2015 Renault ZOE

Güncelleme Tarihi:

2015 Renault ZOE
Oluşturulma Tarihi: Eylül 13, 2015 14:22

2015 model Renault Zoe, uzaktan baktığınızda muhtemelen herhangi bir küçük sınıf otomobile benzetilebilir ancak o ilk bakışta beklenilenle ilgisi olmayan kendine özgü bir otomobil.

Haberin Devamı

Twizy'nin de yer aldığı Renault'un 'sıfır emisyon' ailesinin şimdilik amiral gemisi olan Zoe, Avrupalı müşteri kitlesi için içten yanmalı motoru terk edip tamamen elektrikli bir motor sistemine kavuşmuş durumda.

Zoe'nin ilk konsepti aslında CEO Carlos Ghosn'un Davos Forum'unda bir dizi elektrikli otomobil üretilmesini planlandıklarını açıkladığı 2008 yılının Ocak ayında çoktan üretilmişti.

2009 yılında ön gösterimin yapılmasının ardından ise Fransızların gerçekten çok ciddi olduklarını öğrenmiş olduk ancak ilk konsept çok daha sıradışı bir tarza sahipken, pazarlama araştırmalarında tüketici beklentilerinin ters yönde çıkmasının ardından Renault tasarımda daha geleneksel bir dile yöneldi ve 2012'de ilk otomobiller 2010'daki fuar lansmanının ardından satışa çıktı. (İlk yıl Fransa'da sadece 48 adet satıldı.)

Haberin Devamı

Peki ya 2015'te durum nasıl?

Öncelikle Zoe'nin bataryaları otomobilin altında konumlandırılmış ve araçta egzoz sistemi bulunmuyor. Bu durum 330 litrenin üzerinde bir bagaj kapasitesiyle karşılaşmamız sağlıyor ve otomobili örneğin bir Ford Fiesta ya da Opel Corsa'dan daha pratik hale getiriyor.

2015 Renault ZOE

Aracın pillerinin altında olması nedeniyle yükseklik ayarı olmayan ve normalden yukarıda konumlanan koltukların yanı sıra, bagajın yükleme alanı da biraz yüksek. Otomobilin içinde de yüksekte oturuyor oluşunuzu hemen hissediyorsunuz.

Öte yandan bu durum özellikle akıllı uslu sürücülerin çok daha geniş görüş sunması açısından hoşuna gidecek bir şey. Direksiyonun 45 derecelik yataylıkla konumlandırılmış olması da özellikle genç sürücülerin tepkisini çekebilir ancak neyse ki derinlik ve yükseklik ayarı mevcut.

Yine de otomobilin sizi de zorla sakinleştiren havası ve deri kaplı direksiyonun dokusu bunlara fazla takılmamanızı sağlıyor.

2015 Renault ZOE

Haberin Devamı

Baş destekleri fütüristik tavrına vurgu yapan Zoe'nin koltukları olabildiğince rahat. Teflon kaplamalı kumaşla kaplanan koltukların lekelenmesi halinde temizlenmesi de oldukça kolay.

Zoe'nin her tür otomobil alıcısına hitap etmediğini iyi bilen Renault, elektrikli bir otomobil almayı düşünen bir müşteriyi iç mekandan kaybetmemek için bu alanda oldukça iyi çalışmış.

İç mekanda özellikle kapı plastikleri biraz sert olsa da genel olarak otomobilin tamamı kaliteli ve sempatik bir his uyandırıyor. İç mekanda da dışarıda olduğu gibi Renault'un renkli (mavi) krom parçaları, doğaya saygılı bir otomobil sürdüğünüzü ne yana dönseniz hatırlatıyor.

Megane, Clio ve Captur'dan da bildiğimiz Tom Tom Navigasyon ve R-Link eğlence ve bilgi sistemine sahip dokunmatik ekranda ayrıca otomobilin enerji akışı ve sürüşünüze yönelik tavsiyelere de erişebiliyorsunuz.

Haberin Devamı

Ekranın altında da oldukça sade fakat yeterli klima kontrolleri var.

2015 Renault ZOE

Otomobilin hız göstergesi ise gelenekselin aksine çok geniş bir TFT LCD ekrandan oluşuyor ve bu ekranda otomobilinizin hızını, şarj durumunu ve vitesin konumunu görebiliyorsunuz.

Otomobilin büyük ön camı ve her tarafı açık renk iç mekanı güneşli bir yaz gününde test ettiğimiz aracın her köşesinin gözümüzü almasına sebep olduğu için koyu bir iç mekan özellikle güneşli havalarda kendisini aratıyor.

Sadece ileri geri şeklinde çalışan vites değişimi olmayan bir sürüş deneyimi ise başka bir konu. Motor sesi olmayan, ses yalıtımı mükemmel bir otomobille vites değişimiyle sarsılmadan uçan halının üzerindeymiş gibi işten eve gelmek kesinlikle yaşanılması gereken bir deneyim. Hele ki İstanbul gibi stresle yoğrulan bir şehirde.

Haberin Devamı

Bir ilgi çekici detay da sinyal ve emniyet kemeri uyarı seslerin daha önce hiçbir otomobilde deneyimlemediğiniz kadar rahatsız etmeyen, majör bir tınıya sahip olması.

Her ne kadar içten yanmalı motordan elektrikli motora geçiş büyük bir yenilik olsa da, Renault kullanıcı profiline bakarak otomobilin tasarımında aynı ölçüde devrimci olmaya gerek duymamış.

2015 Renault ZOE

Otomobil Clio'dan daha yüksek ve uzun bir süpermini otomobil. İlk bakışta da Clio izlenimi uyandırıyor ancak transparan mavi stop lambalarının özgün dizaynı gibi detaylar otomobilin farklılığını hemen anlamayı sağlıyor. Tabi frene basınca stoplar tamamen kırmızıya dönüyor.

