Otomotiv firmaları Fuar’a katılmıyor

Güncelleme Tarihi:

Otomotiv firmaları Fuar’a katılmıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 11, 2000 00:00

Deniz SİPAHİBİRKAÇ haftadır Kültürpark'taki yeniden yapılanma çalışmalarıyla ilgili haberler veriyoruz. İzmir'in tek nefes aldığı Fuar alanı, bu kente yakışan bir görüntüye kavuşturulmaya çalışılıyor. Restoran, büfe, kafetarya gibi mekanlara tek tip ve çağdaş bir dekorasyon zorunluluğu getirilirken; atıl duran depolar da kaldırıldı. İzmir Enternasyonal Fuarı'nın (İEF) 69'uncusu yapılıyor. Ne yazık ki... Fuar'la adeta özdeşleşen otomotiv firmalarının çoğu bu yıl İEF'ye katılmama kararı aldılar. Geçen yıl yaşanan Körfez depremi fuara gelen ziyaretçi sayısını olumsuz etkilemiş, daha önceden stand kiralayan katılımcı firmalar biraz da zorunluluktan Fuar'da yer almışlardı. Bu yıl ise tam tersine bir tabloyla karşı karşıyayız. Depremin olumsuz etkilerini atlatmaya çalışan firmalar, her zaman olduğu gibi yine tanıtım bütçelerinden kısıtlamalar yaptılar. Otomobil firmaları da İzmir yerine İstanbul Otomotiv Fuarı'nı tercih ettiler. İZFAŞ Genel Müdürü Feyzi Hepşenkal, bu karara karşı tepkisiz kalmayacağını söylüyor ve ilginç bir öneride bulunuyor: ‘‘İZFAŞ bünyesinde Opel, Renault ve Ford marka araçlar kullanıyoruz. Eğer firmalar İzmir Fuarı'na gelmezlerse biz de elimizdeki araçları elden çıkartıp katılan firmaların arabalarını kullanacağız. Bununla da kalmayıp aynı öneriyi Büyükşehir ile ilçe belediyelerimize de götüreceğiz...’’ Hepşenkal, beyaz bir Opel Astra kullanıyor. İZFAŞ Genel Müdürü, makam aracından memnun olmasına rağmen Opel'in kararını değiştirmemesi halinde önerisini hemen hayata geçireceğini söylüyor. Fuar'a katılan otomotiv firmaları da yok değil ancak sayısı az. Mercedes ve Peugeot stand yerlerini çok önceden belirleyenlerden... ASLINDA İZFAŞ kendi üzerine düşen fedakarlığı yaptı. Geçtiğimiz yıllarda stand yerleri konusunda sıkıntı yaşayan Fuar yönetimi, otomotiv firmalarının isteğine uyarak Kaskatlı Havuz'un etrafını tahsis etti. Bununla da kalmayıp 1999'da 99 dolarla 114 dolar arasında değişen metrekare ücretlerini, 2000'de 45 - 55 dolara çekti ve kullanılan elektriği de ödeme kararı aldı. Bu ortalama yüzde 50'lik bir indirim anlamına geliyor. Hepşenkal, Fuar'ın panayır görüntüsünden uzaklaşabilmesi için en az 75 bin dolarlık gelir kaybını göze alarak çarşıları kaldırdı. Genel imajı kuvvetlendirecek alternatif projeler üzerinde çalışmalar başlattı. Örneğin Anatolian Rallisi'nin İzmir'de yapılmasında önemli destekler verildi. Yarışmacı otomobil firmaları İZFAŞ'ı adeta bir üs gibi kullandılar. Üstelik Hepşenkal, Ralli'nin bitmesinden hemen sonra Kültürpark'ta bir Otomotiv İhtisas Fuarı'nın organize edilmesi yönünde çalışmalar da başlatmıştı. OTOMOBİLDE yeniden kuyruk dönemi başlamışken; üretimde bir aylık sıra oluşmuşken, Renault'nun stoğu kalmamışken, Tofaş'ın talebi karşılamak için bin 60 yeni işçi almışken... Bu kararı adaletli bulmuyorum... Fuara katılmayı bu prestijin İzmir'le paylaşılması olarak görüyorum. O yüzden az bir süre kalmasına rağmen otomotiv firmalarının yanlışlarını düzelteceğini düşünüyorum.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!