Mavi Jeans, ABD'de ‘en güçlü’ ilk 100'e girdi

Güncelleme Tarihi:

Mavi Jeans, ABDde ‘en güçlü’ ilk 100e girdi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 26, 2002 00:00

Amerika'nın önde gelen haftalık erkek moda dergisi DNR'nin bu yıl ikincisini gerçekleÅŸtirdiÄŸi ‘‘Erkek Giyiminde En Güçlü 100 KiÅŸi’’ arasına Mavi Jeans'in Kuzey Amerika'daki ÅŸirketi Mavi Amerika'nın BaÅŸkanı Ersin Akarlılar da girdi.MAVÄ° Jeans'in Kuzey Amerika'daki ÅŸirketi Mavi Amerika'nın BaÅŸkanı Ersin Akarlılar, Amerika'nın önde gelen haftalık erkek moda dergisi DNR'nin bu yıl ikincisini gerçekleÅŸtirdiÄŸi ‘‘Erkek Giyiminde En Güçlü 100 KiÅŸi’’ arasına girdi. Listeye 93'üncü sıradan giren Ersin Akarlılar'ın bu baÅŸarısı Mavi Jeans'in çok kısa bir sürede Amerika'nın en popüler markalar arasında girmesinden kaynaklandığı belirtiliyor.DNR'nin listesinde yer alan kiÅŸiler yarattıkları güçlü markanın yüskek satış rakamlarını yakalaması, kültürel eÄŸilimleri etkilemesi ve medyanın dikkatini üzerine çekebilme becerisi gibi kriterlerle deÄŸerlendirildi. Ralph Lauren, Calvin Klein, Donatella Versace, Giorgio Armani ve Zegna gibi birçok tanınmış ismin yer aldığı listeye giren tek Türk olan Ersin Akarlılar'ın New York'ta açacağı Mavi Jeans maÄŸazasıyla dikkatleri daha fazla üstüne çekeceÄŸi de belirtiliyor.2.5 MÄ°LYON JEANABD'de 2001 yılında 2 milyon adet jean satan Mavi Jeans, bu yıl sonunda 2.5 milyon adete ulaÅŸmayı planlıyor. Mavi Jeans'in hedefi, 5 yıl içinde ABD'de 5 milyon adet jean satabilmek. Dünyada 26 ülkede, 65'i Mavi Jeans maÄŸazası olmak üzere 3 binin üzerinde satış noktasında Mavi Jeans ürünleri satışa sunuluyor.Mavi Jeans'in üreticisi firması Erak Giyim Sanayi'nin 2001 yılı cirosu 250 milyon dolar olarak gerçekleÅŸmiÅŸti. Umut Oran, IAF'ın ikinci Türk BaÅŸkanıTÃœRKÄ°YE Giyim Sanayicileri DerneÄŸi (TGSD) BaÅŸkanı Umut Oran, 27 ülkeden 130 bin kuruluÅŸun temsil edildiÄŸi Uluslararası Hazır Giyim Federasyonu (IAF) BaÅŸkanlığı'nı 2 Aralık'ta Miami'de düzenlenecek törenle devralacak. Uluslararası moda devlerini buluÅŸturacak IAF'ın 2003 yılı kongresi de 24-25 Haziran 2003 tarihlerinde Ä°stanbul'da toplanacak. 1996 yılında TGSD BaÅŸkanı Hasan Arat'ın IAF BaÅŸkanlığı sırasında Ä°stanbul‘da yapılan kongreden sonra baÅŸkanlığın ve ev sahipliÄŸin ikinci defa bir ülkeye geçmesi, 26 yıllık IAF tarihinde ilk kez oluyor. Umut Oran’ın, Avrupa Hazır Giyim ve Tekstil Organizasyonu'nda (EURATEX) Yönetim Kurulu ÃœyeliÄŸi yanında EURATEX çatısı altındaki Avrupa Hazır Giyim Sanayicileri BaÅŸkanlığı görevi de bulunuyor. TGSD'den yapılan açıklamada, Oran'ın baÅŸkanlığının, küresel hazır giyim politikalarının belirlenmesinde Türkiye'yi lider konumuna taşırken, AB platformu dahil uluslararası iliÅŸkilerde de önemli bir avantaj getireceÄŸi belirtildi. 