Haberin Devamı

Özellikle gamzeyi andıran tampon kenarlarındaki gündüz farları karakter katan bir detay olmuş.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER KONUSUNDA YANILIYORSUNUZ! HER ANLAMDA!

Hemen hemen herkes elektrikli otomobillerin çok ağır, hantal ve kullanımı keyifsiz olduğunu düşünüyor. Aksine Renault Zoe'yi kullanmak başlı başına bir mobilite deneyimi ve çok da keyifli.

88 hp güç üreten elektrik motoru 0'dan 100 km/s'e otomobili 13.5 saniye civarında ulaştırırken, aracın sadece 1 ileri vitesi olması nedeniyle son sürat ister istemez 135 km/s ile sınırlanmış oluyor.

220 Nm tork üreten otomobilin en çarpıcı özelliği ise bu torku size neredeyse hemen sağlaması. Dolayısıyla bir içten yanmalı motora sahip otomobilde yaşayamayacağınız bir ani güç ve tork deneyimi yaşıyorsunuz. Gaza bastığınızda herkesi koltuğuna hızlıca iten bir deneyim bu. Otomobilin ani hızlanma hissiyatını bir roller coster trenine benzetebiliriz. Ani ve kesintisiz bir ivmelenme.

2015 Renault ZOE

Hızlanma ve gaz tepkimesinin yanı sıra sürüş de hiç fena değil. Bataryaları otomobilin altında konumlandıran Renault, ağırlık dengesini de ortaya yoğunlaştırıp dengeli bir dağılım yakalamış.

Otomobilde Clio 3 RS bağlantı rotları ve üst segment power sireksiyon motoru kullanılmış olması, direksiyon tepkileri ve sürüşü beklenenin çok üstünde bir kaliteye taşıyor.

80 km/s sonrasında otomobil hızlanmada isteksiz hale geliyor. Virajlarda oldukça stabil olan otomobil, ağırlığının %59'unun ön aks üzerinde olması ve arka frenlerde kampana kullanılıyor olması nedeniyle ani frenajda agresif biçimde öne yığılıyor.

2015 Renault ZOE

Ayrıca otomobil ayağınızı gazdan çektiğinizde ve frenajda ortaya çıkan kinetik enerji ile bataryayı geri şarj ediyor. Aynı F1 pilotlarının yaşadığı gibi. Tam olarak aynı şekilde. Önünüzdeki araçla aranızda mesafe bırakmak ve yavaşlama sürenizi ne kadar uzatırsanız, otomobilin menzili de o kadar uzuyor. Yani Renault sizi dikkatli ve yetenekli bir sürücü olmaya adeta zorluyor. Gideceğiniz yere menzil dahilinde ekonomik bir şekilde varmak artık sizin tasarrufunuz değil. Zoe ile yavaş hızlanmalı, süratinizi sabit tutmalı ve fren mesafenizi uzatarak motor frenini maksimum oranda kullanıp gücünüzü ekonomik kullanmak zorundasınız. Ki bu çok iyi bir şey aslında.

Euro NCAP'ten Clio gibi maksimum puan alan Zoe zaten caddelerde gazlanacak, otobanda yarışılacak bir otomobil değil. Dolayısıyla kullanıcı kitlesinin büyük bir güvenlik sorunu yaşayacağı düşünülmemiş ancak yeterli güvenlik önlemi de alınmış.

Mali boyuta gelecek olursak; öncelikle her ay 59 Euro'luk bir batarya kirasını sabit olarak ödemeniz gerekiyor. Şehir içinde sadece bu paraya alacağınız yakıtla ekonomik dizel/benzinli bir otomobille ayda yaklaşık 500- 600 km yol yaparsınız.

2015 Renault ZOE

Dolayısıyla elektrikli otomobillere her şeye baktığımız gibi finansal açıdan bakmamak, bunun dünyanın geleceği için bir adım olduğunun farkına varmak gerekiyor.

Öte yandan yılda 12 kez ödenecek bu 59 Euro, evinize kurdurmanızın büyük kolaylık sağlayacağı hızlı şarj ünitesi ve elektrik masrafıyla aynı mesafeyi ekonomik bir dizel ya da benzinli otomobilde akaryakıt almak için de kullanabilirsiniz ki maliyetler hemen hemen başabaş çıkacaktır.

Otomobilin satış fiyatı ise 66.000 TL dolaylarında.

Otomobil test sırasında tam şarjdan %1'lik şarja kadar çoğunlukla eco modunda kullanıldığında İstanbul'da şehir içinde yaklaşık 190 km yol yaptı. Bu da demek oluyor ki tam şarjlı ZOE ile sürüş tarzınızı dikte etmek zorunda kalmadan güvenle gidilebilecek mesafe yaklaşık 90-100 km.

2015 Renault ZOE

220 volt elektriğe bağlayabildiğiniz şarj seçeneğinde ise otomobilin şarjı %25 iken aracın göstergesi tam şarj için 13 saat süre gerektiğini gösteriyordu. Şarj &67'ye vardığında ise hala 6 saatlik bir zaman gerketiği görülüyordu. Yani bu seçenek çok kullanışsız, hızlı şarj kesinlikle gerekli.

Ayrıca Zoe'nin geleneksel içten yanmalı motorlar gibi yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi, motor yağı v.s gibi periyodik bakım giderleri de yok. Renault, Zoe'nin bakım giderleri açısından diğer normal akaryakıtla çalışan otomobillere göre en az %20 daha az masrafa sahip olduğunu öngörüyor.

2015 Renault ZOE

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!