Müşterinin ‘4 duyusu’na yönelecek ayakkabıya 100 mağaza daha açacak

Güncelleme Tarihi:

Müşterinin ‘4 duyusu’na yönelecek ayakkabıya 100 mağaza daha açacak
Oluşturulma Tarihi: Haziran 26, 2010 00:00

Ayakkabı mağazacılığının önde gelen markalarından Flo, şu anda 74 olan mağaza sayısını 2010 sonuna kadar 100’e çıkarma kararı alırken, kurumsal kimliğine ‘koku’yu da ekledi. Bu kış sezonunda mağaza kimliğine koku ve müziği de ekleyeceklerini açıklayan Flo Yönetim Kurulu Üyesi Fuat Akça, ‘bahar’ kokusu ile alışveriş sepetini büyütmeyi amaçladıklarını belirtti.

MARKA kimliğini oluştururken dekorasyon, ışık ve rengin yanısıra koku ve müziğe de yer veren Flo’yu tüketici mağaza içindeki kokudan ve müzikten tanıyacak. Ayakkabı perakendeciliğinin önde gelen markalarından olan Flo, 74 olan mağaza sayısını 100’e doğru çıkarırken, kış sezonundan itibaren bu mağazalarında tatma dışındaki 4 duyuya (görme, dokunma, koklama, işitme) da hitap edecek.

Mağazalar bahar kokacak

Hem Flo yönetiminin hem de ağırlıklı kadın müşterilerin deneyimleri sonucu 10 koku arasından mağazalarda kullanılacak ‘bahar kokusu’nda karar kıldıklarını söyleyen Flo Mağazacılık Yönetim Kurulu Üyesi Fuat Akça, şunları söyledi: “Flo mağazalarının kokusundan müziğine, dekorasyonundan aydınlatmasına kadar özel bir kimliği olacak. Beyaz olan dekorasyon renginden daha ahşap bir görünüme geçiyoruz. Mağazalarımızda sabah saatlerinde de soft, akşam saatlerinde daha hızlı yabancı müzik çalacak. Dekorasyonu da yeniliyoruz ve alışveriş psikolojisine göre yeniliyoruz. Amaç mağazada dolaşma süresini ve alışveriş sepetini büyütmek.”

En büyük ayakkabı mağazası

Şu anda Flo’nun en büyük mağazasının 1800 metrekareyle Forum Bayrampaşa’da bulunduğunu önümüzdeki günlerde Antalya’da 2 bin 400 metrekarelik Türkiye’nin en büyük ‘ayakkabı mağazası’nı açacaklarını, İstiklal Caddesi’nde de bir flagship mağaza planladıklarını aktaran Akça, “Antalya’daki mağazamız 6 katlı olacak ve sadece ayakkabıyla sınırlı kalmayacağız. Burada giyim ve spor aletleri de bulunacak. Ayrıca Evkur’dan sonra içinde yürüyen merdivenin bulunduğu 2’nci mağaza olacağız” diye konuştu. Yılın ilk 6 ayında 14 mağaza açtıklarını şu anda 74 olan mağaza sayılarını 2010 sonuna kadar 100’e çıkaracaklarını da belirten Akça “Tokat, Sivas, Giresun gibi yeni şehirler hedefimizde. Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da da büyüme planları yapıyoruz” dedi.

Kızıltepe’ye gidiyor

FLO Mağazacılık Yönetim Kurulu Üyesi Fuat Akça, Mardin Merkez ve Kızıltepe ile Diyarbakır ve Batman’da birer mağaza açacaklarını vurgulayıp şöyle konuştu: “Bu 4 mağaza 15’er kişiden 60 kişiye direkt iş sağlayacak. Bunlar tamamen cadde mağazası. Dolayısıyla alışveriş merkezi yatırımlarına bağlı değil. Son günlerde yaşanan terör olaylarına rağmen bölgeye gitmekte tereddüt bile etmiyoruz.”

5 ayda yüzde 83 büyüdü

FLO Genel Müdür Yardımcısı Selim Taşkın, Flo Mağazacılık olarak 2009’da yüzde 32 büyüdüklerini anlatarak, yılın ilk 5 ayında aynı metrekarelerde satışın yüzde 49, ilave mağazalarla yüzde 83 arttığını söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!