GeriEkonomi Misvaklı diş macununa 50 bin YTL ’anti bakteriyel’ cezası
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Misvaklı diş macununa 50 bin YTL ’anti bakteriyel’ cezası

Misvaklı diş macununa 50 bin YTL ’anti bakteriyel’ cezası
refid:4981284 ilişkili resim dosyası

İzmir Dişhekimleri Odası tarafından Reklam Kurulu’na şikayet edilen Colgate’in 8-31 Temmuz 2005 tarihleri arasında televiyonlarda yayınlanan ’misvak özlü diş macunu’ reklamına Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan 50 bin 120 YTL’lik para ve durdurma cezası geldi.

Reklam Kurulu karara gerekçe olarak Colgate’in reklamlarında antibakteriyel olarak belirttiği misvakın bu özelliğini kanıtlayamamasını gösterdi. Tartışmalı reklam filminden ’antibakteriyel misvak’ iddiasını kaldıran Colgate ise reklam filmini yeniden televizyon kanallarında yayınlatmaya başladı. Ağız ve diş sağlığı ile ilgili reklamlara karşı olmadıklarını, aksine desteklediklerini belirten İzmir Dişhekimleri Odası Başkanı Turgan Ülker, "Ancak reklamlar bilime akla uygun, abartıda ölçülü olmalı" dedi.

ÇOK ŞİKAYET GELDİ:

Ağız ve diş sağlığı konusunda halkı yanlış yönlendiren reklamlara karşı mücadelelerini sürdürdüklerini söyleyen Ülker, geçen yıl diş fırçalamanın yerine geçtiği mesajı veren Vivident ciklet reklamının yasaklanmasını sağladıklarını hatırlattı. Bu kez Colgate Misvak reklamını, başvururularının üzerinden yaklaşık bir yıl geçtikten sonra durdurtabildiklerini belirten Ülker, şöyle konuştu: "Ağız ve diş sağlığı ile ilgili reklamlara karşı değiliz. Çünkü istatistikler ağız diş sağlığımızın hiç de iyi olmadığını ortaya koyuyor. Özellikle fırçalamanın, fırça kullanmanın önemini vurgulayan reklamları destekliyoruz. Ancak macunu ’ilaç’ gibi sunan reklamlar hoş değil. Colgate firmasının misvak özlü diş macunu reklamında da sadece macunu kullanmak yeterli mesajı veriliyor. Biz bilime ve akla uymayan, abartıda ölçüsü kaçmış reklamlara karşıyız. Misvak özlü diş macunu reklamıyla ilgili meslektaşlarımızdan çok şikayet almıştık. Bunun üzerine hem bilim adamlarına, hem de firmanın kendisine başvurup görüş istedik. Üniversiteler Şikayetimizi haklı buldu, destekleyen kararlarını bildirdi."

DİŞLERİ PROTEZ:

Ülker, bu reklamın insanları diş fırçalamadan uzaklaştırma mesajı verdiğini, bunun tehlikeli olduğunu söyledi. Reklamda dede rolünü oynayan kişinin dişlerinin ’protez’ olduğuna da dikkat çeken Ülker, "Eğer misvak tek başına yeterli olsaydı Arabistan’da kimsenin dişinde çürük olmazdı " dedi. Ülker, reklama yayın yasağı getirildiğini, yanısıra 50 bin 12 YTL 20 yenikuruş para cezası verildiğini bildirdi. Ülker, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’na yaptıkları başvurunun sonucunun ancak bir yıl sonra alınabildiğini, bu sürede firmanın reklamlarını sürdürüp amacına ulaştığını da kaydetti.

Dişle kapak açmayı da Kurul’a şikayet ettik

İZMİR Dişhekimleri Odası Başkanı Turgan Ülker, bir Coca-Cola reklamı için de itiraz başvurusunda bulunduklarını söyledi. Ortodonti tedavisi gören bir genç kızın, braketli dişleriyle cola şişesi kapağını açışının yer aldığı reklam filminin de iki yönden rahatsız ettiğini belirten Ülker, "Birincisi ortodonti tedavisi görme utanılacak bir durum olarak gösteriliyor. İkincisi ise dişlerle gazoz kapağı açılması diş sağlığı açısından hiç doğru bir yöntem değil. Bu reklam filmi ile ilgili de şikayetimiz değerlendirildi. Henüz yazılı kararı gelmedi ama Reklam Kurulu’nun web sitesinde reklam filminin yasaklandığı açıklandı. İsteğimiz reklam filmleri içeriğinin bilime dayandırılması" dedi. Ülker ayrıca, Türk Dişhekimleri Birliği’nin, dişleriyle fındık kırılmasının yer aldığı bir kahve reklamı filmine de itiraz ettiğini söyledi.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle