GeriEkonomi Otomobili değiştirmek için Baykal mı olmak lazım?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Otomobili değiştirmek için Baykal mı olmak lazım?

CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ın üç yıldır kullandığı Mercedes makam otomobili çıkan arızalar nedeniyle, 2002 modeliyle değiştirildi. CHP Genel Başkanlığına makam otomobili olarak 1999 yılında alınan, 1999 model S 320 Mercedes tam üç yıldır kullanılıyordu.Uzun seyahatlerde kullanılan Mercedes otomobil, çıkan arızalar nedeniyle Ankara'ya dönüşlerinde sık sık servise götürüldü. CHP yönetimi, Mercedes firmasına başvurarak çıkan arızalar nedeniyle otomobili verimli bir şekilde kullanamadıklarını bildirdi.Mercedes firması CHP'den otomobilin servis kayıtlarını istedi. Ayrıca otomobilin götürüldüğü servisten de gerekli bilgiler alındı. Yapılan incelemede otomobilin, ‘‘üç yıl içinde gerekenden daha fazla servise gittiği’’ ve bu nedenle ‘‘hatalı üretim’’ kategorisine girdiği belirlendi. Hürriyet Ankara bürosundan Şaban Sevinç'in haberine göre firma S 320 Mercedes otomobili geri alarak, aynısının 2002 modelini hiçbir fiyat farkı almadan CHP'ye teslim etti. Buraya kadar, herşey çok güzel. Tüketici Yasası'na göre fabrika hatası olan arıza birkaç kez tekrar ettiği zaman, yetkili firmanın otomobili değiştirmesi gerekiyor. Arızalı otomobilin firma tarafından değiştirilemsine, tüketici bilincinin geliştiği ülkelerde sıkça rastlanıyor. Ancak, Türkiye'de durum farklı. Değiştirme süreci genellikle bu kadar kolay olmuyor. Tüketici, mahkemelerde, bilirkişi raporlarıyla hakkını aramaya çalışıyor. Çoğu zaman ise başarılı olamıyor. Buna benzer bir olay Deniz Baykal'ın değil de bir başka kişinin başına gelseydi, Mercedes arızalı otomobili bu kadar kolay değiştirir miydi?Türkiye'nin ilk 4x4 lastiği CompetusTÜRKİYE'de ilk kez üretilen 4x4 lastiği Lassa Competus Avrupa yollarından sonra Türkiye'de. Hem dünya pazarlarının hem yurt içindeki kullanıcıların beklentilerini dikkate alan Lassa, ürün çeşitleri arasına yeni 4x4 lastiği Competus'u da ekledi. Competus, geçen yılın ikinci yarısından itibaren Avrupa'da satışa sunulmuştu.Modern görünüme sahip olan Competus, dört mevsim boyunca hem arazide, hem asfalt yol kullanımında en iyi performansı elde etmek üzere tasarlanmış ‘‘All-Terrain’’ tipi bir lastik. Geliştirme aşamasında, değişik iklim ve yol koşullarında zorlu testlerden geçen Competus, 4x4 araçların gereksinim duyduğu çekiş gücünü, kullanıcıların aradığı konforu ve güvenliği bir arada sunuyor.Dokuz ayrı ebatta üretilen Competus, Chrysler, Ford, Honda, Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Opel, Rover, Suzuki, Toyota gibi 4x4 araç üreticilerinin çeşitli modellerinde kullanılabiliyor.Otomobil fiyatına motosiklet Motosiklet ve hız tutkunlarının yoğun ilgisini çeken ve bu yıl 9'uncusu düzenlenen ‘İstanbul Motosiklet Fuarı’ nda, motosikletler güzel mankenler eşliğinde tanıtıldı.50 firmanın katılımı ile gerçekleşen fuarda, Harley Davidson, Suzuki, Yamaha, BMW ve Türkiye'ye ilk kez gelen İtalyan Aprilla'nın yeni modelleri tanıtıldı. Harley Davidson'ın FLHTCUI Electra Glide Ultra Classic Injection modeli 33 bin dolar (yaklaşık 44 milyar lira) etiketle en pahalı motosiklet oldu. Yine Harley Davidson'ın uçak alüminyumundan imal edilen, gövdesinde boya bulunmayan VRSCA V-Rod tipi motosikleti de 30 bin dolarlık fiyatıyla (yaklaşık 40 milyar lira) dikkat çekti.Fuarda BMW firması da macera tutkunları için ürettiği R1150 GS Adventure tipi motosikleti sergiledi. Motosiklet fiyatları 7-40 milyar, scooterlar ise 2.5- 12 milyar lira arasında değişen fiyatlarla alıcı bekliyor. Motosiklet kaskları 150- 750 milyon, kıyafetler ise 300 milyon- 1 milyar 200 bin liraya satılıyor. Ferrari için geliştirilen Helix Plus yenilendiSHELL, her türlü sürüş