1976 yılında Amerikalı, Avrupalı ve Japon bir grup hazır giyim sanayicisi tarafından kurulan IAF, üyelerinin ortak çıkarlarını desteklemeyi ve tüm dünyadaki hazır giyim sanayicilerine tecrübeleriniaktarmayı amaçlıyor. IAF üyesi 27 ülkenin dernekleri 130 bini aÅŸkın firmayı temsil ederken, 5 milyon kiÅŸiyi de istihdam ediyor. Marka olma sevdası ‘‘yıldırım’’ etkisi yapıyorTESCÄ°LLÄ° Markalar DerneÄŸi (TMD) BaÅŸkanı Selçuk Güzenge, Türkiye'de markalaÅŸma sürecinin, ‘‘hemen marka olma’’ sevdası ve teÅŸviklerin hükümetten beklenmesi nedeniyle, hızlı iniÅŸ ve çıkışlar yaÅŸadığını söyledi.TMD'nin, AB'nin marka, tasarım, model ve tescil alanlarındaki resmi kuruluÅŸu OHIM iÅŸbirliÄŸiyle düzenlediÄŸi ‘‘Tekstilde Marka Yaratma ve Koruma’’ seminerinde konuÅŸan Güzenge, ihracatın lokomotifi tekstil ve konfeksiyon sektörünün, bu yıl gerçekleÅŸmesi kesinleÅŸen 35 milyar Euro'luk ihracatın yüzde 40'ını oluÅŸturduÄŸuna dikkat çekti. Güzenge, ‘‘2004 yılı için ihracat hedefi toplam 50 milyar Euro. Bu hedefe ulaÅŸma yolunda en büyük katkıyı saÄŸlayacak yüksek katma deÄŸerli ürünler için marka yaratılması ve markaların hukuki açıdan korunması gerekiyor’’ dedi.Güzenge, markalar yaratırken Türkiye'de iç talebin yanı sıra dış talebi de düşünmek gerektiÄŸini kaydetti. Marka yaratmanın kolay olmadığını belirten Güzenge, ‘‘Ama bizde hemen marka olayım sevdası olduÄŸu için ve birtakım ÅŸeyleri, teÅŸvikleri hükümetten beklediÄŸimiz için, bu markalaÅŸma süreçleri yıldırım gibi fırlıyor, yıldırım gibi de düşüyor. 5 yıl içinde bir dünya markası olma sevdasına kapılıyoruz. Ondan sonra gerekenlerin yapılmaması veya bazı firmaların iÅŸletme sermayesi yetersizliÄŸinden dolayı çok güzel bir noktaya getirilen marka bile düşüyor’’ diye konuÅŸtu.AB İçpazarda Markaların UyumlaÅŸtırılması Ofisi (OHIM) Dış Ä°liÅŸkiler Sorumlusu Natalie Pasinato da, faaliyete geçtikleri 1996’dan itibaren 290 bin baÅŸvuru aldıklarını, bunun yüzde 50'sinin tescil edildiÄŸini bildirdi. Türkiye'den 440 baÅŸvuruda bulunulduÄŸunu, bunların daha çok çay, kahve, kakao, tekstil, konfeksiyon, ayakkabı ve gıda ürünlerini içerdiÄŸini açıklayan Pasinato, ‘‘Kelimeye dayanan ticari markalardan ziyade, ÅŸekle dayanan ticari markalar tercih ediliyor. Ençok baÅŸvuruda bulunan on firma arasında Ãœlker Gıda, Brisa, Seba Dış Ticaret, THY de yer alıyor’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!