Cesur Yürek

Güncelleme Tarihi:

Cesur Yürek
Oluşturulma Tarihi: Haziran 06, 2014 14:45

TEST: Land Rover Range Rover Sport SDV6

Haberin Devamı

Cesur Yürek
Range Rover Sport tam bir cesur yürek. Onunla aklınıza her eseni yapmanız mümkün. Fakat bu fiyatı verdikten sonra bunu yapar mısınız ya da aklınızdan bile geçer mi çok emin değilim.

Şunu ilk baştan açık bir şekilde dile getirmem gerekiyor. Bu araca benim önemli bir saygım var. Çünkü o güne kadar büyük bir keyif alarak ama bundan da önemlisi yüksek bir güven duyarak kullandığın ender araçlardan biri. Küçük sınıf sporcu otomobilleri kullanıyor gibi hissettiğim, arazi kabiliyetiyle herkesle başa çıkabildiğim, görünümüyle ortalığı kasıp kavuran bir tasarıma sahip. Hele hele yenilenmiş bu haliyle görünüm ve yaşam alanı karakteri konularında üstünlüğünü birkaç basamak daha yukarıya taşıdı diye düşünüyorum. Sürüş karakteri, konfor ve teknolojik yeniliklerinin sayısı da oldukça fazla. Onunla her yola giderek her istediğinizi yapmanız mümkün. Fakat işte burada bir sorun en azından benim için çıkıyor. Fiyatı açıklanın liste fiyatlarına göre 556 bin TL’den başlayan ve biraz daha yüksek donanım ve teknoloji özellikleri istediğim zaman 700 bin TL’yi çok rahat geçen bu araçla bu tip kullanımlar yapar mıyım?

Haberin Devamı

Diyelim ki bu bedeli ödeyerek onu satın aldım. Bence bu durumda benim tanıdığım ben koskocaman bir salonu olan bir ev de satın alır ve bu aracı tam salonun ortasına yerleştirir. Üzerine dantel örter miyim bakın işte onu bilmiyorum… Elbette bu fiyatlar benim ve benim gibiler için yüksek olarak görünebilir. Sonuçta bu otomobili satın alabilecekler için şahane bir araç.

Cesur Yürek

Görünüm konusunda çok fazla söze gerek bırakmayan araçlardan biri. Bu yeni tasarımıyla agresifliği ve kaliteyi çok daha iyi harmanlamış küçük bir tank. Bu kadar iri cüssesi olmasına rağmen bu kadar iyi bir görünümü olması tasarımcıların çok ama çok büyük bir başarısı. Tasarım konusunda yaşam alanında da özellikle kalite seviyesi çok üst noktada. Genişlik, baş mesafesi, koltukların kalitesi, kokpit ve orta konsol gibi tasarımlarla yaşam alanında yer alan herkesi büyülemeyi başarıyor. Kokpit ve orta konsol üzerinde yer alan kumandaların yerlerini ve kullanımlarına alışmaksa biraz süre istiyor. Yaşam alanı konusunda en önemli konulardan biri iniş ve binişler sırasında yaşanan sıkıntı oluyor. Aracın kapısını açtığınız anda alttan elektrikli bir merdiven geliyor olsa bile yüksek yapısıyla iniş binişler biraz zorlu. Bu arada yere yansıtılan marka ismini gördüğünüzde de keyfiniz tam olarak yerine geliyor.