koşulunda yeterli performans sağlayan motor yağı Helix Plus'ı yeniledi. ‘‘Motor yağında artı güç’’ sloganıyla piyasaya sunulan yeni Helix Plus 10 W-40 , Ferrari test motorlarında geliştirilen Shell'e özgü Extra High Viscosity Index katık teknolojiyle üretilmiş. İlave motor yağı ihtiyacını ortadan kaldıran Helix Plus, yeni nesil motor teknolojisi ve Türkiye'nin iklim koşullarına uygun kalınlıkta geliştirildi.Viskosite endeks artırıcı katığı sayesinde yanmaya daha dayanıklı, sıcaklık ve basınç karşısında kimyasal özelliğini değiştirmeyen yeni Helix Plus, motorun verimini artırdığı için yakıttan da tasarruf sağlıyor. Özel formule sahip güçlü katığı sayesinde sıradan yakıtların motorda bıraktığı inatçı tortuları temizleyerek, motorun ilk günkü performansına ulaşmasını sağlıyor.İthal otocular Mermer'le devamTÜRKİYE Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin 16'ıncı Olağan Genel Kurulu yapıldı. Genel Kurul‘da tek listeyle gidilen seçimlerde, Yönetim Kurulu Yüksel Mermer, Müşerref İlpars, Ömer Aksaç, Murat Eryurt, İbrahim Aybar, Murat Selek ve Volkan Eren‘den oluştu. Denetleme Kurulu Üyeliklerine ise Selim Arseven, Naci Kurtulan ve Yusuf Soner seçildiler. Görev bölümü yapan Yönetim Kurulu, Başkanlığa yeniden Yüksel Mermer‘i getirdi. Müşerref İlpars Başkan Yardımcılığını üstlenirken, Volkan Eren Muhasip Üyeliğe seçildi.Yeni Megane ekimde geliyorTÜRKİYE'nin en çok satan otomobilleri içinde ilk sıralarda yer alan Renault Megane, yeni yüzü, tekniği ve motorlarıyla ekim ayında görücüye çıkacak. Öncelikle 3 ve 5 kapılı hatcback karoserle tanıtılacak olan Megane'nın Renault'nun Bursa'daki fabrikasında üretilecek sedan ve station wagon versiyonlarıysa önümüzdeki yıl yaz aylarında satışa sunulacak.Paris Otomobil Fuarı'nda sergilendikten sonra satışına başlanacak olan yeni Megane'in 2003 yılı ilk aylarında Scenic 2 izleyecek.ABS ve elektronik fren gücü dağıtıcısını da kapsayan yeni nesil ESP sistemi ile değişken sertliğe sahip hidrolik direksiyon, Megane'daki diğer önemli yenilikler. Yükseklik dışında Megane II, ciddi bir büyüme gösterecek. Bu sayede genişleyen iç mekan, özellikle arka koltuklardaki ferahlık seviyesini hissedilir derecede artıracak. Motor ailesi de genişletilecek olan yeni otomobilin, sınıfında liderliğe oynaması planlıyor. Yeni Megane'nin bütün ayrıntılarını, salı günü piyasaya çıkacak Auto Show dergisinde bulabilirsiniz.Ford'dan geri ödeme garantili satışOTOMOTİVCİLER, satışlarını artırmak amacıyla yeni satış yöntemlerini devreye sokmaya başladılar. Ford'un Avrupa ve Amerika'da uygulamakta olduğu ödeme sistemlerine, Ford Otosan da başladı. Alternatif ödeme seçenekleriyle araç sahibi olmak isteyenleri hedefleyen yeni sistem, ‘‘Ford Mavi Anahtar’’ olarak adlandırılıyor.Koç Finans işbirliği ile gerçekleştirilen uygulamada, önerilen ödeme şekillerinde, alternatiflerin çok sayıda olması, aylık ödemelerin düşük olması gibi avantajların yanı sıra, tüm işlemlerin 30 dakika gibi bir süre içinde tamamlanması da önemli özellikler arasında yer alıyor.Sistemde, tüketicinin bütçesine ve ödeme alışkanlıklarına göre eşit, artan ve ara ödeme seçeneklerinin yanı sıra, Geri Alım Garantili (GAG) ödeme seçeneği de sunuluyor. Aslında sistemin en çarpıcı GAG yani Geri Alım Garantisi. Mavi Anahtar uygulamasıyla başlayan GAG ödeme şekli kiralama yöntemine benzer nitelikleriyle dikkat çekiyor. Ford kullanıcısına, vade sonunda da farklı olanaklar sunuyor. Müşteri isterse son taksiti ödeyip aracın gerçek sahibi oluyor, isterse mevcut aracı yetkili satıcıya bırakıp yeni bir Ford sahibi olabiliyor. Ya da aracını vade sonunda yetkili satıya teslim edip vade boyunca yapmış olduğu ödemeler sayesinde aracı dönem boyu kiralamış oluyor. Bu sistemin diğer kredi seçeneklerine göre avantajı, aylık taksitlerinin daha düşük olması.