GeriEkonomi ‘Murat’ına eriyor!
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

‘Murat’ına eriyor!

‘Murat’ına eriyor!

Temelleri 1965 yılında İstanbul Eminönü’nde atılan Muratbey, bugün 40 ülkeye Türk peyniri satıyor. 300 çeşit ürün bulunduğunu anlatan Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Türkiye’den Avrupa’ya süt ve süt ürünleri ihracatı yasağının kaldırılmasıyla da bu bölgeye ürün gönderen ilk marka olduk. Hedefimiz dünyaya yayılmak” dedi.

YAKLAŞIK 53 yıl önce ticari hayatına başlayan Muratbey markası, bugün Amerika’dan Japonya’ya 40 ülkeye ihracat yapıyor. 2004 yılında Uşak Organize Sanayi Bölgesi’nde son teknolojiyle donatılan fabrikada üretim yaptıklarını anlatan Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, markanın kuruluşunu, büyümesini ve Avrupa’ya ihracat yolculuğunu anlattı. “Hedefimiz 2018 içerisinde tüm Avrupa’ya yayılmak” diyen Necmi Erol, şöyle konuştu:

60 ÜLKEDE MARKA TESCİLİ
“Uşak fabrikamızda birçoğu kendi üretimimiz olan makinelerimizle 300’ün üzerinde ürün çeşidini tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Muratbey olarak 2008 yılında yurtdışına açıldık ve ilk ihracatımızı Ortadoğu ülkelerine gerçekleştirdik. Ürünlerimizin kalitesi ve lezzetinin beğenilmesiyle kısa sürede ihracat yaptığımız ülke sayısını da arttırmayı başardık. Bugün 60’a yakın ülkede marka tescili bulunan Muratbey, dünya pazarında Türk peynirlerini temsil ediyor. Son dönemde inovatif ürünlerimizin getirdiği başarı ile şirket kârlılığında yüzde 10’un üzerinde artış elde ettik. İhracat yapılan ülke sayısı ve ihracatımızı artırarak yeni pazarlara giriş yaptık. İhracatın ciromuz içindeki payı yüzde 5’den yüzde 18’e yükseldi ve günden güne artmaya devam ediyor. 2018 yılı sonuna kadar ise tüm AB ülkelerine ulaşmayı hedefliyoruz. Ayrıca ABD pazarında etkinliğimizi artırmak üzere yoğun çalışmalarımız sürüyor.

Muratbey olarak ihracata yeni başladığımız Avrupa ülkeleri dışında ABD, Japonya, Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler, Balkan ülkeleri, KKTC gibi 40’a yakın ülkeye ürünlerimizi ulaştırıyoruz. İhracat hacmimizi her geçen gün artırıyoruz. Dünya sofralarıyla Türk peynirinin lezzetini buluşturuyoruz. Markalaşmaya çok önem veriyoruz ve bu çalışmalarımızla Turquality Marka Destek Programı kapsamında yer alıyoruz. Uşak Organize Sanayi bölgesinde bulunan Muratbey üretim tesisimiz 30 bin metrekare kapalı alana sahip.

400 ÇALIŞANA SAHİBİZ
700 ton süt işleme kapasitesi bulunan tesisimizde 400 çalışana sahibiz. Türkiye çapında 30 bin satış noktasına ulaşan ürünlerimizle, daha fazla insanın sağlıklı sütle üretilmiş sağlıklı ürünler tüketmesini sağlamayı hedefliyoruz. Üretim tesisimizin yanı sıra Uşak’ta 47 kişinin çalıştığı iki Ar-Ge merkezimiz de bulunuyor. Geçtiğimiz günlerde AB ülkelerine de 16 yıl sonra ürünlerimizi ulaştırmaya başladık. Türkiye’ye uygulanan süt ve süt ürünleri ihracatı yasağından sonra lezzetli ürünlerimizi Avrupa ülkelerine göndermenin gururunu yaşıyoruz.”

KİŞİ BAŞI TÜKETİM 15.2 KİLOGRAM
TÜRKİYE’de sektör hakkında da bilgi veren Necmi Erol, şöyle konuştu: “Ülkemizde üretilen toplam peynir miktarının yaklaşık %96’sı inek sütünden elde ediliyor. Kalan kısmın 315 tonu koyun sütü, 514 tonu keçi sütü, 8 tonu manda sütü ve 23.500 tonu ise karışık sütten elde edilen peynirler. Türkiye’de toplam süt ve süt ürünleri gelişmiş ülkelere kıyasla çok daha az miktarda tüketiliyor. Yıllar itibarıyla üretimine paralel olarak tüketiminde de artış olan ve en yüksek pazar payına sahip peynir çeşidi beyaz peynirdir. Beyaz peynir Türkiye’de en yoğun olarak tüketilen süt ürünleri arasında bulunuyor. Kişi başı peynir tüketimimiz 15.2 kg iken bu rakam AB ülkelerinde yaklaşık 18 kg’dır.”


Yorumları Göster
Yorumları Gizle