Öztek: Artık Türkiye’nin her ilinde bir Laila olacak

Güncelleme Tarihi:

Öztek: Artık Türkiye’nin her ilinde bir Laila olacak
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2004 02:02

İstanbul’un ünlü eğlence mekanı Laila, Türkiye’ye yayılıyor. Laila’nın sahibi Şefik Öztek, ‘İki yıldır çalışmasını yaptığımız franchising sistemini devreye sokarak tüm Türkiye’de ‘Laila Cafe’ler açacağız’ dedi. Öztek, bu yıl içinde 15, 2005 yılında ise 50 Laila Cafe’nin hizmete gireceğini söyledi.

İSTANBUL’un en ünlü eğlence mekanlarından biri olan Laila, 5 yılda elde ettiği başarının ardından tüm Türkiye’ye yayılmayı planladı. Laila’nın sahibi Şefik Öztek, Ankara’da açtıkları Laila’nın İstanbul’da 5 yıldır devam eden başarılarının bir tesadüf olmadığını gösterdiğini belirterek, ‘Bu başarının ardından iki yıldır çalışmasını yaptığımız franchising sistemini devreye sokarak tüm Türkiye’de ‘Laila Cafe’ler açmayı planladık’ dedi. Öztek, bu yıl içinde 15, 2005 yılında ise Türkiye genelinde 50 Laila Cafe’nin hizmete gireceğini belirterek, bu cafelerin 50 milyon dolarlık bir ekonomik hacim yaratacağını söyledi.

Türkiye’de Laila markasına McDonalds’tan daha fazla güvenildiğini söyleyen Öztek, ‘Bize göre McDonalds dünyada büyük bir marka ama Türkiye’de Laila kadar büyük değil. Diyarbakır’daki bir insanı McDonalds ilgilendirmeyebilir ama Laila enteresan gelebilir. Eğlence açısından enterasan gelebilir, sonuçta McDonalds’da iki bir sandöviç yiyip çıkacaktır’ dedi.

YEMEK VE EĞLENCE SATACAĞIZ

Laila Cafe’ler ile yalnızca yemek satmayacaklarını, yemekle birlikte eğlence satacaklarını kaydeden Öztek şöyle konuştu: ‘Biz franchise vereceğiz yerlerin nüfus oranına bakıyoruz ve daha şehirsel yerleri kapsamasına dikkat edeceğiz. Bütün işletmelerin sahibi olamayacağız için bu projeyi hayata geçirdik. Franchise verdiğimiz tüm yerlerde konsept aynı olacak. İçindeki bütünlük aynı ve bizim kontrolümüzde olacak. Bizim İstanbul dışında bir yer açtıktan sonra bunu devreye sokmamız gerekiyordu. Çünkü bizim İstanbul’daki başarımızı bulunduğumuz yere bağlıyorlardı ve başarının bundan dolayı geldiğini söylüyorlardı. Bizde özellikle Ankara’ya denizin olmadığı bir yere gitttik. Bodrum, Çeşme ve Antalya’da olabilirdi ama biz Ankara’yı tercih ettik. Franchising projesini Ankara’yı açtıktan sonra devreye sokalım dedik ve Ankara’nın başarısı projeye olan güveni artırarak doğruluğunu onayladı.’

‘Franchise alan kişiye ne satacağını kaça mal olacağını, metrekare birim açısından ona geri dönüşünün ne kadar olacağını söyleyeceğiz’ diye konuşan Öztek, ‘Franchise alacak kişiler tüm yatırımı kendileri yapacak. Biz şehrin konumuna uygun, iyi bir bölgesinde minumum 150 metrekare olma şartı getiriyoruz. Yaptığımız hesaplara göre minumum 150 metrekarelik bir mekanın maliyeti 200 bin dolar olacak. Bunun için yatırım maliyetlerinin kalem kalem yazılmış bir kitapçığını vereceğiz. Açılacak cafeler bütün know-how’u bizden alacak. Tabi bu fiyatın içinde bize verecekleri yüzde ve marka değeri yok’ dedi.

Laila Cafe 50 milyon dolar kazanacak

TÜRKİYE genelinde açılacak 50 Laila cafe’nin 50 milyon dolarlık bir hacim yaratacağını belirten Öztek, ‘Her bir cafenin yıllık cirosu 1 milyon dolar olacaktır. Ayrıca tüm mekanlarda 1500 kişinin üzerinde personel çalışacak. Sonuçta eleştirildiğimiz gibi biz yanlış bir şey yapmıyoruz’ diye konuştu.

Öztek, Avrupa’da yaşayanların da Laila cafe açabileceğini ancak daha çok kontrollerinin içinde olan bölgelerde açılması taraftarı olduklarını kaydetti.

Türkiye’nin buluşma noktası olacak

ŞEFİK Öztek, açılacak cafelerin yalnızca yemek yenilecek yer olarak tarif etmediklerini belirterek şunları söyledi: ‘Bu yerler sosyal birer kulüp olacak. Laila’nın başarısının altında yatan temel noktada zaten bu. İnsanlara Türkiye’nin her yerinde bir buluşma noktası sağlayacağız. Franchise alacak kişiyi alacağımız sponsorluk gelirlerinden de yararlandıracağız. Dünya çapında bu kadar yaygın ve zincir olmuş bir kulüp yok.’

Amaçlarının Türkiye geneline yayılarak kurumsal olmak olduğunu kaydeden Öztek, ‘Proje yalnızca bana ait değil. Açılacak kafelerin tüm fizibilite ve mimari altyapısı Mustafa Toner yönetimindeki Toner Mimarlık tarafından yapılacak. Franchising ve satış danışmanlığı konusunda Alkaş Alışveriş Merkezleri şirketi, pazarlama ve sponsorluk danışmanlığı konusunda da Momentum şirketi destek verecek’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!