GeriEkonomi Para kazanmıyoruz kazandığımızı da sosyal sorumluluk projelerine harcıyoruz
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Para kazanmıyoruz kazandığımızı da sosyal sorumluluk projelerine harcıyoruz

Para kazanmıyoruz kazandığımızı da sosyal sorumluluk projelerine harcıyoruz
refid:15084597 ilişkili resim dosyası

Ergo Türkiye CEO’su Akın Kozanoğlu, sigorta sektörünün imaj problemi olduğunu, bunu gidermek için de hem Sigorta Şirketleri Birliği’nin hem de şirketlerin reklam ve tanıtım kampanyaları düzenlediğini belirterek, “Bu aralar sektör çok para kazanmıyor ama kazandığımızın bir kısmını da sosyal harcamalarda kullanıyoruz” dedi.

SİGORTA sektörünün bir imaj sorunu bulunduğunu ancak bunun diğer hizmet sektörlerindekinden çok daha büyük bir sorun olmadığını söyleyen Ergo Türkiye CEO’su Akın Kozanoğlu, kamuoyunda zaman zaman sigorta sektörüne yönelik şikayetler yaşandığını belirtti. Kozanoğlu, “Sektörün bir imaj sorunu bulunmadığını söylemek doğru olmaz. Bunun derecesi nedir diye birkaç araştırmaya baktık. Bu araştırmalarda da sektörün imaj problemi olduğu çıkıyor. Ancak sonuçlar gösteriyor ki, her sektörün olduğu kadar imaj sorunu var” dedi.

Neyi satın aldığını bilmiyorlar

Sigortacılıktaki imaj sorununun birkaç nedeni olduğunu da ifade eden Kozanoğlu, bunlardan bir tanesinin sektörün kendi bünyesinden kaynaklandığını vurgadı. Kozanoğlu, şöyle konuştu: “Sigortada olası bir riski teminat altına almak için para ödüyorsunuz. Dolayısıyla bunun geri dönüşünü belki de hiç görmüyorsunuz. Biz sigortacılar olarak da zaten böyle olmasını temenni ediyoruz. Yani, hasar olmasın ki, kişiler zarar görmesin. O zaman da insanlar bu parayı boşuna mı ödüyorum hissine kapılıyor. Ama başına bir şey geldiği zaman da iyi ki bu parayı ödemişim diyor. Bu sigortacılığın doğasında var. Unutmamak lazım ki, sigortadan şikayet edenler olduğu gibi mutlu olanlar da var. Yani, kişilerin tam olarak neyi satın aldıklarını bilmemelerinden doğan, sektörün bir imaj sorunu bulunuyor.”

Yasal tarafı iyi düzenlendi

Sektörün imaj sorununu ortadan kaldırmak için bilinçli ve koordineli bir iletişim stratejisinin yürütülmesi gerektiğine dikkat çeken Kozanoğlu, “Bir kere işin yasal tarafı iyi düzenlendi. Güvenilir, mali bünyeleri kuvvetlendirilmiş, imajları iyi şirketlerin çalıştığı bir piyasa yaratıldı. Ayrıca Sigorta Tahkim Komisyonu gibi tüketicilerin çabuk neticeye ulaşabileceği yapılar da kuruldu. Özetle bugün, gerçekten yasal platform tüketicinin lehine geliştirildi” diye konuştu.

Güvenilirlik vurgulanmalı

Akın Kozanoğlu, sektörün çatı kuruluşu olan Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği’nin de tanıtım kampanyaları düzenleyip, sektörün imaj sorununun çözümüne katkı sağladığını ifade ederek, dünyanın köklü sigorta kuruluşlarının da reklamlarla tanıtıma katkıda bulunduklarını kaydetti. Reklam boyutunda sorun olmadığına da değinen Kozanoğlu, şunları söyledi: “Bir takım sosyal sorumluluk projeleri de artıyor. Dolayısıyla bu aralar sektör çok para kazanmıyor ama kazandığımızın bir kısmını da sosyal harcamalarda kullanıyoruz. Ama bunlar bence münferit kalıyor, bir koordinasyon içinde yürütülmüyor. Şirketlerin sigortacılığı kamuoyuna anlatırken her birinin şeffaflığı son derece iyi bir şekilde müşterileri nezdinde vurgulamaları gerektiğini düşünüyorum. Yani güvenilirliğin mutlaka vurgulanması gerekiyor.”

