Otomotive hurda desteÄŸi ek vergi ile bozuldu

Güncelleme Tarihi:

Otomotive hurda desteÄŸi ek vergi ile bozuldu
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 11, 2003 00:00

20 yaşın üzerindeki hurda otomobillere Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) indirimi saÄŸlayan yasa ile otomotiv satışlarına destek vermeyi amaçlayan hükümet, Ek Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin kapsamının geniÅŸletilmesiyle birlikte bir eliyle verdiÄŸini diÄŸer eliyle almış oldu. Hükümet, ÖTV ile verdiÄŸi teÅŸviÄŸi, Ek Vergi ile alacak.Ek Vergi'nin Anayasa Mahkemesi tarafından iptalinden sonra, yeni bir düzenleme yapan hükümet 30 Temmuz 2003 tarihinde ‘‘Taşıt Vergisi’’ adı altında geniÅŸ kapsamlı bir yasa daha çıkardı. 7 AÄŸustos 2003 tarihinde yürürlüğe giren yasaya göre, Ek Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin hem birinci hem de ikinci taksidini, bu yıl içinde otomobil satın alan herkes verecek. Eski yasaya göre, 11 Nisan 2003 tarihinden sonra otomobil satın alanlar Ek Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin birinci taksidini ödemeyeceklerdi. Yeni düzenlemeyle birlikte 31 Aralık 2003 tarihinde bile otomobil satın alanlar, Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin birinci taksidinden muaf olmalarına raÄŸmen, Ek vergiyi ödeyecekler. Ancak burada şöyle bir yanlışlık var, satın alırken ödemek zorunda olmadığı Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin ilk taksidinin ekini de ödeyecekler. Yani olmayan verginin, ekini ödeyecekler.Ek Vergi'nin kapsamının geniÅŸletilmesinin otomotiv satışlarına olumsuz yansıması bekleniyor. Otomobilin ağırlığı ve motor hacmine göre belirlenen Motorlu Taşıtlar Vergisi iki eÅŸit taksitte ocak ve temmuz aylarında ödeniyor. Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin miktarı bazı otomobiller için 900 milyon lirayla 5.4 milyar lira arasında deÄŸiÅŸiyor. Ek Vergi'yle birlikte bu rakam 1.8 milyar ile 10.8 milyara kadar çıkıyor.Hükümet 20 yaşından yüksek otomobiller için çıkardığı ÖTV yasasıyla, yeni otomobil satın alacaklara bu yıl içinde 3.5 milyarlık bir indirim saÄŸlıyor. Buna göre, 20 yaÅŸ üzerindeki araçlarını hurdaya çıkaran otomobil sahipleri, aynı cinsten, motor silindir hacmi 1.600 cc'yi geçmeyen yeni bir araç almaları halinde bu indirimden yararlanacaklar. 2004 yılında ÖTV indirimi 4.5 milyar liraya çıkarılacak.Focus ailesinin yeni üyesi C-MAX ekimde gelecekFord, Focus'un genlerini taşıyan multi activity vehicle (MAV) aracı Focus C-MAX'ı ekim ayında Türkiye'de satışa sunacak. Ford Focus ailesine, yeni Focus C-MAX ile üç kapılı ve beÅŸ kapılı hatcback'ler, dört kapılı bir sedan, station wagon'dan sonra ÅŸimdi de bir aile otomobili eklendi.Avusturya'nın Graz kentinde tanıtımı yapılan Focus C-MAX, 1.6 100 beygir benzinli ve 1.6 110 beygir dizel motor seçeneÄŸi ve Comfort ve Ghia olmak üzere iki donanım seviyesiyle satışa sunulacak. Focus C-MAX'ın satış fiyatının Focus ile aracın rakipleri Zafira, Scenic ve Picasso'nun arasında