New York’ta da mağaza açtı modanın 4 kalbine yerleşti

Güncelleme Tarihi:

New York’ta da mağaza açtı modanın 4 kalbine yerleşti
Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 2012 00:00

Londra, Paris, Milano’nun ardından New York’ta mağaza açarak modanın kalbi kabul edilen 4 şehre de giren Stepevi, gözünü Hong Kong’a dikti. Step Yönetim Kurulu Başkanı Cem Şengör, “Paris, Milano, New York mağazalarımızın kiraları İstanbul’dan daha ucuz. En pahalı kirayı Londra’da ödüyoruz ama o da İstanbul’un altında” dedi.

Haberin Devamı

TÜRK kültürünün ayrılmaz parcası olan ve aynı zamanda ailece üç kuşaktır yürüttükleri halıcılık işini modernize ederek Step markasını yaratan Cem Şengör, dünya moda başkentlerinin dördüne birden giren tek Türk marka oldu. Sırasıyla Londra, Paris, Milano’da mağaza açan Stepevi’nin son durağı New York oldu. New York komşuları arasında Ralph Lauren, Natuzzi, Ligne Roset, Chanel, Cassina, Poltrana Frau gibi markaların bulunduğu Stepevi, New York Times gazetesine de haber oldu. Step Yönetim Kurulu Başkanı Cem Şengör, “Bu şehirlerin hepsi özenle seçildi ve belirli bir sırayla girildi. Yurtdışı mağazalarının ilkini Beyrut’ta bayi kanalıyla açmıştık. Londra’da başarı çok önemli bir eşik olacaktı. O eşiği geçince diğer adımları daha kolay attık. Peşinden Paris ve Milano geldi. Bu şehirlerin hepsi tasarım denince dünyada söz sahibi olan ve mimarların, tasarımcıların bağını sıkı tuttuğu şehirler. Dünyada tasarıma onlar yön veriyor” diye konuştu.
New York bizi bekliyordu
New York Soho’da hizmet vermeye başlayan Stepevi mağazasının Amerikan pazarında bir süredir beklendiğini belirten Cem Şengör, ABC mağaza zincirinde bir süredir ürünlerinin satıldığını hatırlattı. ABD’de Natuzzi mağazalarında da Step’in ürettiği halıların vitrini süslediğini kaydeden Şengör, “Belli bir satış hacmine ulaşınca kendi mağazamızı açmaya karar verdik. Diğer mağazalarda olduğu gibi burada da perakende satışla beraber projelere de imza atıyoruz. Pek çok tasarımcı ve mimarla çalışıyoruz” dedi.
Yurtdışında kira avantajlı
Türkiye’de bir numaralı mağazalarının Etiler olduğunu anlatan Cem Şengör, şöyle konuştu: “Yurtdışında Paris ve Londra satışta başabaş. 250 metrekarelik New York mağazasına depo dahil ayda 20 bin dolar ödüyoruz. Yurtdışında en yüksek kira 350 metrakarelik Londra mağazamızın 22 bin sterlinlik ödemesi. Paris ve Milano mağazalarımızın kirası bunların altında. İstanbul’da kiralar bunların çok üstünde. Nişantaşı, İstinye civarında kiralar çok yüksek.”
Hong Kong ile Uzakdoğu’ya
New York’un ardından birkaç yıl ABD’de başka bir mağaza açmayı planlamadıklarını belirten Cem Şengör, bundan sonraki hedeflerinin Uzakdoğu olduğunu söyledi. Şengör, “Şu anda Hong Kong’da yer bakıyoruz. Aslında kasım ayına kadar açmak niyetindeyiz ama iyi bir yer bulmamazı gerekiyor. Uzakdoğu’ya zaten çok satış yapıyoruz. Gayet iyi bir pazar” diye konuştu.
Paldır küldür marka olmuyor
Markanın 1998’de hayata geçtiğini hatırlatan Step Yönetum Kurulu Üyesi ve Yürekli Eğitim ve Danışmanlık CEO’su Ayşegül Yürekli Şengör, “Step her yıl düzenli büyümeyi sürdürdü. Düzenli büyümeyi ve dünyaya açılmayı sürdürecek. Keyifli bir iş yapıyoruz. Markayla büyümeye çalışıyoruz. Markayla paldır küldür büyünmüyor” dedi.

