Metro Türkiye'de frene basıyor

Güncelleme Tarihi:

Metro Türkiyede frene basıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 26, 2003 15:47

Metro AG Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hans Joachim Körber, Türkiye'de şu anda aktif ve agresif şekilde yatırımda bulunulmasının mümkün olmadığını belirterek, ''Irak Savaşı'nın nasıl geliştiğini, ekonominin nasıl gelişme gösterdiğini görmemiz gerekiyor. Şu anda frene basmaktan başka bir çaremiz yok'' dedi.

Haberin Devamı

Metro AG Holding'in 2002 yılı bilançosu, kuruluÅŸun Almanya'daki merkezinde düzenlenen uluslararası basın toplantısıyla açıklandı.Â

Toplantıda konuÅŸan Metro AG Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Körber, ekonomik ortam ve rakiplerinin çok zorlu olmasına karşın, Metro Grubu'nun geçen yılı son derece baÅŸarı olarak geride bıraktığını ve hedeflerinin hepsine ulaÅŸtığını söyledi.Â

Uluslararası faaliyet alanlarını geniÅŸlettiklerini, kara yönelik organik büyümeye önem verdiklerini anlatan Körber, 2002'de yurtdışı faaliyetlerinin toplam faaliyetleri içinde yüzde 50 pay aldığını ve iÅŸletme karının yüzde 62'sini Batı ve DoÄŸu Avrupa'dan elde ettiklerini belirtti.Â

Körber, şunları kaydetti: ''Organik şekilde büyümeye önem vermiş olmamızın meyvelerini toplamış oluyoruz. 2002 yılında yüzde 4'lük artışla 51.5 milyar Euro'luk ciro elde ettik. Genel olarak faaliyetlerimizde yüzde 5'lik bir büyüme var. Yurtdışında ise ortalamanın çok üstünde büyüme söz konusu, yüzde 8.4'lük artışla 23.8 miyar Euro ciro elde ettik. Metro Cash & Carry, Media Markt/Saturn büyümenin itici güçleriydi.''
  Â
Grubun iÅŸletme karının 2002 yılında yüzde 3.1 artarak 1.17 milyar Euro'ya yükseldiÄŸini bildiren Körber, 1.8 milyar Euro'luk yatırım yaptıklarını, dünya çapında satış noktalarını 26 ülkede 2 bin 310'a yükseldiÄŸini, 235 bin kiÅŸiyi istihdam ettiklerini belirtti.Â
   Â
GELECEĞİN TEKNOLOJİLERİNİ GELİŞTİRİYORUZ
 
Bu yıl Nisan ayında Rusya'da ilk marketlerini, daha sonra Ukrayna'da bir ve Hindistan'da iki market açarak pazara giriş yapacaklarını duyuran Körber, Metro Grubu'nun 2003 yılı gelişmesine ilişkin değerlendirmelerde de bulundu.

Haberin Devamı

Körber, siyasi ve ekonomik koşulların şirketlerin  planlaması ve öngörülerini zorlaştırdığına işaret ederek, şöyle dedi: ''Özellikle de Irak Savaşı'nın beklenenden uzun sürmesi halinde bunun ekonomi ve tüketici davranışları üzerinde etkilerini bilemiyoruz. Irak Savaşı'nın çok kısa sürmesi (hepimizin umudu o), yıliçinde büyük değişikliklerin olmaması ve kur değerlerinin sabit kalması halinde yaklaşık yüzde 5'lik bir ciro artışı ve hisse senetlerinde yüzde 6 ile 10'luk artış bekliyoruz. Yaklaşık 2 milyar Euro'luk yatırım yapılacak. Yatırımların ağırlığı uluslararası gelişmeye harcanacak. Metro Cash & Carry ve Media Markt/Saturn, yatırımlardan aslan payını alacak.''
 