olması bekleniyor.Yeni araca verilecek isim konusunda uzun süre araÅŸtırma yapan, daha sonra dünya pazarlarında gösterdiÄŸi baÅŸarı üzerine Focus'un adını veren Ford, Focus C-MAX ile de iddialı. Focus, yeni aracın aile adını temsil ediyor. C ise Comfort (Konfor), Confidence (Güvenilirlik), Control (Kontrol) kelimelerini simgeliyor. MAX ise, maksimum'un kısaltılmışı.Focus ailesinin diÄŸer bireylerinden daha yüksek ve daha uzun olan Focus C-MAX, sürücü ve yolcularına saÄŸladığı konfor, geniÅŸlik ve esneklikle dikkat çekiyor. Arka koltukların esnekliÄŸi sayesinde, C-MAX beÅŸ kiÅŸilik yolcu kapasitesi olan bir araç olmaktan çıkarak, dört kiÅŸilik daha konforlu hale geliyor. Arkadaki orta koltuÄŸu geriye, bagaja doÄŸru kaydırarak, dış taraflardaki iki koltuÄŸu aracın çapraz eksenine göre ayarlamak mümkün. Dört kiÅŸilik Focus C-MAX, arkada oturan yolculara daha fazla bacak mesafesi (100 mm) ve daha geniÅŸ omuz mesafesi (60 mm) saÄŸlıyor.Araç içinde 11 adet saklama bölmesi var. Klasik torpidonun yanı sıra, gösterge panelinin üst tarafında da geniÅŸ bir saklama bölmesi bulunuyor. Arka koltukların ön tarafına yerleÅŸtirilmiÅŸ kapaklı taban altı bölmesi de, ayakkabı, oyuncak ve diz bilgisayarını yerleÅŸtirmeye olanak veriyor.Focus C-MAX'de dikkati çeken en önemli özellik olan yol tutuÅŸ ise Focus'tan gelen bir miras. Ancak bu miras, C-MAX'de daha geliÅŸtirilmiÅŸ. Focus'tan daha yüksek bir araç olmasına raÄŸmen, C-MAX virajlarda Focus'tan daha iyi bir yol tutuÅŸu garanti ediyor.C-MAX'deki bir baÅŸka yenilikte joystik vites kolu. Gösterge paneline yerleÅŸtirilmiÅŸ olan vites kolu, sürücünün vites deÄŸiÅŸikliÄŸini kolayca yapabilmesini saÄŸladığı gibi, aracın iç hacminin de geniÅŸlemesine yarıyor. Ayrıca, koltukların yüksek oturma pozisyonu, sürücü ve yolculara, kendilerini bir 4x4 araçta seyahat ediyorlar gibi bir his veriyor.Otoda vade 60 aya çıktıOtomobilde vade 60 aya çıktı. Toyota, Yaris ve Hilux modellerini 0'dan baÅŸlayan ve 60 aya kadar çıkan vadelerle satıyor. 2000 yılında Avrupa'da yılın otomobili seçilen Toyota Yaris'in satış fiyatı 19 milyar 585 milyon liradan baÅŸlıyor. Yaris'i krediyle satın almak isteyenler, 0'dan baÅŸlayan ve 60 aya varan vade seçeneklerinden yararlanabiliyorlar. Toyota'nın hafif ticari aracı Hilux'ta da 1 milyar 647 milyon liralık peÅŸin alım indirimi var. Kredili alımda ise 0'dan baÅŸlayan ve 60 aya varan vade seçenekleri kullanmak mümkün. Toyota'nın kampanyasında Corolla modeli için 2 milyar 25 milyon liralık peÅŸin indirimi uygulanıyor. Ayrıca Toyota Corolla müşterileri 11 milyarlık krediyi 6 ay vadeyle yüzde 0 faizle kullanma sansına sahipler. Avensis modelinde peÅŸin alım indirimi ise 3 milyar 300 milyon lira. Avrupa'nın ilk diz havayastıklı ve 5 yıldızlı güvenliÄŸe sahip olan yeni Avensis'in satış fiyatı 40 milyar 818 milyon liradan baÅŸlıyor.Kamyon lastiÄŸinde 90 milyonluk indirimGOODYEAR, kamyon lastiklerinde 90 milyon liraya varan indirim uygulamaya baÅŸladı. Otobüs lastikleri içinde büyük avantajların