Haberin Devamı

Fransız şirketin ‘Bizi alın’ çağrısı kalbini sıkıştırdı

Haberin Devamı

60’dan fazla ülkeye ihracatları olduğunu hatırlatan Cem Şengör, yurtdışında yabancı şirketlerden ‘Bizi alın’ diye taleplerle geldiğini söyledi. Şengör, “Fransa’da bir şirket böyle bir teklifle geldi. Düşüncesi bile insanın kalbini sıkıştırıyor. Düşünmedik bile” diye konuştu.

Türkiye markası yükseldi yabancılar özeniyor

CEM Şengör, Stepevi markasının Türk olmasının şaşkınlık yarattığını anlatarak şöyle konuştu: “Türkiye’nin gidişatından
çok çok mutluyum. Ekonomi iyi gidiyor. Ülke markası yükseliyor. Yurtdışında hepimizin işine yarıyor. Türk markası olmak gurur duyduğumuz bir şeydi ama daha da sevincini yaşıyoruz. Halı işinde otomatik olarak ait olduğu kökleri sana ait olan ürünle uğraşıyorsun. Modern Türkiye imajıyla da Stepevi’nin halıyı modernleştirmesi paralel gidiyor. Güçlü ekonomisi olan bir ülkenin güçlü markası
olarak algılanıyoruz. Hem müşterilerimiz hem yabancı çalışanlarımız
bunu hissettiriyor. Bir sürü yabancı çalışanımız var. Hepsi ‘Türk şirketi bunların ekonomileri de iyi zaten’ diyerek ilk tanıştığında güvenerek işe başlıyor. İtalyanlar ‘Keşke sizin gibi olsak’ diyor. Belçikalı arkadaşlarımız ağlaşıyor.”

Haberin Devamı

Mağazanın tasarımını Zeynep Fadıllıoğlu yaptı

TASARIMINI Zeynep Fadılıoğlu’nun yaptığı Stepevi New York mağazasının açılışında aralarında AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış’ın eşi Beyhan Bağış, 2006’da yaşamını yitiren ünlü müzik yapımcısı Ahmet Ertegün’ün eşi Mica Ertegün’ün de olduğu önemli davetliler vardı.

100 milyon TL ciro hedefliyor

CEM Şengör, 2011 yılını 80 milyon TL ciro ile kapattıklarını, 2012 yılı için ise 100 milyon TL hedeflediklerini belirterek, şöyle konuştu: “Yurtdışı satışımızın yüzde 70’i kendi markamızla. Çok az miktarda da önemli markalara fason üretim yapıyoruz. Bizim iş modelimiz iyibir perakende markası olmak ve iyi üretici kimliğimizle de projelere girmek. Bu ikisi birleşince bütün kapılarn açılıyor. Isparta’daki fabrikamız sayesinde iddialı projelere girebiliyoruz.”

Haberin Devamı

Taksim’deki The Marmara Oteli bize Londra üzerinden geldi

ŞU anda Türkiye’de yürüyen The Marmara Oteli ile Tarabya Oteli projelerini üstlendiklerini anlatan Cem Şengör, “Neredeyse Türkiye’deki bütün otel zincirleriyle çalıştık. THY’nin first class check-in bankolarının önündeki halıları da lounge’larındakileri de biz yaptık” dedi. Bakü’de Jumeriah, Paris’te Mandarin otelleri ile Armani ve Dior mağazalarının dekorasyonunda kullanılan halıları da ürettiklerini belirten Şengör, “Hatta dünya öyle bir hale geldi ki The Marmara otelinin projesi bize Londra üzerinden geldi. Bizim merkezimiz Nişantaşı’nda ve otel Taksim’de ama satın alması Londra’dan yapılıyor” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!