Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı,Özdemir Sabancı, AMPD'nin de üye olduğu Uluslarası Alışveriş Merkezleri Derneği'nin (ICSC) 5 yılda bir yapılan Dünya Konferansı'nın 20-22 Nisan 2005'te Türkiye'de yapılacağını açıkladı. Türkiye'nin bu konferans için Güney Afrika, Polonya, Çek Cumhuriyeti gibi aday ülkeleri geride bıraktığını belirterek, ‘‘Dünyanın en büyük perakende zincirlerinin ve yatırımcılarının CEO ve en üst seviyede temsil edildiği bu konferansı kaçırsaydık, olimpiyatlar gibi üzülecektik’’ dedi. Perakende sektöründe faaliyet gösteren 100'ün üzerinde kuruluşu çatısı altında toplayan AMPD'nin kurumsallaşması için çalıştıklarını söyleyen Özdemir Sabancı, ‘‘Organize perakende sektörünün, kayıtlı, kurallı ekonomiye geçişin dinamosu olmasını hedefliyoruz’’ dedi. Perakende sektörünün yıllık ortalama 500 milyon dolarlık bir yatırım potansiyeli bulunduğuna dikkat çeken Sabancı, ‘‘Ölçek ekonomisi içinde perakende sektörü bugün iyi bir havada yılda 2 fabrikalık yatırımı yakaladı’’ dedi. Sabancı, organize perakende sektörünün devletten parasal teşvik değil, rekabetin önünün açılmasını istediklerini vurguladı. AMPD Başkan Yardımcısı ve Tepe Market Genel Müdürü Behiç Özek de, ‘‘Organize perakende sektörü yıllık 40 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştı. Perakende sektörünün sadece yüzde 30'u kayıt altında, yüzde 70'i ise kayıt dışında’’ diye konuştu. Özek, organize perakende sektörünün kayıt dışı ekonomiyle mücadele için biraraya geldiğini vurguladı. Demir Sabancı, arazi fiyatlarının yüksekliği nedeniyle 60 mağazadan oluşan bir hipermarket yatırımının 75 milyon
Euro'yu bulduÄŸunu hatırlatırken, Behiç Özek de, bir alışveriÅŸ merkezinin 75-100 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleÅŸtirilebileceÄŸini söyledi.Â
button