Haberin Devamı


Zarafet, asillik, çekicilik, konfor, güvenlik, karizmatik detaylar ve güçlü olması bu aracın genlerinde var. Ama bunlardan önce bu küçük tankın benim üzerimde bıraktığı olumlu etkiden söz etmek istiyorum. Özellikle asfalt performansı konusunda gördüğüm en başarılı araçlardan biri. Küçük sınıf sportif otomobillerle yaptığım viraj testlerinin hepsini büyük bir başarıyla geride bıraktı. Hatta birçoğuyla çıkamadığım limitlerle bunu yaptığımı söylemiş olursam abartı yapmam. Her turun sonunda limitlerini biraz daha artırmama rağmen sonuçlar iyiydi. Bu sırada elektronik sürüş desteklerinin de son derece başarılı bir şekilde çalıştığını da belirtmeliyim. Ne keyfimi törpüledi ne de güvenliğimi tehlikeye attı. Motor kaputunun altında yeni geliştirilen bir 3.0 lt’lik dizel ünite ile eskiden olduğu gibi elini daha da güçlendiren Range Rover Sport’un yeni motoru 4000 d/d’de 292HP güç üretirken, muhteşem bir değer olan 600 Nm’lik tork ise 2000 d/d’den itibaren kullanıma sunuluyor. 3.0 lt Geliştirilmiş Turbo Dizel (SDV6) motor gerçekten de nefes kesici bir hızlanma karakterine sahip. Zaten Range Rover Sport dendiği zaman ülkemizde bu motor seçeneğiyle yetinmeniz gerekiyor. Çok başarılı çalışan şanzımanıyla birlikte zaten yürüyen aksam ve sürüş performansı konusunda beğenimi kazanan araç ölümcül darbeyi de motor ve şanzıman işbirliğiyle indiriyor. Yönlendirme kabiliyeti konusunda da yüksek yapılı araçlar arasında en keskin olanlardan biri. 0-100 km/s hızlanmasını bu cüsseye rağmen 7.2 saniyede tamamlayan Range Rover Sport ile ilgili büyük bir fantezim de var. Ne diye soracak olursanız, motor kaputu, kapılar ve bagaj kapağı gibi çıkarabileceğim detayları bir kenara bırakarak performansını yeniden ölçmek. Yaptım mı? Bunun cevabı ve sonucu bende kalacak…

Haberin Devamı

Cesur Yürek

Sonuç
Bu küçük tank gördüklerim arasında hiç şüphesiz en iyilerden biri. Hiçbir zaman sahip olabilmek gibi bir ihtimalim yok bunu da biliyorum. Sürüş karakteri ve sürüş güvenliği gibi konularda çok üstün bir başarısı var. Her zaman güvenlik sunuyor ama keyif alınmasının önüne de hiç mi hiç geçmiyor. Asfalt üzerinde sergilediği performans küçük sınıf sportif araçları bile kıskandıracak türden. Arazi kabiliyeti özellikle sudan geçiş, yükseltilebilen yapı gibi detaylarıyla çok başarılı ama bu aracın arazi üzerinde gerçek performansını sergileme işini onu satın alanların yapmayacağını düşünüyorum. Benim gibi salona koymak gibi bir fikirleri elbette olmaz ama dağ bayırda da bu aracı kullanmazlar diye düşünüyorum.

Haberin Devamı

+Çok iddialı görünüm, sportif yapı, başarılı yaşam alanı, genişlik, konfor, kalite, sürüş karakteri, sürüş keyfi, güvenlik, yönlendirme kabiliyeti, elektronik sistemler, motor, şanzıman
-Elbette yüksek fiyat, iniş binişler sırasında zorluk, sıkışık trafikte boyutlar, gösterge tablosu, arka çapraz görüş


Teknik veriler Range Rover SDV6 Sport
Motor (tip/silindir sayısı) V6
Yerleşim Önde uzunlamasına
Supap/eksantrik sayısı 24/2
ÇapxStrok 84x90 mm
Motor hacmi 2993 cc
Maksimum güç 292 HP-4000 d/d
Maksimum tork 600 Nm-2000 d/d
Son hız 222 km/s
0-100 km/s hızlanma 7.2 sn
Şanzıman 8 ileri otomatik
Aktarma Dört tekerlekten çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 245/40 R19
Tüketim (fab. ver.) 6.8/7.5/8.7 lt/100 km
Depo kapasitesi 84 lt
Bagaj hacmi 958-2013 lt
Garantiler Range Rover SDV6 Sport
Mekanik 3 yıl/100 bin km
Boya 3 yıl
Pas 6 yıl
Yol yardım (0212) 337 43 30
Periyodik bakım 10 bin km
Fiyat 601.039 TL
Test verileri Range Rover SDV6 Sport
Performans 0-50 km/s 3.1 sn
0-100 km/s 7.4 sn
0-130 km/s 11.9 sn
0-400 m 13.9 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 6.2 sn (D’de)
80-120 km/s 7.1 sn (D’de)
Ağırlık 2535 kg
Dönüş çapı 11.5 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 37.8 m
100-0 km/s sıcak 38.0 m
Gürültü 50 km/s 55 dB(A)
100 km/s 61 dB(A)
130 km/s 66 dB(A)
Tüketim 9.1 lt
Menzil 923 km
Donanımlar Range Rover SDV6 Sport
Model Range Rover SDV6 Sport
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Ölçüler Range Rover SDV6 Sport
Uzunluk 4850
Genişlik 2220
Yükseklik 1780
Aks mesafesi 2923

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!