Migros ve P&G 450 engelliye olimpiyat kapılarını açtı

Güncelleme Tarihi:

Migros ve P&G 450 engelliye olimpiyat kapılarını açtı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 09, 2004 01:32

Onlara Kazanma Şansı Tanıyın sloganıyla Migros ve P&G tarafından başlatılan kampanya sonucu Özel Olimpiyatlar Türkiye Organizasyonu’na 450 zihinsel engellinin katılımı sağlandı. Kampanya 22 Nisan’da sona eriyor.

ÖZEL Olimpiyatlar Türkiye Organizasyonu’na 500 zihinsel engelli sporcu kazandırmak amacıyla Migros mağazalarında Procter and Gamble ürünleriyle başlatılan kampanya ile bugüne kadar 450 zihinsel engelli sporcu kazandırıldı. ‘Onlara Kazanma Şansı Tanıyın’ sloganıyla 22 Ocak’ta başlatılan kampanya, 22 Nisan’da sona erecek.

Özel Olimpiyatlar Türkiye Onursal Başkanı Dilek Sabancı, Türkiye’deki müsabakalara katılacak bir sporcunun hazırlanması için en az 250 milyon liraya ihtiyaç duyulduğuna dikkat çekti. Sabancı’nın verdiği bu rakamdan yola çıkılarak yapılan hesaplamaya göre, 500 zihinsel engelli sporcunun müsabakalara hazırlanması için gereken maddi destek miktarı 1 trilyon 250 milyar lirayı buluyor.

P&G ÜRÜNÜNÜN YÜZDE 1’İ

Kampanyaya ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Dilek Sabancı, olimpiyat kurallarına göre bir sporcunun haftada 4 saat olmak üzere 2 ay süresince spor yapması gerektiğini belirtti. Kampanya sayesinde bugüne kadar 450 zihinsel engelli sporcunun kazandırıldığını kaydeden Sabancı, kalan iki haftada bu rakamın 500 hedefine ulaşacağına işaret ederek, ‘Burada iki ayrı kurumun spora verdiği destek ve buna duyarsız kalmayan halkın desteği söz konusu’ dedi.

P&G Türkiye Dış İlişkiler Koordinatörü Hayrünnisa Aligil ise, böyle bir sosyal sorumluluk bilicine destek vermekten duydukları memnuniyeti dile getirerek, ‘Olimpiyatlarda 5 bin sporcu 10 yılda oluştu. Bu rakamın yüzde 10’u kadar bir sporcunun çok kısa sürede kazandırılması, toplumsal dayanışmanın güzel bir örneği ‘ diye konuştu. Aligil, Migros mağazalarında satılan P&G ürünlerinden elde edilen cironun yüzde 1’inin kampanyaya aktarıldığını bildirdi.

Migros’larda satılan P&G ürünlerinden elde edilen gelirin belli bir kısmı, Özel Olimpiyatlar Türkiye’ye aktarılacak ve bu gelirle sporculara düzenli eğitim verme olanağı sağlanacak. Kampanya çerçevesinde bugüne kadar Migros mağazalarında 861 bin 842 adet Procter&Gamble (P&G) ürünü satıldı.

Migros Genel Müdür Yardımcısı Aziz Bulgu da, bugüne kadar 861 bin 842 adet P&G ürününün satıldığı kampanyada müşterilerin ilave bir bedel ödemediğini, mağazalarda yaptıkları ürün duyurularıyla müşterileri destek vermeye teşvik ettiklerini söyledi. Bulgu, 500 sporcunun olimpiyatlara katılmasını sağladıkları bu projeyle, aynı zamanda zihinsel engellilerin de topluma kazandırılabileceğini ve başarabileceklerini göstermeye çalıştıklarını belirtti.

Dilek Sabancı Migros’tan P&G ürünleri satın aldı

SABANCI
Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sakıp Sabancı’nın kızı ve Özel Olimpiyatlar Türkiye Onursal Başkanı Dilek Sabancı, kampanyaya destek vermek için dün Ataşehir Migros’tan 40 milyon liralık sembolik alışveriş yaptı. Migros Club Kartı da olan Dilek Sabancı, P&G ürünlerinden 15 kilogramlık ACE çamaşır deterjanı, Ace çamaşır suyu, Orkid, İpana diş macunu, Pantene, Blendax ve Rejoice şampuanlarını satın aldı. Sabancı, Migros kasasında aldıklarının bedelini kredi kartıyla ödedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!