sunulduÄŸu uygulamada 560 milyon liralık lastiÄŸi 440 milyon liraya almak mümkün. Ä°ndirim kampanyası kısa bir süre için geçerli olacak.Mitsubishi ‘i’ kırmızı ışıkta stop ediyorMITSUBISHI Motors'un Avrupa'daki yeniden yapılanma çalışmalarının son örnekleri 2003 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda vitrine çıkacak. Mitsubishi'nin yeni konsept aracı ‘‘i’’ ilk kez bu fuarda tanıtılacak. A segmentine daha farklı bir bakış açısı getiren ‘‘i’’, iç hacimden ödün vermeden bir küçük otomobil tasarlanabileceÄŸini kanıtlıyor.‘‘i’’de, hafif ve dayanıklı gövde, yakıt tasarrufu saÄŸlamak için sürekli deÄŸiÅŸken transmisyona eÅŸlenmiÅŸ ve geliÅŸtirilmiÅŸ 1.0 litrelik MIVEC adı verilen bir motor kullanılmış. Rölanti sırasında motor baÄŸlantısını kesen, ‘‘rölanti stop’’ fonksiyonu da yakıt tasarrufu açısından performansa katkıda bulunuyor. Bu sistem sayesinde, kırmızı ışıkta beklerken otomatik olarak otomobilin motoru stop ediyor. Gaza basıldığında ise tekrar çalışmaya baÅŸlıyor. Dinamik hatlara sahip olan ‘‘i’’, orta platformu sayesinde daha çevik bir görünüme sahip. ‘‘İ’’ yüksek teknolojiye sahip ve sade bir iç mekan sunuyor.Volvo'nun performans modelleri geldiVolvo, yüksek performans otomobilleri S60 R ve V70 R'ı 2004 model yılı olarak satışa sundu. Aktif performans ÅŸasisi Four-C teknolojisine sahip performans otomobilleri Volvo S60 R ve V70 R Volvo'nun bugüne kadar geliÅŸtirdiÄŸi en ileri teknolojiye sahip otomobilleri olma özelliÄŸini taşıyor. Her iki otomobilde comfort, sport ve advanced sport ÅŸeklindeki üç ÅŸasi ayarına sahip. Ä°steÄŸe baÄŸlı performans düğmesiyle, sürücü bir düğmeye dokunarak, istediÄŸi ÅŸasi ayarını kolaylıkla deÄŸiÅŸtirebiliyor. Böylece bir performans otomobilinden konforlu bir aile otomobiline geçmek mümkün. 2004 model Volvo S60 R 67 bin 800-71 bin 625 Euro, V70 R ise 70 bin 600-74 bin 725 Euro anahtar teslim fiyatlarla satılıyor.SOL ÅžERÄ°TMERCEDES-Benz Türk'ün ihraç pazarları arasına Özbekistan'da katıldı. TaÅŸkent Belediyesi taşımacılık kuruluÅŸu ‘‘Tashgorpasstrans’’ Türkiye'de üretilen Conecto belediye otobüslerinden 300 adet sipariÅŸ verdi. DCAG ve EvoBus ile Alman bankalarının yaklaşık 37 milyon Euro tutarında finansman desteÄŸiyle hayata geçen bu ihracat projesi kapsamında ilk 100 adetlik otobüs teslimatı TaÅŸkent'te gerçekleÅŸtirildi. Geriye kalan 200 aracın teslimatı 2003 yılı sonuna kadar tamamlanacak.BÃœLEND Özaydınlı, ErdoÄŸan Gönül'ün vefatıyla boÅŸalan Ford Otosan Yönetim Kurulu ÃœyeliÄŸi'ne atandı. F. Bülend Özaydınlı, 2002 yılından bu yana, Koç Holding CEO'su olarak görevini sürdürüyor. Ä°ÅŸ hayatına 1972 yılında Oyak'ta baÅŸlayan Özaydınlı, 1987 yılında Koç Holding’de çalışmaya baÅŸladı.DAIHATSU'nun Türkiye distribütörü Entek Araçlar'da Serdan Toktamış'tan boÅŸalan Genel Müdürlük görevine Ali Haydar Bozkurt getirildi. 1967 doÄŸumlu olan Ali Haydar Bozkurt, 1997-2003 yılları arasında General Motors-Opel Türkiye'de çeÅŸitli görevlerde çalıştı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!