Pepsi, Milli Takım'a 10 milyon dolar harcadı

Güncelleme Tarihi:

Pepsi, Milli Takıma 10 milyon dolar harcadı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2002 01:46

Bazı firmalar tek kuruş ödemeden milli gururun rantından faydalanırken, tamamı Amerikan şirketi olan Pepsi, Türk Milli Futbol Takımı için 1996'dan beri 10 milyon dolar harcadı.

Şimdi bütün Türkiye ikinci tur coşkusu yaşarken, kupayı Türkiye'nin alacağına yürekten inanan Pepsi Cola Türkiye yöneticileri, Milli Takım için şampiyonluk partisinin hazırlıklarını sürdürüyor.

Pepsi Cola Marketing Direktörü Selen Kantarcı, ‘‘Pepsi, 1996'dan beri Milli Takım'ın yanında. Dünya Kupası başarılarından çok önce bu takıma inandı ve vefalı bir dost gibi iyi ve kötü gününde hep yanında yer aldı. Milli takımımıza ve onun gelişimine finansal katkı sağlamaksızın mevcut durumdan kendi markaları için fayda sağlamayı amaçlayanlar tabii ki bizi de üzüyor. Dileriz, bundan sonra birçok firma sponsor olsun ve milli takımımıza destek kanatlanarak çoğalsın’’ dedi.

Selen Kantarcı, Milli Takım sponsorluğunun Pepsi'nin satışlarını çok olumlu etkilediğini söyledi. Kantarcı, ‘‘Milli Takım'ımıza verdiğimiz destek halkımızdan bize büyük bir destek olarak geri dönüyor. Bu da ne kadar doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor’’ dedi. 6 yıllık beraberlikte sadece sponsorluk bedeli ile sınırlı kalmayan çalışmalar gerçekleştirdiklerini anlatan Kantarcı şöyle konuştu:

‘‘1996'da Sayın Fatih Terim ve Rasim Kara ile başlayan çalışmalar daha sonra Mustafa Denizli ile devam etti. Bugün daha geniş bir yelpazeye oturmuş durumda. Sayın Şenol Güneş, Ünal Karaman, Can Çobanoğlu ve tüm teknik ve sağlık kadrosu ile birlikte, masöründen malzemecisine ve aşçısına kadar ayrı ayrı sponsorluk anlaşmaları imzaladık. İlhan Mansız, Okan Buruk, Ümit Davala, Emre Belözoğlu, Ogün Temizkanoğlu, Sergen Yalçın, Arif Erdem, Ömer Çatkıç, Abdullah Ercan ile de ayrı ayrı anlaşma imzaladık. Ek olarak milli takımımızı desteklemek ve halkımızın coşkusunu pekiştirmek için çeşitli mecralarda reklam kampanyaları yaptık. Bu farklı alanlardaki yatırımlarımızın tümünü göz önünde bulundurduğumuzda 10 milyon doların üzerinde bir destek söz konusudur.’’


ŞAMPİYONLUK PARTİSİNE HAZIRIZ

Ocak ayında Tarkan ile Kore'ye kampanyası başlattıklarını hatırlatan Kantarcı bu kampanya ile 10 talihlinin Tarkan ile birlikte Brezilya-Türkiye maçını seyrettiğini ayrıca Tarkan'ın Pepsi için özel hazırladığı ‘‘Bir Oluruz Yolunda’’ şarkısının da büyük ilgi gördüğünü anlattı. Kantarcı, ‘‘Amacımız milli takımı ve halkımızı büyük hedeflere hazırlamak ve motive etmekti. Bu yüzden kampanyalarımızda 'Hayallerini Ateşle', 'Daha Fazlasını İste' ve 'Pepsi Türk Milli Takımı'na inanıyor' sloğanlarını seçtik. Milli takımımızın zaferleri için Şampiyonluk Partisi düzenlemeyi vaad ettik. Şu günlerde Milli Takım'ın dönüşünü Türkiye'ye yakışır şekilde kutlamak için Şampiyonluk Partisi'nin organizasyonu ile uğraşıyoruz. Şampiyonluk inancımızı bugün ya da birkaç ay öncesinnden değil, 1996'dan beri içimizde taşıyoruz. Bu yüzden takım tur atlayınca bundan faydalanmak için ek ya da önceden düşünülmemiş kampanyalar peşinde olmadık’’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!