Ticarette önemli role sahip olmayı sürdüreceklerini ve dünyanın 5'inci büyük ÅŸirketler grubu olarak çalışmalar yaptıklarını dile getiren Körber, ''Onun için yarının teknolojilerini ve konseptlerini geliÅŸtiriyoruz, Future Store Initiative grubu oluÅŸturduk. Nisan ayında Nort Rhine-Westphalia'da bir Extra Future Store açıyoruz. Burada, yarının ticaretine damgasını vuracak yeni teknolojileri deneyeceÄŸiz. Bu dünyada ilk defa yapılacak. GeleceÄŸin alışveriÅŸi nasıl olacak göreceksiniz'' dedi.Â
   Â
''YÃœKSEK ENFLASYON Ä°ÅžLERÄ°MÄ°ZÄ° ZORLAÅžTIRIYOR''
Â
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Körber, Irak'da savaşın Türkiye'deki yatırım stratejilerini nasıl etkileyeceÄŸine iliÅŸkin soru üzerine, büyük bir potansiyele sahip olan Türkiye'nin geleceÄŸine inandıklarını vurguladı.Â

Haberin Devamı

Türkiye'de enflasyonun yüksek olmasının işlerini zorlaştırdığını ifade eden Körber, şunları kaydetti: ''Türkiye'de şu anda aktif ve agresif bir şekilde yatırımda bulunulması mümkün değil. Irak Savaşı'nın nasıl geliştiğini beklememiz, genel olarak ekonominin nasıl gelişme gösterdiğini görmemiz gerekiyor. Ona göre davranacağız.
  Â
Türkiye'ye çok olumlu gözle bakıyoruz. Bu konuda hiçbir değişlik olmadı. Türkiye'de bir hükümet değişimi gerçekleşti. Bu hükümet değişikliği ile birlikte söylenen sözlerin ardından şimdi somut adımları atmasını bekliyoruz. Türkiye'de koşulların yabancı yatırımcılar için düzeltilsi gerekiyor. Onun için her şeyden önce Irak Savaşı'nın sonucunu bekleyelim diye düşünüyoruz. Şu anda frene basmaktan başka bir çaremiz yok.''
   Â
"TÜRKİYE'NİN YAPMASI GEREKEN EV ÖDEVLERİ VAR"
 
Hans Joachim Körber, Metro AG Türkiye'nin 2002 yılı cirosunun 559 milyon Euro olduÄŸunu bildirdi.  Türkiye'nin bugüne kadar düşük bir enflasyona ulaÅŸamadığını ve devletin ekonomideki rolünün azaltılamadığını kaydeden Körber, ''Türkiye'nin yapması gereken ev ödevleri var. Yeni hükümet bu ev ödevlerini yapma konusundaki niyetini açıkca ortaya koydu. Türkiye konusunda iyimseriz'' diye konuÅŸtu.Â

Haberin Devamı

''Savaşın uzun sürmesi halinde Metro grubunun 'B' planı var mı?'' sorusuna karşılık Körber, kısa bir savaÅŸ olacağı görüşüyle hareket ettiklerini, her ülkede kriz yönetim merkezleri bulunduÄŸunu, ÅŸu anda müdahale için neden görmediklerini, ancak güvenlik tedbirini alındığını söyledi.Â

Türkiye'de pazara tek başına girdiklerini ve başarılı olduklarını belirten Körber, bu politikalarında bir değişikliğe gitmeyi ve yerel bir ortaklığın söz konusu olamayacağını kaydetti.

Türkiye cirolarının 620 milyondan 559 milyon Euro'ya gerilemesinde yüksek enflasyon ve kurun etkili olduÄŸunu söyleyen Körber, ''Sene sonu itibariyle ciro deÄŸerlendirmesi yapıldı. Aralık ayında Euro deÄŸer kaybetti. Bununla ilgili biraz başımız aÄŸrıyor. Kur  farklarından ötürü belli sapmalar oluyor. Buna raÄŸmen faaliyetlerimizin olumlu geliÅŸtiÄŸini düşünüyoruz'' diye konuÅŸtu.Â

Haberin Devamı

Metro AG'nin bu yılın ilk 3 aylık sonuçlarını ''hiç de fena deÄŸil'' sözleriyle ifade eden Körber, hedeflerinin ulaşılabilir olduÄŸunu söyledi ve ''Ama Irak Savaşı 2003 yılı boyunca sürerse o zaman birçok ÅŸeyi deÄŸiÅŸtirmemiz gerekiyor'' dedi.Â

Metro AG'nin Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek de, geçen yıl 30 milyon dolarlık yatırımla 3 yeni maÄŸaza açtıklarını, yıl sonu itibariyle maÄŸaza sayılarının 22'ye ulaÅŸtığını bildirdi.Â

''Kriz, savaş farketmez. Her yıl 3 yeni mağaza açılışı yapıyoruz''diyen Tümbek, savaş nedeniyle satışlarında bir değişiklik olmadığını, ilk 3 aydaki durumun iyi olduğunu kaydetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!