LC Waikiki: Yurtdışında marka alırsak tabelasını indiririz

Güncelleme Tarihi:

LC Waikiki: Yurtdışında marka alırsak tabelasını indiririz
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2010 00:00

Türkiye’nin en büyük perakendecisi LC Waikiki, yurtdışında mağazalarını kendisi açarak organik büyüme stratejisi benimsedi. LC Waikiki’nin patronu Vahap Küçük, “Para olsa da Avrupa’da yer bulmak kolay değil. İnorganik büyüyebiliriz ama satışa çıkan markayı ayağa kaldırmaya inanmıyoruz. Tabelayı indirir kendimizinkini asarız. Zara’nın İtalya’da yaptığı gibi” dedi.

GEÇEN yılı 950 milyon dolar ciro ile kapatan ve LC Waikiki markasıyla bilinen Türkiye’nin en büyük perakendecisi Tema Mağazacılık, 2010 yılında 1.3 milyar dolar ciroyu yakalamayı planlıyor. Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, çevre ülkeler dahil yurtdışından büyük talep gören LC Waikiki’nin yurtdışı büyüme stratejilerini açıkladı. İnorganik büyümeyi ve zorunlu ülkeler dışında franchise vermek yerine kendileri mağaza açarak büyüyeceklerini belirten Vahap Küçük, “Cebinde para olsa bile Avrupa’da mağaza açmak için yer bulmak kolay değil. Caddeler de belli, AVM’ler de. Bizim planımız organik büyümek ama birkaç yıl sonra marka da satın alabiliriz” dedi.

Zara modeli giriş planı

Zara’nın İtalyan pazarına girerken 180 mağazayı satın alıp bir gecede hepsini açtığını hatırlatan Küçük, şöyle konuştu: “Yurtdışında büyümek için marka almaya sıcak bakmıyoruz. Çünkü eğer bir ülkede marka satılıyorsa o marka zaten diptedir. Bir markayı ayağa kaldırmaya uğraşmaktansa sıfırdan başlamak daha kolay. Bu yüzden eğer bir zincir satın alırsak tabelayı indirip kendi tabelamızı açarız. Yani biz aslında marka değil metrekare satın alırız.”

Büyüme planlarını Ortadoğu, Kuzey Afrika, Doğu Avrupa gibi ülkelerde yaptıklarını ama Batı Avrupa’yı da takibe aldıklarını aktaran Küçük, “Batı Avrupa zor bir pazar ama Almanya, İtalya’yı düşünüyoruz. Önceliğimiz bakir pazarlar yani sermayesi çok know-how’u olmayan ülkeler” dedi. Şu anda Romanya, Arnavutluk ve Irak’ta faal mağazaları olduğunu; Bulgaristan, Kazakistan ve Libya’da ise kiralamaların yapıldığını aktaran Küçük, “Libya, İran ve Dubai’de pasif ortakla, diğer pazarlarda kendimiz büyüyeceğiz. İran, Suriye, Birleşik Arap Emirlikleri’nden, Bosna’dan yoğun mağaza talebi alıyoruz. Sermayeleri çok ama perakendeyi bilmiyorlar” diye konuştu.

4 milyar dolar hedefliyor

Beş yıllık büyüme planı yaptıklarını vurgulayan Küçük, “Beş yıl sonra 500’ü Türkiye’de 1.500 mağazaya ulaşacağız, 4 milyar dolar ciroyu yakalayacağız. 2020’de Avrupa’nın en büyük 3 oyuncusundan biri olma hedefi koyduk” dedi. Yabancı yatırım fonlarından ortaklık teklifleri de alan grup, şimdilik buna sıcak bakmıyor.

T-box artık çocuklar için yaramazlık yapacak

‘HAYAL güçünüzün sınırlarını istediğiniz kadar zorlayabsilirsiniz” düsturuyla hayata geçirilen ve Cem Boyner’in ‘yaramaz markamız’ diye andığı T-box artık çocuk ürünleri de satacak. Çocuklara yönelik ürünleri geçtiğimiz günlerde vitrine koyan T-box, henüz tanıtım faaliyetlerine başlamadan ilgi uyandırmayı başardı. T-box Genel Müdürü Doğan Kaşıkçı, haziran ayı ortasında tanıtım faaliyetlerini başlatacaklarını belirterek, “Ağırlıklı olarak kızlar şu anda kızlar için çalıştık. Kız çocuklar için 4 elbise yaptık. Erkek çocuklar için de tişörtümüz var. Çok iyi tepkiler alıyoruz. Satışları da gayet iyi” dedi.

TV dizileri Türkçe öğretti, Mavi, Halep’in yolunu tuttu

TÜRK dizilerinin, çoğu Arap çevre ülkelerde yarattığı olumlu Türk imajı hazır giyim markalarını da etkiliyor. Özellikle Kıvanç Tatlıtuğ sevgisiyle Suriye’de Türkçe öğrenenlerin sayısı artınca Mavi’de soluğu Halep’te aldı. Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, Halep’te cadde üzerinde bir mağaza açtıklarını ve Antakya üzerinden 500-600 bin dolarlık (perakende değeri) mal gönderdiklerini söyledi. Halep’te ikinci mağaza için çalışmalara başladıkları da belirten Yavuz, ülkedeki Türk dizileri ve Kıvanç Tatlıtuğ sevgisinin inanılmaz boyutta olduğunu söyledi.

Bursa’nın terliği tüm Türkiye’de satılacak

TWIGY bu yıl Süper Lig Şampiyonu olan Bursaspor için terlikler üretiyor. Twigy’nin sahibi Sinan Öncel “Şehir takımlarının ürünlerini tüm Türkiye’ye yayılmadığı için satmak zordur. Ancak Bursaspor’un şampiyonluğu pek çok ilde kutlandı. On gün içinde Bursa başta tüm Türkiye’de satışa sunacağız. Tutkulu taarftarlara sürprizimiz olacak” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!