20 yaşın üzerindeki hurda otomobillere Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) indirimi sağlayan yasa ile otomotiv satışlarına destek vermeyi amaçlayan hükümet, Ek Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin kapsamının genişletilmesiyle birlikte bir eliyle verdiğini diğer eliyle almış oldu. Hükümet, ÖTV ile verdiği teşviği, Ek Vergi ile alacak.Ek Vergi'nin Anayasa Mahkemesi tarafından iptalinden sonra, yeni bir düzenleme yapan hükümet 30 Temmuz 2003 tarihinde ‘‘Taşıt Vergisi’’ adı altında geniş kapsamlı bir yasa daha çıkardı. 7 Ağustos 2003 tarihinde yürürlüğe giren yasaya göre, Ek Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin hem birinci hem de ikinci taksidini, bu yıl içinde otomobil satın alan herkes verecek. Eski yasaya göre, 11 Nisan 2003 tarihinden sonra otomobil satın alanlar Ek Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin birinci taksidini ödemeyeceklerdi. Yeni düzenlemeyle birlikte 31 Aralık 2003 tarihinde bile otomobil satın alanlar, Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin birinci taksidinden muaf olmalarına rağmen, Ek vergiyi ödeyecekler. Ancak burada şöyle bir yanlışlık var, satın alırken ödemek zorunda olmadığı Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin ilk taksidinin ekini de ödeyecekler. Yani olmayan verginin, ekini ödeyecekler.Ek Vergi'nin kapsamının genişletilmesinin otomotiv satışlarına olumsuz yansıması bekleniyor. Otomobilin ağırlığı ve motor hacmine göre belirlenen Motorlu Taşıtlar Vergisi iki eşit taksitte ocak ve temmuz aylarında ödeniyor. Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin miktarı bazı otomobiller için 900 milyon lirayla 5.4 milyar lira arasında değişiyor. Ek Vergi'yle birlikte bu rakam 1.8 milyar ile 10.8 milyara kadar çıkıyor.Hükümet 20 yaşından yüksek otomobiller için çıkardığı ÖTV yasasıyla, yeni otomobil satın alacaklara bu yıl içinde 3.5 milyarlık bir indirim sağlıyor. Buna göre, 20 yaş üzerindeki araçlarını hurdaya çıkaran otomobil sahipleri, aynı cinsten, motor silindir hacmi 1.600 cc'yi geçmeyen yeni bir araç almaları halinde bu indirimden yararlanacaklar. 2004 yılında ÖTV indirimi 4.5 milyar liraya çıkarılacak.Focus ailesinin yeni üyesi C-MAX ekimde gelecekFord, Focus'un genlerini taşıyan multi activity vehicle (MAV) aracı Focus C-MAX'ı ekim ayında Türkiye'de satışa sunacak. Ford Focus ailesine, yeni Focus C-MAX ile üç kapılı ve beş kapılı hatcback'ler, dört kapılı bir sedan, station wagon'dan sonra şimdi de bir aile otomobili eklendi.Avusturya'nın Graz kentinde tanıtımı yapılan Focus C-MAX, 1.6 100 beygir benzinli ve 1.6 110 beygir dizel motor seçeneği ve Comfort ve Ghia olmak üzere iki donanım seviyesiyle satışa sunulacak. Focus C-MAX'ın satış fiyatının Focus ile aracın rakipleri Zafira, Scenic ve Picasso'nun arasında olması bekleniyor.Yeni araca verilecek isim konusunda uzun süre araştırma yapan, daha sonra dünya pazarlarında gösterdiği başarı üzerine Focus'un adını veren Ford, Focus C-MAX ile de iddialı. Focus, yeni aracın aile adını temsil ediyor. C ise Comfort (Konfor), Confidence (Güvenilirlik), Control (Kontrol) kelimelerini simgeliyor. MAX ise, maksimum'un kısaltılmışı.Focus ailesinin diğer bireylerinden daha yüksek ve daha uzun olan Focus C-MAX, sürücü ve yolcularına sağladığı konfor, genişlik ve esneklikle dikkat çekiyor. Arka koltukların esnekliği sayesinde, C-MAX beş kişilik yolcu kapasitesi olan bir araç olmaktan çıkarak, dört kişilik daha konforlu hale geliyor. Arkadaki orta koltuğu geriye, bagaja doğru kaydırarak, dış taraflardaki iki koltuğu aracın çapraz eksenine göre ayarlamak mümkün. Dört kişilik Focus C-MAX, arkada oturan yolculara daha fazla bacak mesafesi (100 mm) ve daha geniş omuz mesafesi (60 mm) sağlıyor.Araç içinde 11 adet saklama bölmesi var. Klasik torpidonun yanı sıra, gösterge panelinin üst tarafında da geniş bir saklama bölmesi bulunuyor. Arka koltukların ön tarafına yerleştirilmiş kapaklı taban altı bölmesi de, ayakkabı, oyuncak ve diz bilgisayarını yerleştirmeye olanak veriyor.Focus C-MAX'de dikkati çeken en önemli özellik olan yol tutuş ise Focus'tan gelen bir miras. Ancak bu miras, C-MAX'de daha geliştirilmiş. Focus'tan daha yüksek bir araç olmasına rağmen, C-MAX virajlarda Focus'tan daha iyi bir yol tutuşu garanti ediyor.C-MAX'deki bir başka yenilikte joystik vites kolu. Gösterge paneline yerleştirilmiş olan vites kolu, sürücünün vites değişikliğini kolayca yapabilmesini sağladığı gibi, aracın iç hacminin de genişlemesine yarıyor. Ayrıca, koltukların yüksek oturma pozisyonu, sürücü ve yolculara, kendilerini bir 4x4 araçta seyahat ediyorlar gibi bir his veriyor.Otoda vade 60 aya çıktıOtomobilde vade 60 aya çıktı. Toyota, Yaris ve Hilux modellerini 0'dan başlayan ve 60 aya kadar çıkan vadelerle satıyor. 