamak için 2 bin kişi aynı anda yarışır” dedi. ‘Melekler ve Şeytanlar’ başlıklı bir konuşma yapan Palomo ‘mavi tişörtlü’ çalışanlarının komisyon bazlı çalışmadığına dikkat çekerek, “Best Buy çalışanı o gün için satış yapmıyor, hayat boyu müşteri kazanıyor” diye konuştu. Kadınların müşterileri arasında önemli pay sahibi olduğunu aktaran Palomo, ”Öyle bir mağaza ve ürün yerleşimi yapıyoruz ki kadınlar iyi bir deneyim yaşasınlar” değerlendirmesini yaptı.

Haberin Devamı

Fiyat savaşlarında en son noktadayız

MİGROS Genel Müdür Yardımcısı Cem Rodoslu, sektörün ‘fiyat savaşlarında’ gelinebilecek en son noktada olduğunu belirterek, “Artık kimin kimden daha ucuz olduğunu söylemek mümkün değil. Ayçiçeği yağının daha dip fiyatı yok” dedi. Rodoslu, fiyat savaşlarının sona ereceğini söylemenin mümkün olmadığını ama fiyatla ilgili artık ucuz kavramının kalmayacağını belirtti. Rodoslu, “Şu anda burada pirincin fiyatını doğru bilecek kimse çıkmaz. Çünkü tüketiciler 150-200 ürünlük ihtiyaç maddesi sepetinden kendisi için en avantajlı olanları izliyor” dedi.

‘Perakende yasası’ yüzünden patronuna şikayet edildi

AMPD Başkanı Mehmet Nane, ‘Perakendecilik Yasası’nın TESK’ten siyasi partilere kadar her seçimde pişirilip gündeme getirilmesini eleştirerek, “Bu hafta Meclis’te gensoru verilmiş; bu kanun neden çıkmıyor? diye. Bu kanun içinde borçlar, imar, belediye, ticaret kanunu var. Bizim eleştirimiz bir kanun içinde bu alanlardan değişik maddelerin olması. Torba kanun yapıp kaduk yapmayalım istiyoruz” dedi. Yasa nedeniyle sürekli patronuna şikayet edildiğini de açıklayan Nane, “Bugüne kadar tüm bakanlar beni üst yönetime, patronuma şikayet etti. ‘Pazar günü AVM’ler kapanırsa 80 bin kişinin vebali kimin olacak’ beyanatım nedeniyle son bakan da şikayet etti” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!