GeriEkonomi Magnetler akıllandı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Magnetler akıllandı

Magnetler akıllandı

Buzdolabının kapağında yer alan magnetler sipariş vermek için akıllandı. RoiTech’in geliştirdiği ‘Akıllı Magnet’ adındaki yeni teknoloji akıllı telefonların yaklaştırılmasıyla uygulama indirmeden ve üye olmadan 2 saniyede sipariş verilmesini sağlıyor.

HEMEN hemen herkesin evindeki buzdolabının kapağında magnetler var. Su veya yemek siparişini vermek için telefon numaralarına baktığımız bu magnetler, Türk girişimciler tarafından akıllandırıldı. RoiTech adındaki startupın geliştirdiği ‘Akıllı Magnet’ adındaki ürün, yakın temas iletişimi (NFC) teknolojiyle çalışıyor. Yeni nesil tüm akıllı telefonlarda yer alan bu özellik, akıllı magnete yaklaştırılmasıyla aktif hale geliyor. Uygulama indirmeden kullanıcıların ekranına otomatik olarak bir sayfa getiriliyor ve tek dokunuşla sipariş verebilmek mümkün oluyor. Patenti alınan bu teknoloji sadece magnetlerde değil, aynı zamanda kağıt üzerinde de kullanılabiliyor.

RoiTech’in Kurucusu Serkan Ünek markaların, akıllı telefon kullanıcılarından sürekli uygulama indirmesini istediğini anlatarak, “Yüksek bütçeler ile en iyi ajanslarla çalışıyorlar. Android ve Apple için iki ayrı çözüm geliştiriyor. Ciddi zaman, efor harcıyorlar ve bir beklentiye sahip oluyorlar. Ancak tüketici artık bir kez kullanacağı uygulamaları indirmek istemiyor. Uygulamayı ve güncellemeyi indirmek için tükettiğimiz internet paketinden tutunda telefonumuzda fotoğraf çekmek için yer kalmamasını dert edinir hale geldik. Bu nedenle artık uygulama indirmiyoruz” dedi.

Akıllı Magnet’in tam olarak bu sorunu çözdüğünü dile getiren Ünek, “Telefonunuzun NFC özelliğini açarak buzdolabı magnetine yakınlaştırabilir ve uygulama indirmeden sipariş verebilirsiniz. Biz, Akıllı Magnet ile nesneleri dijitalleştirerek hayatı kolaylaştırdık. Çözümümüz kullanan tüketiciler sadece telefonunu nesnelere yakınlaştırarak hizmet alabilir veya sipariş verebilirler. Akıllı Magnet ile yapabileceklerinizin sınırı yok. Mağazalarda reyonlar arasında Müşteri memnuniyet anketine katılabilir veya beyaz eşyanız üzerinde bulunan etikete telefonunuzu yakınlaştırarak teknik servis talebinde bulunabilir veya deterjan siparişi verebilirsiniz. Birçok farklı kurumdan ve mahalle esnafından oluşan büyük bir ekosistem oluşturuyoruz. Böylece yeni taşındığınız bir adreste taksi durağının veya tesisat ustasının telefon numarasını aramanıza gerek kalmayacak. Akıllı Magnet’e sahip olmanız yeterlidir” diye konuştu.

2 SANİYEDE SİPARİŞ

Akıllı Magnet teknolojisini kullanarak ortaya çıkardıkları ‘Akıllı Poster’ çözümlerinin şu anda Opet’in 550 benzin istasyonunda 2 bin 200 noktada hizmet verdiğini belirten Ünek, şunları anlattı: “Müşterimiz olan McDonalds’ın 1.000 magnetini akıllı hale getirdik. McDonald’s müşterileri telefonlarını bir kez akıllı magnetlerine yakınlaştırarak favori siparişlerini görebiliyor ve 2. kez yakınlaştırarak siparişini onaylayabiliyor. Adına “Toucless Order” dediğimiz teknoloji ile 2 saniye gibi bir sürede siparişlerini hızlı ve kolay bir şekilde tekrar edebiliyorlar. Müşterisini tanıyan Akıllı Magnetler ile artık kullanıcı adı ve şifre kavramıda tarih oluyor. Benzer çözümlerimizi Bosch, Koç Finans, Kale Avm ve Leman Restoranları’nda konumlandırmak üzere prensipte anlaşmış bulunuyoruz.”

 

FİKRİ ANNESİYLE BULDU

AKILLI Magnet’in çıkış hikâyesi oldukça ilginç. Annesinin bir gün su sipariş verebilmek için dakikalarca telefonda beklemesi üzerine ortaya çıktığını belirten Ünek, “Annem’e yıllardır akıllı telefon kullanıyorsun neden su siparişini internet üzerinden vermiyorsun diye sorduğumda bana nasıl yapacağını sordu. Dedim ki kolay. Öncelikle bir e-posta hesabı oluşturman gerekiyor. Bir de sanal kredi kartı tanımlarsan iyi olur dedim. Sonra Apple Store veya Play store’a üye olması gerektiğini ve karşısına çıkacak milyonlarca uygulamadan doğru olanı indirmesini, indirdiği uygulamayada kayıt olduktan ve kullanımını öğrendikten sonra siparişini telefonu üzerinden verebileceğini söyledim. Haklı olarak bunu yapamayacağını söyledi ve Akıllı Magnet fikri böyle çıktı” dedi.

 

6 BİN 700 RESTORAN HEDEFLERİNDE

KOSGEB girişimci desteği ve TÜBİTAK Ar-Ge desteği aldıklarını anlatan Ünek, “İTÜ Çekirdek, StartersHUB ve Borsa İstanbul PazarYeri’nden destekler aldık. İTÜ Çekirdek BigBang’te sahneye çıkacak 20 girişimden biri olduk. 3 yıl içinde 6 bin 700 restoranın magnetlerini akıllı hale getirmek istiyoruz. Bayilik yolu ile yürüteceğimiz sürecimizi kendi profesyonel satış kadromuz ile geliştirmek istiyoruz. Uzun vadede Polonya’da Avrupalı bir şirket olmayı ve İngiltere üzerinden Avrupa’yı hedefliyoruz” diye konuştu.

 

Yorumları Göster
Yorumları Gizle