Marka kent

Güncelleme Tarihi:

Marka kent
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2014 01:35

ÇANAKKALE Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, “Zengin tarihi ve kültürel mirasıyla Çanakkale, ulusal ve uluslararası tanınmışlığa sahip ayrıcalıklı bir kenttir. Çanakkale tüm bu sayılan özellikleriyle de zaten marka kenttir. Aslolan bu markaları sürdürülebilir, görünür, tercih edilebilir kılmaktır” dedi.

Haberin Devamı

ÇANAKKALE Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Kazdağları, Troas Bölgesi, Gelibolu Tarihi Milli Parkı ulusal ve uluslararası alanda imaj oluşturmuş, farkındalığı ve tanınmışlığı olan marka değerleri olduğunu söyledi. Özellikle turizm de marka oluşturmak adına valiliği, belediyesi, ticaret ve sanayi odası, üniversitesi, turizm sektörü, yerel esnafı, sivil toplum örgütleri, yaşayanlar, kentteki tüm aktörlerin aynı hedefi seçmiş durumda olduğuna dikkat çeken Gökhan, “Kaldı ki belediyemizin, üniversitenin, valiliğin stratejik planları, Güney Marmara Kalkınma Ajansı tarafından hazırlanan bölge planında da açıkça ifade edilmiş durumda. Bu birikimlerle sorunlarımızın neler olduğunu, çözüm yöntemlerini, özel ve kamu yatırımlarına kadar fırsat ve risklerimizi, rol ve sorumluluklarımızı belirledik” dedi.

YENİ EYLEM PLANLARI

Marka kent


Artık yeni adımlar atmaya başlayacaklarını anlatan Gökhan, “Şimdi diğer adımdayız bu değerlerin, ürünlerin kullanımı, sunumu, tanıtımı nasıl yapılacak? Yani sürdürülebilir stratejiler nasıl ortaya konacak. Çünkü marka kent olmak sahip olan değerlerin sürekliliği ve kaliteli olarak taleplilere iletilmesi ile yakından ilgili. Tüm aktörlerin güç birliği ile marka kent olabilme, marka yaratma konusunda bunca birikim ve deneyimi bir havuzda toplanmalı en kısa zamanda operasyonel eylem planları oluşturulmalıdır” diye konuştu. Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Çanakkale’nin tercihini turizm, eğitim ve kültür kenti olma yönünde yaptığını da ifade etti. Başkan Gökhan, “Bu kent ve kentli vizyonunu belirlerken turizm, eğitim ve kültür kenti olmayı tercih etti. Bu tercih popüler söylemlerden ortaya çıkan bir tercih değildir. Ekonomik olarak değerlendirdiğimizde kentimiz ve bölgemizin büyüme ve kalkınma ekseni de budur. Yerel yönetim olarak, bu vizyon ekseninde, “Ciddi alt yapı sağladık’ demek mümkün. Özellikle de kent mimarisi, estetiği, kültür ve çevre yatırımlarıyla” diye konuştu.

Haberin Devamı

Çağdaş müzecilik

Haberin Devamı

ŞEHİRDE yaptıkları çalışmalarla “çağdaş müzecilik” kavramını getirdiklerini belirten Gökhan, şunları söyledi: “Kent Müzesi ve Seramik müzesi bunlardan başlıcaları. Üstelik bu müzelerin binaları yine kente, kent kimliğine ait değerlerin korunması ve yaşatılması ile elde edildi. Eski bir depoyu restore ederek, bugün arkeoloji alanında birçok uluslararası ilgili ve bilim adamı tarafından bilinen Korfmann Kütüphanesi’nin kurulmasını sağladık. Kentin özeli birçok güzelliği görünür kıldık. Kordon, Yeni Kordon, Çarşı Bölgesi, Zafer Meydanı. Özellikle Zafer Meydanı bugün yerel kültür sanat faaliyetlerine ev sahipliği yaparken yarın için kurguladığımız Eski
Çarşı Bölgesi ve Sarıçay ile buluştuğunda dışarıdan gelenlerin de görmek, yapılacak sanat etkinliklerine katılmak isteyecekleri bir bölge olacak.”

