Önce koltuk sonra uçak

Güncelleme Tarihi:

Önce koltuk sonra uçak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 19, 2014 01:06

Türkiye’nin ilk yerli uçak koltukları THY’ye teslim edildi.

Haberin Devamı

TÜRK Hava Yolları’nın, Kibar Holding ve Güney Koreli ortağı Hanil E-HWA ile birlikte ürettiği ilk yerli tasarım koltuklar dün teslim edildi. Maliye Bakanı Şimşek, “Kendi uçağımızı üretme noktasında çok kararlıyız” dedi.

TÜRK Hava Yolları (THY) Teknik AŞ ve Kibar Holding’in Güney Koreli Hanil E-HWA ile mevcut işbirliğinin bir iştiraki olan ‘Assan Hanil’ ortaklığında 5 milyon dolarlık bir yatırımla kurulan ‘Turkish Seat Industry’ (TSI) ilk yerli tasarım uçak koltuğunu üretti. Koltuklar, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in de katıldığı törenle THY yetkililerine teslim edildi. İlk yerli koltukların teslim töreninde konuşan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, “Koltuk deyip geçmeyin. Çok ciddi sertifikasyon isteyen bir emektir. Bu çok önemli bir adım. Kendi uçağımızın üretimi için bir yerden başlamak gerekiyor” dedi.
Türkiye’nin kendi uçağını üretme noktasında çok kararlı olduğunu belirten Şimşek, “Sektörün bütün oyuncuları güç birliği yapacak ve Türkiye 2023 hedeflerini yakalayacak. Uçak üretimi çok büyük bir iş. Bir koltuk üretimi ile başlamak gerek. Uçak üretimi de böyle parçalarla başlıyor. Türkiye bugün Avrupa’nın en önemli üretim üslerinden biri. Türkiye yıllık endüstriyel tasarımda Almanya ve Fransa’dan sonra 3. sıraya yükseldi” diye konuştu. Şimşek, Türkiye'nin en büyük kuruluşlarından biri olan Türk Hava Yolları'nın yakında 5 yıldızlı bir havayolu olacağına inandığını söyledi.

234 UÇAKTA KULLANILACAK

Üretilen yerli koltukları filoda yer alan 234 yolcu ve kargo uçağında kullanacaklarını ifade eden THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, Türk Hava Yolları’nın 2015 yılı çıkışlı yeni Airbus ve Boeing uçaklarında da Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı’nın (EASA) denetimlerinden olumlu not alan yerli koltukların kullanılacağını dile getirdi.2023’te 100 bin koltuk kapasitesine ulaşacaklarını anlatan Topçu, “THY olarak TSI, sektörde kurduğumuz 15. Şirket. 1.2 milyar dolarlık cirodan 16 milyar dolarlık ciroya ulaştık. 10 milyon yolcudan 60 milyon yolcuya çıktık. Artık Türkiye’de üretimi mümkün olan tüm parçaları yapıyoruz. Uçak yan sanayinin gelişmesi çok önemli. Uçak koltuğu üretiyoruz dediğimiz zaman birilerine çok basit gelebilir. Bu üretim sürecinin tam 2,5 yıl sürdü. Burada önemli olan üretim için alınan sertifikalardır. Şimdilik kısa menzilli uçuşlar için koltuk üretiyoruz. Umarım kısa zamanda uçak içi tüm parçaları üreteceğiz. Global Düşündük,Yerli Ürettik” diye konuştu.

Haberin Devamı

Yerli uçak mutfağı

Haberin Devamı

İlk kez yeni koltuklarla döşenmiş THY’nin Boeing737-800 ‘Zonguldak’ adlı uçağını gezen Şimşek, “Uçağın içinde mutfak aksamı, paneller ki buna galeri deniliyor. Onu da THY, TAİ ile birlikte üretiyor. Onun da lansmanını yapacağız” dedi. Bu arada GALLEY olarak adlandırılan ilk uçak mutfağının da geçen hafta bir Boeing737-800 tipi uçakta kullanılmaya başlandı.

Kibar: 7 adet patent başvurusu

TSI ortaklarından Assan Hanil ve Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar da, “Bu değeri korumak için 7 adet patent başvurusunda bulunduk. Bu üretimle TSI dünya sivil havacılık pazarında önemli bir marka haline geldi” dedi.

HAMDİ Topçu, “2023’te inşallah 100 bin koltuk üreten ve dünya koltuk piyasasının yüzde 10’unu elinde bulunduran bir şirket oluruz diye bir hedef belirledik” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!