Markaların adamı

Güncelleme Tarihi:

Markaların adamı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 04, 1998 00:00

Haberin Devamı

Tommy Hilfiger'ın distribütörü ikinci mağazayı martta açacak

Tommy Hilfiger'ın Türkiye distribütörü Unitem'in başkanı Burç Cemiloğlu, 1985'ten beri lüks markalar için çalışıyor. Fason üretim yaptığı markalar arasında Calvin Kline ve Polo Ralph Lauren de var. Şimdi hızla Tommy Hilfiger mağazaları açıyor. Suadiye'den sonra sıra Teşvikiye, Akmerkez ve Carousel'de.

İstanbul'da ilk Tommy Hilfiger mağazasını açan Burç Cemiloğlu, 1985 yılından beri ‘‘iyi etiket’’ler için üretim yapıyor. Fason çalıştıkları markalar arasında Calvin Kline, Tommy Hilfiger, Polo Ralph Lauren, Perry Ellise gibi isimler var. Yaptıkları ihracatın yarısı Amerika'ya, yüzde ellisi de Avrupa'ya gidiyor.

Son on yılda ABD'de büyük bir çıkış yapan ve satış noktaları hızla çoğalan Tommy Hilfiger'in Türkiye'ye gelmesi konusunda, Unitem Yönetim Kurul Başkanı Burç Cemiloğlu şunları söylüyor: ‘‘Tommy spor giyimde lider bir firma. Biz de modellerin Türkiye piyasasına uygun olacağını düşündük. Bir zamanlar Türkiye'de marka eksikliği vardı. Ama herkes Avrupa'ya gittiğinde bu markaların ürünlerini alırdı. Buradaki potansiyel görüldüğü için de büyük isimler birden Türkiye'ye girdi.’’

Tommy Hilfiger'ın ürünleri, Almanya, Portekiz, İspanya, Fransa ve İskandinav ülkelerindeki büyük alışveriş merkezlerinde satılıyor. Geçen yıl ilk kez Londra'da bir mağaza açılıyor, bu yıl ise İstanbul'da.

Potansiyel var

İkinci mağaza için neden İstanbul seçildi? Burç Cemiloğlu nedenlerini şöyle sıralıyor:

‘‘İstanbul, alışveriş potansiyeli yüksek bir şehir. İlk neden buydu. Avrupa'da alışveriş merkezlerinde ‘corner’larda ürünler satılıyor. Ancak Türkiye'de ‘department store’lar çok gelişmediği için böyle bir imkanımız yoktu. Amsterdam'daki ofisle yaptığımız sözleşmeye göre, İstanbul'da kendi mağazamızı açtık. Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Adana, Mersin'e ise anlayışımıza uygun franchising vereceğiz. Beş yıl içinde Türkiye'nin çeşitli yerlerinde otuza yakın mağaza açmayı düşünüyoruz. ’’

Cemiloğlu, Tommy Hilfiger'in ‘‘pahalı’’ denilebilecek fiyatlarının ABD ile aynı düzeyde, Avrupa'ya göre ise yüzde on daha ucuz olduğunu söylüyor. Fiyatların daha düşük tutulduğu ‘‘outlet’’ mağazaları da yakında açılacak.

Farklı seçenekleri ve koleksiyonları olan Tommy Hilfiger'in İstanbul'da açılan ilk mağazasında iki koleksiyon var: Tommy Sportswear ve Tommy Jeans. 1999 yılında genç kızlara yönelik Tommy Girl, erkek çocuklara yönelik Tommy Boy ve kadınlara yönelik Tommy Women gelecek. Takım elbise ve abiye ağırlıklı Tommy Blue Label, White Label, Red Label adlı koleksiyonlar ise Londra'da sergileniyor. 2000’de bunlar da İstanbul'a gelecek.

14 yıllık bir firma olan Tommy Hilfiger İstanbul'da mağaza açmaya altı ay önce karar verdi. Bağdat Caddesi markaların yoğunlaştığı bir yer olduğu için ilk tercih edilen yer oldu. Diğer mağazaların Teşvikiye, Akmerkez ve Carousel'de açılması düşünülüyor. İkinci mağaza mart ayında açılacak.

İlk günde 338 satış

26 Kasım Perşembe günü Bağdat Caddesi'nde açılan mağaza birinci günde 338 adet mal sattı. Aktörlerden politikacılara kadar bir çok ünlünün giydiği bu markanın fiyatları yüksek gelebilir. Ancak açılması düşünülen ‘‘outlet’’ mağazalarda fiyatlar daha farklı olacak. Tommy Hilfiger bütün mağazalarında bir promosyon uyguluyor. Her mağaza müşterilerinden iki kişiyi çekiliş sonucunda Formula yarışlarına gönderiyor.

Gömlek: 26-33 milyon 500 bin

Sweatshirt: 18 milyon 500, 38 milyon 500 bin

Pantolon (jean ve kadife): 27 milyon 500 bin-35 milyon

Kazak: 40-50 milyon

Mont, Palto: 40 -150 milyon

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!