Markaları yurtdışına açıp çocuklarımıza iş yaratalım

Güncelleme Tarihi:

Markaları yurtdışına açıp çocuklarımıza iş yaratalım
Oluşturulma Tarihi: Nisan 09, 2010 00:00

Derimpd Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, “Mudo (Mustafa Taviloğlu), Kiğılı (Abdullah Kiğılı), ben hep orta halli ailelerin çocuklarıyız. İşleri bu noktalara getirdik. Biz bu markaları yurtdışına taşımak zorundayız. Bizden sonraki kuşaklar, çocuklarımız için yeni iş alanları yaratmalıyız” dedi.

Haberin Devamı

50 mağazalık bir zincire sahip olan ve 2009 yılını 100 milyon lira ciro ile kapatan Derimod, üç yılda mağaza sayısını Türkiye’de 70-80’e ulaştırmayı hedefliyor. Türkiye’de bu büyüklüğe ulaştıktan sonra çevre ülkelerden dünyaya açılma stratejisi benimseyen Derimod, önceliği Irak, İran gibi ortadoğu ülkeleri ile Balkan ülkelerine verecek. Derimod’un Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim “İlk komşu ülkelerle yurtdışına açılacağız. Mudo (Mustafa Taviloğlu), Kiğılı (Abdullah Kiğılı), ben hep orta halli ailelerin çocuklarıyız. İşleri bu noktalara getirdik. Biz bu markaları yurtdışına taşımak zorundayız. Gelecek nesiller, çocuklarımız için yeni iş alanları yaratmalıyız” dedi.
10 yılda dünya hedefi
2010-2020 yılları arasındaki zamanı ‘Türk markalarının dışa açılma dönemi’ olarak nitelendiren Zaim, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yurtdışında artık ‘made in Turkey’ değil, ‘Türk markaları’ dönemi başlayacak. Türkiye bugün yol ayırımında; ya Çin olacaksın ya İtalya. Biz tüm moda perakende sektörü olarak İtalya’nın izinden gitmeye ve markalarımıza yatırım yapmaya gönül verdik.”
Yabancılardan yumruk yedik
Türkiye’de bir dönem yaşanan yabancı marka akınını değerlendiren Ümit Zaim, “Yabancılardan etkilenmedik mi? Etkilendik. Gelsinler görelim, diyorduk. Geldiler; gözümüze yumruk yedik ama çabuk toparlandık. Fakat biz onlar geldikten sonra 3 kat büyüdük” dedi.
İndirim kısırdöngüsü var
Dünyaca ünlü modellerle çalışmak, sektörün ilk TV reklamını yapmak, 690 gram deri gibi pek çok yenilik yaptıklarını, en son D8 projesine başladıklarını anlatan Zaim, şöyle konuştu: “Sektörde indirim kısır döngüsü var. Yenilikçi rekabetçi firmalar dışında herkes çıkışı indirimde arıyor. İki ay olan indirim, şimdi 12 ay oldu. Buradan rekabetçi bir sistem çıkmaz. Rekabetçi sistem kapitalizmin olmazsa olmazıdır. Bunu kırmak için farklılaşmak gerek.”
Satış yüzde 30 artacak
D8 ile 2010’da 800 bin, 2011’de 1 milyon çift ayakkabı satmayı planlayan Derimod, ayakkabı satışında her yıl yüzde 30 artış bekliyor. 2010 yılında  65 milyonu ayakkabıdan 125 milyon lira ciro bekleyen şirket, D8’den sonra ayakkabının biraz daha öne çıkmasını bekliyor.

Haberin Devamı

Haftada bir ayakkabı koleksiyonu yapacak

Haberin Devamı

DERİMOD, uzun yıllardır gelirinin yarısını ayakkabıdan elde etmesine rağmen ‘deri ceket’ markası olarak anıldı. Geçen yıl 100 milyon TL olan cirosunun yüzde 50’si ayakkabıdan gelen Derimod, D8 ismini verdiği projeyle bir sezonda 8 koleksiyon ile her hafta mağazalara yeni ürünler sokacak. D8 ile ‘fast-fashion’ (hızlı moda) kavramını ayakkabı alanına taşıyan Derimod, Türkiye’de ilk olmanın yanında, dünyada da sadece on-line örnekleri bulunan konsepte öncülük ediyor. Şirketin başharfi ve sezonda 8 koleksiyondan esinlenerek D8 ismini verdiklerini belirten Ümit Zaim, şunları söyledi: “Eğer hazır giyimde hızlı moda varsa ayakkabı da buna uymalı. Cumartesi günü mağazalarda başlayacak uygulamada, vitrinlerdeki dijital saat mağazalardaki ürünlerin ne zaman değişeceğini, yeni koleksiyona kalan zamanı gösterecek. Zamana karşı yarışıyoruz. D8 programını prestij reklamları, gerilla pazarlama ve değişik PR çalışmaları ile destekleyeceğiz.”

Haberin Devamı

Ayakkabı ile aşk giydiğinde bitebilir

AYAKKABIYI giysinin kurtarıcısı ilan eden Ümit Zaim şu saptamayı yaptı:
Güzel bir ayakkabıyla sıradan bir kıyafeti şık bir kıyafete dönüştürebilmek mümkün veya tam tersi. Yani çok şık bir kıyafet ile uyumsuz bir ayakkabı çok sıradan olabilir.
Ayakkabı ile ilişkimiz insan ilişkisine benzer. Bazen ayakkabı ile olan aşkımız, onu giydiğimiz zaman sona erebilir. Rahatsız bir kalıp, sert bir deri, sizi canınızdan bezdirebilir.
Kadınları bedenindeki değişiklikler korkutur ama ayakkabı sadıktır. Bedeniniz değişse bile onun numarası değişmez.
Elbiseyi kadın taşır, kadını ise ayakkabı.


Üretimi Brezilya Çin Tayvan Hindistan İspanya’ya yaydı

Haberin Devamı

D8 için 2 yıl hazırlandıklarını, Türkiye ve İtalya’daki tasarımcı ekibini ve dünyanın her yerindeki sourcing (kaynak) ekibini kuvvetlendirdiklerini vurgulayan Ümit Zaim şunları söyledi: “Türkiye’deki imalatın yanında dünyanın önemli ayakkabı bölgelerinde üretim bantları kurduk, bilgisayar sistemlerimizi modernleştirdik ve lojistiğe yatırım yaptık. Brezilya, Çin, Hindistan, Tayvan, İspanya’da üretim yapıyoruz. D8 programını ilk defa bu bahar ve yaz uygulayacağız. İki ay süresince her hafta başı yeni bir koleksiyon sunacağız. Bu bahar herhangi bir Derimod mağazasına giren müşteri bu farkı hemen hissedecek. Biz bir sezonda ayakkabıda 400 kadın ve 150 erkek modeli üretiyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!