GeriEkonomi Öğle yemeği parası 10 lirada tutundu, ‘Ticket’çı sevindi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Öğle yemeği parası 10 lirada tutundu, ‘Ticket’çı sevindi

Öğle yemeği parası 10 lirada tutundu, ‘Ticket’çı sevindi
refid:15079621 ilişkili resim dosyası

Accor Services’ın isim değişikliğine giderek Edenred olarak hizmet vermeye başladığını anlatan Güney Avrupa ve Güney Afrika Bölge Direktörü Laurent Pellet, “Krize rağmen patronlar Ticket Restoran hizmetini kesmedi. İşveren çalışana öğle yemeği için günde ortalama 10 lira veriyor” dedi.

ACCOR Grubu’nun aldığı kararla isim değişikliğine giden Accor Services artık Edenred olarak hizmet vermeye başladı. Ticket Restaurant hizmetiyle dünya genelinde 33 milyon kullanıcısı bulunan Edenred’ın Güney Avrupa ve Güney Afrika Bölge Direktörü Laurent Pellet, “Avrupa’yı saran ekonomik krize rağmen patronlar çalışanların öğle yemeğini kesmedi. Hatta bazı ülkelerde müşteri sayımızı artırmayı başardık. İşveren çalışana öğle yemeği için günde ortalama 10 lira veriyor” diye konuştu.
10 liralık yemek
Ticket Restoran ürününün çalışanların öğle yemeği ihtiyacını karşılamak üzere verilen bir hizmet olduğunu anlatan Laurent Pellet, şu değerlendirmeyi yaptı: “Dolayısıyla, firmalar çalışanlarına bu faydayı sağlamaya devam ettiği sürece tüketim alışkanlıkları da çok değişmiyor. Şu an Türkiye için günlük yemek bedeli yaklaşık 10 TL ve firmalar bu bedeli vergiden düşebiliyor. Günde 10 TL yemek bedeli alan bir çalışan krizden önce de sonra da aynı tip restoranlarda yemek yemeye devam ediyor. Ticket Restoran ürünü sayesinde restoran sektörüne de destek veriyoruz.” 
Dünyada yüzde 6 büyüdük
Şirketler için önemli ürünlere sahip olduklarını dile getiren Laurent Pellet, şöyle konuştu: “İki çeşit ürün grubumuz var. İçerisinde Ticket Restoran ürününün de olduğu özel sektör ve kamu firmalarına sunduğumuz temel ihtiyaçları karşılayan ürünler bulunuyor. Diğer ürün grubu ise performans artışını hedefleyen ürünler. Bu kapsamda da teşvik ve ödüllendirme amaçlı verilen hediye çekleri ile şirket harcamalarının yönetimini sağlayan ürünler yer alıyor. Bu ürünler kriz döneminde daha çok önem kazanıyor. Global olarak yüzde 6 büyüdük.”
Latin Amerika ülkeleri
Avrupalı bazı firmaların krizden etkilendiğini ancak Latin Amerika’daki ülkelerin pazarı güçlendirdiğini dile getiren Laurent Pellet, şöyle konuştu: “En önemli pazarlardan biri Avrupa’dır. Bu ülkelerde krizden en çok küçük ölçekli, az çalışanı olan firmalar etkilendi. Bazı firmalar küçülme yoluna gitti. Krizle birlikte maliyetlerini optimize etmeyi amaçlayan firmalar ise düşük maliyetle çalışanlarının satın alma gücünü artıracak farklı arayışlara girdi. Bu da bizim yeni müşteriler kazanmamıza yol açtı. Bu yıl geçen yıla göre daha çok müşteri kazandık. Avrupa pazarı dışında Latin Amerika bizim için çok önemli. Brezilya bu bölgede çok büyük bir ülke. Latin Amerika da krizden daha güçlü çıkmayı başaran ülkelere sahip. Hem yeni müşteriler kazanıyoruz hem de mevcut müşterilerimizin cirosunda artış kaydediyoruz. Avrupa’nın da Latin Amerika’nın yakaladığı bu ivmeyi yakın zamanda kazanacağını düşünüyorum.”

Çalışanın satın alma gücünü artırıyor

TICKET Restoran fişlerinin firmaların vergi avantajı elde ettiği bir ürün olduğunu anlatan Laurent Pellet, “Dolayısıyla kriz döneminde firmalar öğle yemeği ödeneğinden önce başka maliyetlerden tasarruf etme yoluna gidiyor. Aynı zamanda, kanunen belirlenen günlük yemek bedelinin altında veren firmalar da var. Dolayısıyla, maliyetlerini çok artırmadan günlük yemek bedelini yükselterek çalışanlarının satın alma gücünü artırabiliyorlar. Türkiye’de bu ürüne ilgi büyük” diye konuştu.

İspanyol’un öğle yemeği 9 Euro

AVRUPA’daki çalışanların öğle yemeği bedelleriyle ilgili bilgi veren Laurent Pellet, şöyle konuştu:
Ülkelerin günlük yemek bedelleri kendi yerel kanunları çerçevesinde belirleniyor. Dolayısıyla değişen değerler söz konusu.
Ancak, genel olarak, günlük yemek bedeli çalışanların ihtiyacı olan standart bir öğle yemeğini karşılayabilecekleri tutarda belirleniyor.
Diğer ülkelerle karşılaştırdığımızda Türkiye’deki günlük yemek bedelinin benzer bir seviyede olduğunu söyleyebiliriz.
Örneğin, Brezilya’da yemek ödeneği işveren ve çalışanın ortak katkısıyla karşılanıyor.
Yasal olarak çalışanın katkı payı, yemek ödeneğinin en fazla  yüzde 20’si olacak şekilde belirlenmiş.
Ancak uygulamada genelde işveren bu maliyetin tamamını karşılıyor.
Aynı zamanda, hem işveren hem de çalışanlar için yemek ödeneği yüzde 100 vergiden muaf tutuluyor.
Fransa’da da benzer bir sistem söz konusu, işverenin katkı payı 5.21 Euro.
Ancak burada çalışanın da bir katkısı ayrıca oluyor.
İspanya’da 9 Euro, Yunanistan’da da 6 Euro civarında.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle