Otomotivde ihracat umudu

Güncelleme Tarihi:

Otomotivde ihracat umudu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 26, 2000 00:00

Uludağ Taşıt Araçları ve Yan Sanayii İhracatçı Birliği (TAYSİB) Başkanı Erkurt Özerman, otomotiv sektörünün krizden çıkması için tek umudun ihracat olduğunu söyledi.
Haberin Devamı

Özerman, piyasalarda yaşanan mali krizin otomotiv sektörünü olumsuz yönde etkilediğini, ana sanayinin stoklarının artması nedeniyle üretime ara vermesinin de bunun bir göstergesi olduğunu kaydetti.

Krizin ardından, yerli araçların yanı sıra ithal araç satışının da adeta "bıçak gibi kesildiğini" vurgulayan Özerman, "Ancak, kriz sadece Türkiye'de yaşandığı için ihracatta bir sorun yok. Bu yılın 11 ayında ana sanayinin ihracatı dolar bazında yüzde 5, yan sanayinin de yüzde 13 oranında arttı" dedi.

İhracatta ağırlık AB ülkelerinin

Özerman, otomotiv ihracatının ağırlıklı olarak Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yapıldığını ve krizden önce Euro'nun ABD Doları karşısında değer kaybetmesinin sektörün karında ciddi daralmalara neden olduğunu hatırlatarak, "Ancak, son iki haftada Euro'nun değer kazanması, karamsar tablonun en sevindirici unsuru oldu" diye konuştu.

Euro'nun son haftalarda, ABD Doları karşısında yüzde 10 civarında değer kazandığını, bu trendin 2001 yılında da sürmesini umud ettiklerini belirten Özerman, ayrıca, TOFAŞ'ın piyasaya yeni çıkardığı "Doblo" ile OYAK Renault'un ürettiği "Megane" gibi modellerin ihracatı artıracağını savundu.

Özerman, şöyle konuştu: "Türkiye'de 11 ayda, 485 bini otomobil olmak üzere toplam 685 bin araç satıldı. Bunun 225 bini yerli, 260 bini de ithal otomobil satışıdır. 2000 yılının 11 ayında satılan 100 araçtan 56'sı ithal araç. Ancak, bu tablonun 2001 yılında değişmesini bekliyoruz. Çünkü kriz bazı dengeleri değiştirdi. Euro'nun değer kazanmaya başlamasıyla, ithal taşıt araçları cazip olmaktan çıktı. Şu anda otomotivde tek umut ihracat. Kriz dönemlerinde çıkış yolu her zaman ihracat olmuştur." (aa)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!