Bazı kesimlerde sigortaya yönelik olumsuz yargı hakim

ERGO Türkiye CEO’su Akın Kozanoğlu, kamuoyunda sigortacılık hakkında olumsuz bir yargı olduğunu belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bir kesimde sektöre yönelik gerçekten olumsuz bir yargı hakim. Bunun da bir-iki sebebi var. Bir tanesi, eskiye dayanıyor. Eski deneyimlerden kalan kötü algılar bugün halen devam ediyor. Bu sektör yakın tarihe kadar uzun yıllar, çok eski bir yasayla yönetilmiş. Maalesef bu yasanın yarattığı boşluklardan bilerek ya da bilmeyerek yararlanmış sigorta gruplarının olabileceğini düşünüyorum. Tabi bunlar akılda kalıyor ve bugün de bu algı devam ediyor. Bir başka neden de, hasarını eksik aldığını düşünen sigortalılardan kaynaklanıyor. Burada da faturayı biraz sektöre çıkarmak gerekiyor. Sektör bu bilgiyi ve şeffaflığı yeteri kadar sağlayamıyor.”

Bireysel emeklilikte fon toplamı 10.2 milyarı geçti

EMEKLİLİK Gözetim Merkezi (EGM) bireysel emeklilik sisteminin 11 Haziran tarihli verilerini açıkladı. Buna göre, fon tutarı 10.2 milyar liraya ulaştı. EGM Başkanı Mete Uğurlu, 11 Haziran itibariyle katılımcı sayısının da 2 milyon 135 bin 649 kişi olduğunu söyledi. Mete Uğurlu, aynı tarihte bireysel emeklilik katkı payı tutarının 8.1 milyar, yatırıma yönlenen toplam tutarın ise 7.8 milyar lira olarak gerçekleştiğini ifade ederek, 2 bin 377 kişinin de sistemden emekli olduğunu kaydetti. Mete Uğurlu, Anadolu Hayat Emeklilik’in 11 Haziran verilerine göre katılımcı sayısında ve fon büyüklüğünde birinci olduğunu belirterek, şirketin fon büyüklüğünün 2.2 milyar liraya ulaştığına ifade etti. Mete Uğurlu, şöyle devam etti: “Bireysel emeklilik sistemi şimdiden ülke ekonomisine 10 milyar lirayı aşan uzun vadeli fon kaynağı yarattı. Sektörde, 2020 yılına kadar emeklilik fonlarının 115 milyar liraya yükselmesi ve bu fonların, GSMH’nın yüzde 5-6’sına ulaşması bekleniyor. Hedeflere ulaşıldığında bireysel emeklilik sistemi ekonomideki önemini gittikçe artırıyor.”

DASK TIR’ı 50 günlük yolculuğunu tamamladı

DOĞAL Afet Sigortaları Kurumu’nun (DASK), deprem ve zorunlu deprem sigortası bilincini artırmaya yönelik projesi, Kuzey Anadolu Fay Hattı TIR’ının 20’nci ve son durağı Çanakkale oldu. İskele Meydanı’nda duran TIR’da Çanakkalelilerin deprem tatbikatı gece yarısına kadar sürdü. Çanakkale’de ilgiyle karşılanan Kuzey Anadolu Fay Hattı TIR’ını iki gün boyunca yaklaşık 5 bin kişi ziyaret etti. DASK Yönetim Kurulu Başkanı İdris Serdar, 50 gün önce İstanbul’dan yola çıkan Kuzey Anadolu Fay Hattı TIR’ının yolculuğunu Çanakkale’de tamamladığını söyledi. Yolculuk süresince 20 il merkezini ziyaret ederek 4 bin kilometreden fazla yol kat ettiklerini belirterek, “Toplam 115 eğitim seminerimiz ve TIR’daki deprem simülasyonumuzla 45 binden fazla vatandaşımıza doğrudan ulaştık” dedi. İdris Serdar, TIR’ın bir sonraki güzergahını ise, Batı Anadolu Fay Hattı olacağını açıkladı.

Liberty Mutual’in yeni başkanı David Long oldu

LIBERTY Mutual Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Edmund F. Kelly, 1 Temmuz itibariyle Grubu’un yeni Başkanı’nın David H. Long olacağını duyurdu. 25 yıldır Liberty Mutual bünyesinde çalışan David Long, şu anda Liberty Mutual Grubu Başkan Yardımcısı ve Türkiye’nin de içinde bulunduğu Liberty International Başkanı olarak görev yapıyor. David Long, mevcut sorumluluklarını yerine getirirken Liberty Mutual International birimini yönetmeye de devam edecek. Edmund F. Kelly ise, Liberty Mutual Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı olarak görevini sürdürecek. Edmund F. Kelly, Boston merkezli Liberty Mutual Grubu’un, 2008 yılında doğrudan yazılan prim bazında Amerika’da elementer sigortalarda faaliyet gösteren şirketler arasında beşinci olduğunu belirterek, “Şirket aynı zamanda, 2009 gelirine göre Amerika’nın en büyük kurumlarından oluşan Fortune 500 listesinde de 71’nci sırada yerini aldı” dedi.
Yorumları Göster
Yorumları Gizle