GeriEkonomi Metro krizden büyüyerek çıktı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Metro krizden büyüyerek çıktı

Metro krizden büyüyerek çıktı
refid:14158306 ilişkili resim dosyası

METRO Group tüm dünyayı etkileyen ekonomik krize rağmen, cirosunu %0,2 oranında arttırdı. Net borç ciddi oranda düşerken şirket, birçok ülkede pazar payını arttırdı.

Grubun verimlilik ve değer arttırma programı olan Shape 2012’nin karlılığa katkısı büyük oldu. Grubun dört satış şirketinden üçü EBIT oranını (vergi ve faiz öncesi karlılık) arttırmayı başardı. Sonuç olarak, EBIT €2.024 milyara ulaşarak, € 1.97 milyar olan pazar beklentisinin üzerine çıktı.

METRO Group CEO’su Dr Eckhard Cordes, "Shape 2012 yoluna devam ediyor. 2010 yılında çok ciddi karlılık oranları bekliyoruz.” dedi.

2009 finansal yılında METRO Group’un cirosu %3.6 oranında düşerek 65.5 milyar euro olarak gerçekleşti. Ancak kur etkilerine göre ayarlandığında, ciro %0.2 oranında arttı. Almanya’daki ciro %0,6 oranında düşerek, 26.5 milyar euro olarak gerçekleşti. METRO Group’un 1 Temmuz 2008’de satılan Extra mağazalarını geçici olarak 2008 yılı 3. çeyreğine kadar desteklediği açıklanırken, Almanya’daki cironun yaklaşık bir önceki yılın oranında gerçekleştiği duyuruldu

CİRO KURDAN ETKİLENDİ

Doğu Avrupa’daki uluslararası ciro olumsuz kur şartlarından etkilenerek %5,5 oranında düşüp, 39.0 milyar euro dolayında gerçekleşti. Ancak kur etkilerine göre ayarlandığında uluslararası cironun %0.7 oranında arttığı görülmektedir. Almanya dışındaki ciro, grubun toplam cirosuna %59,5 oranında katkı sağladı. Batı Avrupa’daki ciro neredeyse aynı kalarak 20.9 milyar euro olarak gerçekleşti. Doğu Avrupa’daki ciro ise ekonomik krizin etkileriyle %12,8 oranında düştü ve 15.8 milyar euro olarak gerçekleşti.

AFRİKA VE ASYA'DA DA BÜYÜDÜ

Asya ve Afrika’da ise ciro %4.8 oranında artarak 2.3 milyar euro olarak gerçekleşti.

Ekonomik ve finansal krizin etkileriyle, satış şirketleri olan Real, Media Markt, Saturn, Galeria Kaufhof ve gayrimenkul yönetimi özel kalemler öncesi EBIT oranlarını  arttırmayı başardı. Ancak Metro Cash&Carry bir önceki yılın oranlarının altına düşerek kur etkilerinden en çok etkilenen satış şirketi oldu.

Dr. Cordes, "80 yıldır çok ağır krizlerden başarıyla çıktık. Bu, grup olarak gurur duyduğumuz bir konudur.” dedi.

METRO Group, 18’i Metro Cash&Carry, 12’si Real Hipermarketleri, 50’si Media Markt ve Saturn olmak üzere, 80 yeni mağaza açtı. 2009 yılında, grup 286.091 kişilik istihdam gücüne sahip oldu.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle