‘Lastikte lider olmak yetmez’ diye yola çıktı, 100 bin öğrenciye ulaşacak

Güncelleme Tarihi:

‘Lastikte lider olmak yetmez’ diye yola çıktı, 100 bin öğrenciye ulaşacak
Oluşturulma Tarihi: Ocak 18, 2011 00:00

Sürdürülebilirliğe çok önem verdiklerini belirten Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Bridgestone’un “Yola Güvenli Çık, Yolun Hep Açık” kampanyasını değerlendirirken, “Biz daha kalıcı değerler yaratmak istiyoruz. Liderlik daha çok lastik satmakla olmaz. Önemli olan öncülük edebilmek. Biz de buna önem veriyoruz. Şirketlerimizi daha güçlendirecek, ekonomi için daha fazla değer yaratacak adımları atıyoruz ancak sorumluluklarımızı bununla sınırlı görmüyoruz. Topluma sürdürülebilir fayda ve katkılar sağlamayı yönetim anlayışımızın temel ve değişmez unsurlarından biri olarak kabul ediyoruz. Trafik sorunları istenilen oranda azalmıyor. Bu konuda adaha bilinçli olup daha fazla çalışmamız gerekiyor. Gençleri daha bilgili ve daha duyarlı yapmak zorundayız” dedi.

Haberin Devamı

100 bin öğrenciye ulaşacak
Emniyet lastiği kampanyasıyla, lastiğin önemine daha çok dikkat çekmeyi hedeflediklerini bildiren Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman ise, şöyle konuştu: “Lastik üretiminin yanında çok görevimiz var. ‘Farım da Açık, Yolum da’ kampanyası ile başladık. Binde 2 olan gündüz far açıklık oranının yüzde 15’e kadar çıkardık. ‘Yola Güvenli Çık, Yolun Hep Açık’ projesiyle de gençlerde bir davranış değişikliği yaratıp, ezberle değil eğlenerek öğrenecekleri bir ortam yaratacağız. Eylül ayından bu yana 10 bin öğrenciye ulaştık. Yıl sonuna kadar 100 bin öğrenci bu eğitimi almış olacak. Hazırladığımız tiyatro oyununu da 15 bin öğrenciye ulaştıracağız. Şişli Bilim Merkezi’nde yer alan uygulamalı eğitim alanının dışında, ağustos ayından sonra hem eğitim alanını, hem de çocuk tiyatrosunu, Türkiye çapına yaymayı hedefliyoruz.”
100 bin lastik
Projenin 3 katmanı bulunduğunu söyleyen Hakan Bayman, şunları anlattı: “Bunlardan biri, Bilim Merkezi’ni de içine alan İstanbul, Ankara ve İzmir’de ilkokul öğrencilerine yönelik bölüm. İkincisi 18-35 yaş arası daha genç sürücülere yönelik bölüm, üçüncüsünün ise tamamen araç sürücülerine yönelik program. İlk aşamada İstanbul dışı illerin de katılımıyla bir yılda 400 bin ilköğretim öğrencisine, 350 bin araç sürücüsüne ve 250 bin üniversite öğrencisine ulaşmayı hedefliyoruz. 6 ilde 40 bin aracın lastik ölçümleri gerçekleşti. 3 ayda 100 bin lastik test edilerek bilgiler müşterilerin araç camlarına bırakıldı.”

Haberin Devamı

Teknoloji transferi olabilir

İZLANDA’da son 30 yıldır bu sektörde faaliyet gösteren firmalar olduğunu anlatan Olafur Grimsson, “Jeotermal için çok yerleşmiş bir mühendislik ve teknoloji altyapımız var. Türkiye’ye de teknoloji transferi yapabiliriz. İzlandalı şirketler, Çin, Doğu Avrupa, Hindistan, Filipinler, Orta ve Doğu Avrupa’da projeler yapıyorlar” dedi. Türkiye’nin Avrupa Birliği adaylığı konusunda ise İzlanda Cumhurbaşkanı, “Türkiye, ekonomisi ve bölgedeki pozisyonu itibariyle çok iyi durumda. Türk ekonomisi modernleşme yolunda çok önemli adımlar attı. Bunların AB’li veya AB’siz olup olmadığı önemli değil” yorumunu yaptı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!