2000 yılında Avrupa'da yılın otomobili seçilen Toyota Yaris'in satış fiyatı 19 milyar 585 milyon liradan başlıyor. Yaris'i krediyle satın almak isteyenler, 0'dan başlayan ve 60 aya varan vade seçeneklerinden yararlanabiliyorlar. Toyota'nın hafif ticari aracı Hilux'ta da 1 milyar 647 milyon liralık peşin alım indirimi var. Kredili alımda ise 0'dan başlayan ve 60 aya varan vade seçenekleri kullanmak mümkün. Toyota'nın kampanyasında Corolla modeli için 2 milyar 25 milyon liralık peşin indirimi uygulanıyor. Ayrıca Toyota Corolla müşterileri 11 milyarlık krediyi 6 ay vadeyle yüzde 0 faizle kullanma sansına sahipler. Avensis modelinde peşin alım indirimi ise 3 milyar 300 milyon lira. Avrupa'nın ilk diz havayastıklı ve 5 yıldızlı güvenliğe sahip olan yeni Avensis'in satış fiyatı 40 milyar 818 milyon liradan başlıyor.Kamyon lastiğinde 90 milyonluk indirimGOODYEAR, kamyon lastiklerinde 90 milyon liraya varan indirim uygulamaya başladı. Otobüs lastikleri içinde büyük avantajların sunulduğu uygulamada 560 milyon liralık lastiği 440 milyon liraya almak mümkün. İndirim kampanyası kısa bir süre için geçerli olacak.Mitsubishi ‘i’ kırmızı ışıkta stop ediyorMITSUBISHI Motors'un Avrupa'daki yeniden yapılanma çalışmalarının son örnekleri 2003 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda vitrine çıkacak. Mitsubishi'nin yeni konsept aracı ‘‘i’’ ilk kez bu fuarda tanıtılacak. A segmentine daha farklı bir bakış açısı getiren ‘‘i’’, iç hacimden ödün vermeden bir küçük otomobil tasarlanabileceğini kanıtlıyor.‘‘i’’de, hafif ve dayanıklı gövde, yakıt tasarrufu sağlamak için sürekli değişken transmisyona eşlenmiş ve geliştirilmiş 1.0 litrelik MIVEC adı verilen bir motor kullanılmış. Rölanti sırasında motor bağlantısını kesen, ‘‘rölanti stop’’ fonksiyonu da yakıt tasarrufu açısından performansa katkıda bulunuyor. Bu sistem sayesinde, kırmızı ışıkta beklerken otomatik olarak otomobilin motoru stop ediyor. Gaza basıldığında ise tekrar çalışmaya başlıyor. Dinamik hatlara sahip olan ‘‘i’’, orta platformu sayesinde daha çevik bir görünüme sahip. ‘‘İ’’ yüksek teknolojiye sahip ve sade bir iç mekan sunuyor.Volvo'nun performans modelleri geldiVolvo, yüksek performans otomobilleri S60 R ve V70 R'ı 2004 model yılı olarak satışa sundu. Aktif performans şasisi Four-C teknolojisine sahip performans otomobilleri Volvo S60 R ve V70 R Volvo'nun bugüne kadar geliştirdiği en ileri teknolojiye sahip otomobilleri olma özelliğini taşıyor. Her iki otomobilde comfort, sport ve advanced sport şeklindeki üç şasi ayarına sahip. İsteğe bağlı performans düğmesiyle, sürücü bir düğmeye dokunarak, istediği şasi ayarını kolaylıkla değiştirebiliyor. Böylece bir performans otomobilinden konforlu bir aile otomobiline geçmek mümkün. 2004 model Volvo S60 R 67 bin 800-71 bin 625
Euro, V70 R ise 70 bin 600-74 bin 725 Euro anahtar teslim fiyatlarla satılıyor.SOL ŞERİTMERCEDES-Benz Türk'ün ihraç pazarları arasına Özbekistan'da katıldı. Taşkent Belediyesi taşımacılık kuruluşu ‘‘Tashgorpasstrans’’ Türkiye'de üretilen Conecto belediye otobüslerinden 300 adet sipariş verdi. DCAG ve EvoBus ile Alman bankalarının yaklaşık 37 milyon Euro tutarında finansman desteğiyle hayata geçen bu ihracat projesi kapsamında ilk 100 adetlik otobüs teslimatı Taşkent'te gerçekleştirildi. Geriye kalan 200 aracın teslimatı 2003 yılı sonuna kadar tamamlanacak.BÜLEND Özaydınlı, Erdoğan Gönül'ün vefatıyla boşalan Ford Otosan Yönetim Kurulu Üyeliği'ne atandı. F. Bülend Özaydınlı, 2002 yılından bu yana,
Koç Holding CEO'su olarak görevini sürdürüyor. Ä°ÅŸ hayatına 1972 yılında Oyak'ta baÅŸlayan Özaydınlı, 1987 yılında Koç Holding’de çalışmaya baÅŸladı.DAIHATSU'nun Türkiye distribütörü Entek Araçlar'da Serdan Toktamış'tan boÅŸalan Genel Müdürlük görevine Ali Haydar Bozkurt getirildi. 1967 doÄŸumlu olan Ali Haydar Bozkurt, 1997-2003 yılları arasında General Motors-Opel Türkiye'de çeÅŸitli görevlerde çalıştı.Â
button