Mey İçki'nin gözü likör pazarında

Güncelleme Tarihi:

Mey İçkinin gözü likör pazarında
Oluşturulma Tarihi: Ekim 03, 2008 15:48

Mey İçki Pazarlama Direktörü Çiçekten Becel, geleneksel likör kültürünü geliştirmek ve daralan likör pazarını yeniden büyütmek amacında olduklarını belirtti.

Haberin Devamı

Becel, "Bir yıl önce piyasa sunduğumuz Hare Türk kahveli kremalı likörü Türk tüketicisi çok sevdi. Kahveli likör sayesinde, likör pazarındaki küçülmeyi durdurduk ve 2006’ da yüzde 22, geçen yıl da yüzde 11 küçülen likör pazarının 2008’de yüzde 8.5 büyümesine önemli bir katkıda bulunduk" dedi.

Çiçekten Becel, beş yıl öncesinde Türkiye’de likör tüketiminin 1 milyon litre civarında olduğunu, 2008’de bu rakamın 300 bin litlerde seyrettiğini belirterek, yaptıkları yeniliklerle likör pazarındaki iniş trendini durduklarını söyledi.

HARE KREMALI VE KAHVELİ LİKÖR DÜNYADA BİR İLK

Likör satışlarının yüzde 50’sinin bayramlarda yapıldığını, tüketicilerin eskiden likörü sadece bayramlarda ve aile toplantılarında içtiğini belirten Çiçekten Becel, likör pazarında Mey’in yüzde 50’lik pazar payıyla lider konumunda olduğunu hatırlatarak şu görüşleri ifade etti:“Mey İçki’nin pazardaki liderlik oranı 2,1’dir, yani kendine en yakın rakibin 2,1 katı pazar payına sahiptir. Hare Muz ve Nane en çok satan likörlerimiz olmakla birlikte Hare Türk Kahveli ve Kremalı lansmanı gerçekleştirildiği Ağustos 2007’den bu yana büyük bir başarı göstererek likör pazarının yüzde 8,5’lik büyümesine yüzde 80 katkıda bulundu. Önümüzdeki dönemlerde değişen tüketici ihtiyaçları doğrultusunda meyvelilerde yepyeni kullanım alanlarını anlatan iletişimlerimiz ve kahvelilerde kremalı yeni sürprizler ile karşınızda olacağız. Hare likörleri, kategorinin lideri durumundadır ve likör pazarının lideri olarak hedefimiz pazarı büyütmek. 2009’ da agresif bir büyüme hedefliyoruz”.

Haberin Devamı

ESKİ TATLARI YENİDEN CANLANDIRDIK

Becel, modern kent yaşamı içinde bazı geleneklerin yeniden hayatımıza girme eğiliminde olduğuna dikkat çekerek “ Eskiden şehir hayatında, içki kültürü olmayan evlerde bile mutlaka likör olurdu. Şimdi özellikle orta yaş ve üstü kesimlerde yeniden bu gelenekleri canlandırma özlemi gözlemliyoruz. Ve biz bu kesime o eski tatları hatırlattığımızdan dolayı olumlu tepkiler alıyoruz” şeklinde konuştu.

EN ÇOK MARMARA’DA TÜKETİLİYOR

Haberin Devamı

Çiçekten Becel, yapılan pazar araştırmalarının mevcut pazarda toplam likör satışlarının yüzde 43’ünün Marmara Bölgesi’nden yüzde 34’ünün Ege’den, yüzde 12’sinin de Akdeniz bölgesinden geldiğini gösterdiğini belirterek, yüzde 30’u İstanbul’da olmak üzere satışların yüzde 50’sinin üç büyük şehirde gerçekleştiğini söyledi. Becel, Hare meyveli likörlerin tüm Türkiye genelinde, kremalı likörlerin ise yoğun olarak metropollerde tüketildiğine dikkat çekerek, hedef kitlenin yüzde 70’nin AB grubu olduğunu belirtti.

LİKÖR ARTIK UNİSEX BİR İÇECEK

Mey İçki’nin votka,cin ve likörden sorumlu Pazarlama Müdürü Zeliha Şener de tüketici eğilimleri konusunda bilgi verirken, meyveli likörün ağırlıkla kadınlara yönelik ürün olarak algılandığını belirterek “ Genelde alkol kategorilerinde kadın erkek oranı yüzde 30’a yüzde 70 şeklindedir. Kahveli likör tüketimi ise yüzde 50-yüzde50 kadın-erkek oranıyla uniseks bir içkidir. Hızlı tempolu hayatta tüketici daima hareket halinde olduğundan pratik ve çok fonksiyonlu ürünleri tercih etmeye başladı. Uygun fiyatlı ürünlerin yanında kendini ödüllendirmek ve şımartmak istediği zamanlarda daha özel ürünler tercih edilebiliyor” değerlendirmesini yaptı.

Haberin Devamı

MEYVELİ LİKÖRLER KOKTEYLLERDE KULLANILIYOR

Zeliha Şener, özellikle meyveli likörlerin Türk toplumunda bayramlarda veya geleneksel kutlamalarda ikram edildiğini belirterek şöyle dedi : “ Osmanlıdan günümüze kadar gelen bir gelenek likör. Özel bir olayı kutlamak istediklerinde ya da müjdeli bir haberin sevincini paylaştıklarında likör içilirmiş. Meyveli likörler geçmişten bugüne masum içkiler olarak görülmüş, bayram, yılbaşı gibi ziyaretlerimizin vazgeçilmez ikramları olmuşlar. Kahve ve lokumun yanında ikram edilen nane likörlerinin tadını ve anımsattığı hoş anıları unutmak mümkün değil. Ancak kokteyl tüketiminin artması ve tüketim trendlerinin daha modern ve güncel içki kategorilerine kayması nedeniyle meyveli likörler şimdi sek içimden çok, kokteyl karışımlarının içinde kullanılmaktadır”.

Haberin Devamı

Şener, kahveli likör ile tüketicilerin aynı zamanda birkaç çeşit içecek türünün tadını aldıklarını ifade ederek “ Kahveli Hare likör ile tek içimde buzlu kahve,sütlü kahve ve likörlü kahve içmiş oluyorsunuz. Kahveli likörler daha çok metropol ve modern hayatların bir içecek türü. Yenilikleri takip eden, keyifli anlar yaratabilen ve hayatın içinden kendine ait zamanları çoğaltabilenlerin içeceği” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!