The Times gazetesinin internet sayfasıyla başlattığı üyelik sistemiyle, internet haberciliğinden para kazanmayı amaçlayan Murdoch, ücretsiz girişe kapatılacağını söyledi. Sahibi olduğu News Corp. şirketinin çatısı altında yer alan Financial Times (FT) ve Wall Street Journal (WSJ) gazetelerinin internet sayfalarında uzun süredir denediği üyelik sistemini hayata geçirecek olan Murdoch, önümüzdeki yıldan itibaren New York Times’ta da aynı stratejiyi benimseyecek.
Rupert Murdoch’ın, dergi ve gazetelerinin internet yayınlarında reklam gelirlerinin düşmesinin ardından, kazanç için farklı kaynaklara yöneldiği ve üyelik sistemini en uygun çözüm yolu olarak gördüğü ifade edilirken, Londra Times Genel Yayın Yönetmeni Daniel Finkelstein, “Times’ı internetten okuyan herkesin bu sistemi kullanmasını beklemiyoruz. Üye olmak isteyenlerin haftalık 2
sterlin ücret ödemesi gerekiyor” diye konuştu. Geçen yıl yüzde 29 gerileyerek 24.8 milyar
dolar seviyesine gerileyen ABD’deki gazete ilanları, 1984 yılından bu yana en düşük seviyeye geriledi. Üyelik sistemini uzun zamandır kullanan Financial Times’ın, aradan geçen sürede başarılı olduğu belirtilirken, The Times’ın da ‘Times+’ adıyla verdiği hizmetle kullanıcılara bazı organizasyonlara ücretsiz giriş imkanı tanıdığı ve indirimli ürünleri satın alabilme imkanı verdiği kaydedildi. 2007 yılında hizmet vermeye başladığı günden bu yana 126 bin üyeye ulaşan FT’yi günde 390 bin kişi ziyaret ediyor. Üyelerin hafalık 3.29 sterlin verdiği belirtiliyor.