Haberin Devamı

8 milyon yolcu taşıyor

ÇANAKKALE’de deniz yolu taşımacılığında önemli yatırımlar yapan GESTAŞ, çalışmalarını hızlandırıyor. Çanakkale-Eceabat, Gelibolu-Lapseki, Kabatepe-Gökçeada, Yükyeri-Bozcaada, Çanakkale-Gökçeada, Çanakkale-Bozcaada, Kepez-Eceabat, Avşa-Marmara-Erdek-Balıklı-Ekinlik ve Çanakkale-Kilitbahir hatları arasında faaliyetg österdiklerini söyleyen GESTAŞ Deniz Ulaşım Genel Müdürü Hasan Yürükçü, “2006 yılında 3 milyon yolcu, 700 bin araç taşırken 2013 yılında bu rakam yaklaşık 8 milyon yolcu, 2 milyon araç sayısına çıkardık. Uzun yıllardır kullanılan gemilerin yenilenmesi ve filoya katılan yeni gemilerle birlikte yatırımlarımızı arttırdık” dedi.

GESTCARD UYGULAMASI

Yeni gemilerin filoya katılmasıyla konfor ve hızın da arttırğını belirten Hasan Yürükçü, şunları söyledi: “GESTAŞ yüzde 98 transit, yüzde 2 şehir içi taşımacılık yapıyor. Transit taşımacılıkla ağır vasıta geçişlerinin şehir merkezinin dışından gerçekleşmesi sağlanıyor. 2010 Ekim ayında özellikle lojistik müşterilerinin tek hesaptan geçişlerinin kontrolünün sağlandığı Gestcard uygulamasına geçildi. Çağrı merkezinde müşteri temsilcileri 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Engelli bir insanın iskeleler ve gemi üzerinde refakatçi olmadan rahat ve emniyetli bir şekilde hareket edebilmelerini sağladık. Görme engelli kılavuz yolu, kabartma Braille haritalar, yönlendirici ve bilgilendirici işaretlemeler, rampalar, korkuluklar ve merdivenlerin işaretlenmesiyle ilgili
çalışmalar yaptık.”
Hasan Yürükçü, “Deniz ulaşım hizmetinin Çanakkale merkezli yönetilmesinden dolayı Çanakkale’de iş istihdamı sağlayan büyük bir kuruluşuz” dedi.

Haberin Devamı

Barici’yi Dardanel Grubu bünyesine kattı

DARDANEL Grubu Şirketleri’nden, Niyazi Önen Gıda Sanayi A.Ş sandviç sektörünün ilklerinden Barici’yi satın aldı. Taze sandviç konseptiyle tüketiciye ulaşan Barici, son dönemlerde hızlı bir büyüme yakaladı. Hızlı tüketim sektöründeki gelişmeleri değerlendiren Dardanel Şirketler Grubu Başkanı Niyazi Önen, şöyle konuştu: ”Dardanel üretim tesisiyle birlikte Barici’yi satın aldı. 2004 yılında İstanbul’da kurulan ve sandviç sektörünün ilklerinden olan Barici, 5 günlük raf ömrü olan doğal ve taze sandviçler üretiyor. Atıştırmalık ürünler içerisinde hafif ve besleyici olmasıyla tercih sebebi olan sandviç artık ayrı bir pazar olarak gelişiyor. Portföyümüzdeki 12-15 günlük raf ömrü olan sandviçlere ek olarak, 5 günlük taze sandviç portföyünü de katmış olduk. Bunun yanı sıra Çanakkale’den sonra İstanbul’da da bir üretim tesisimizin olması bize İstanbul pazarında lojistik yönünden oldukça avantaj sağlayacak. Barici sandviçleri, ulusal market zincirlerinde ve benzin istasyonlarında satılıyor. Farklı damak tatlarına hitap eden 12 değişik içerikle üretiliyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!