Mücevher ihracatında büyük artış

Güncelleme Tarihi:

Mücevher ihracatında büyük artış
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 09, 2012 12:19

EGELİ kuyumcular, 2010’daki 535 bin dolarlık değerli maden ve mücevherat ihracatını 2011’de tam 20 katına çıkararak 10 milyon 159 bin dolara yükseltti. Neden olarak ise altın fiyatlarının yükselmesi sonrası siparişlerin İtalya’dan Türkiye’ye kayması gösterildi.

Ege İhracatçı Birlikleri’ne bağlı firmaların içinde en fazla artışa imza atan kuyumcular oldu. Açıklanan 2011 yılı ihracat kayıt rakamlarına göre değerli maden ve mücevherat ihracatı 2010 yılında 535 bin dolar iken bu rakam 2011 yılı sonunda 10 milyon 159 bin dolar oldu. Böylece mevcut ihracat 20 katına çıktı. İzmir Kuyumcular Odası Yönetim Kurulu Başkanı ve Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği eski Yönetim Kurulu Üyesi Yılmaz Uca, bu artışın iki nedeni olduğunu söyledi. Uca, "Birincisi dünyadaki altın fiyatları çok arttığı için piyasada daralma oldu. Piyasa daralırken biz nasıl artırdık? İtalya’dan sonra ikinci üretici konumundaki Türkiye, fırsatları kullandı. İtalya’da maliyetler yüksek olduğu için oradaki birçok işletme üretimini kıstı. Bu üretim boşluğunu da Türkiye doldurdu ve dolayısıyla siparişler buraya kaydı" dedi.

DEÄžER BAZINDA ARTIÅž DA ETKÄ°LÄ° OLDU Â

İkinci bir nedenin de değer bazında artış olduğunu kaydeden Uca, bu durumu da şöyle açıkladı:

"Dünya genelinde altın fiyatları artınca faturalar da yüksek çıkmaya başladı. Yani miktar bazında artış İtalya’dan kaynaklanırken değer bazında artış da bizim ihracatımızı yükseltti."

TASARIMA BÜYÜK ÖNEM

Yılmaz Uca, ihracatın yükselme eğiliminin devam etmesi için öncelikle mesleğin disiplin altına alınması gerektiğini vurguladı. Uca, "Eczacıların nasıl birliği varsa bizim de birliğimiz olmalı. Çünkü biz ayaklı bankayız. Üretim, pazarlama ve satış aşamalarının düzene bağlanması gerekiyor" diye konuştu. Bunların yanı sıra yükselen talebe en kaliteli bir biçimde yanıt vermek için tasarım konusuna büyük önem verdiklerini ve bu yönde çalışmalar yürüttüklerini vurgulayan Uca, en büyük çabayı da eğitim alanında gösterdiklerini kaydetti.

ÇALIŞKAN: ŞAMPİYON SEKTÖR MÜCEVHER OLACAK

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Muhasip Üyesi ve Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Denetim Kurulu Üyesi Necmi Çalışkan da "Türkiye pazarda bir sektörde dünya şampiyonu olacaksa o da mücevher olacaktır" dedi. İtalya faktörünün yanı sıra küresel ekonomik kriz sürecinde pazarların çeşitlenmesinin de artışta etkili olduğunu savunan Çalışkan, Rusya, Kazakistan ve Ukrayna gibi ülkelerde kriz olmadığını, dolayısıyla talebin hareketli olduğunu dile getirdi. Çalışkan, sektörün çok renkli bir pazara sahip olduğunu, 180 ülkeye ihracat yapıldığını belirterek, bu sektörde geleneksel bir pazarın oluşmadığını, yıldan yıla çok büyük değişimler görülebildiğini dile getirdi. Çalışkan ayrıca, kuyumculuk sektörünün artık Avrupa ve ABD’de değil Uzakdoğu’da şekillendiğini vurgulayarak, fuarlara mutlaka katılım gösterilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!