Lastik imparatoru

Emre ÖZPEYNİRCİ
29.06.2017 - 21:45 | Son Güncelleme:

Türk yöneticilerin başarısı Çin’e kadar uzandı. Dünyanın en büyük lastik üreticisi Japon Bridgestone, dünyanın en büyük pazarı Çin’de direksiyonu Hakan Bayman’a teslim ediyor. Bayman’ın hedefi şirketin global liderliğini Çin’de de yakalamak.

DÜNYANIN en büyük lastik üreticisi Japon Bridgestone, 15 Temmuz’dan itibaren dünyanın en büyük lastik pazarı Çin’de tüm satış, pazarlama, operasyonlar ve tedarik zincirinin yönetimini bir Türk’e emanet ediyor. Lastik imparatoru
 2015 yılında Bridgestone’un Bağımsız Devletler Topluluğu/Rusya, Ortadoğu ve Afrika (CMA) Bölgesi’nden sorumlu Başkan Yardımcısı olarak atanan Hakan Bayman, elde ettiği başarı sonuçların ardından Japon şirketin en önem verdiği ülkede direksiyonun başına geçiyor. Bridgestone, Hakan Bayman’ın yönetiminde 2016 yılında yaklaşık 2 milyar adetten oluşan global lastik (değişim dahil) pazarının yüzde 30’una sahip Çin’de yüzde 6-7’lerde olan pazar payını dünya seviyelerine getirip, liderlik hedefliyor.

BENİMLE İKİNCİ FAZ

Bridgestone bünyesinde 15 Temmuz’dan itibaren Çin’den sorumlu Başkan Yardımcısı olmasıyla ilgili olarak Hürriyet’e konuşan Hakan Bayman, bu atamayla Japon şirkette yeni bir dönemin başladığını belirterek, “Daha pazar odaklı, lokal takımları ve yönetim ekiplerini tüketiciye daha yakın pazarlama ve satış yöntemleriyle buluşturucak büyüme odaklı ikinci fazı başlatıyoruz” dedi. Çin’in dünyanın hem otomotivde hem de lastikte en büyük pazarı olduğunu belirten Bayman şunları söyledi;

LİDER TAKIM HEDEFİ

“Benden beklenen Bridgestone’u Çin’de lider marka konumuna getirecek takım ve stratejileri oluşturmak. Bridgestone dünya lideri olmasına rağmen dünyanın en büyük pazarında zirvede değil. Çin pazarının farklı dinamikleri, güçlü yerel markaları var. Ama her yıl yüzde 8 büyümesi beklenen bu pazarda bununla yetinmek niyetinde değiller. Global pozisyonlarını yani liderliği hedefliyorlar. Bu doğrultuda Japon şirketin yeni stratejisi lokal yöneticileri şirketlerin üst yönetimlerine getirip daha bir yerel, pazara yakın yönetim geliştirmek. Bunun ilk örneği olarak benden beklenen bugüne kadar yaptıklarımı Çin pazarı için de yapıp, dünyanın en büyük pazarında global olarak bulunduğumuz liderlik yolunda alt yapı ve takımları kurmak.”

 

POTANSİYELİ YÜKSEK AMA ZOR BİR PAZAR

2009 yılından 2015 yılına kadar Bridgestone’nin Türkiye’de Sabancı Holding ile ortak şirketi Brisa’nın Genel Müdürü olan Bayman, 1 Eylül 2015’te Bridgestone’ye Başkan Yardımcısı olarak atandı. Bayman, hem Brisa’nın Genel Müdürü iken Türkiye’de yaptıklarım ve iş yansımaları hem de son 2 yıldır bulunduğum pozisyonun Japon merkezin dikkatini çektiğini belirterek, “Liderlik yapacağım ülke çok büyük ve zor bir pazar. Ama potansiyeli de çok yüksek. Yılda yüzde 6-8 büyüme beklenen bir pazardan bahsediyoruz. Benim son 2 yıldır sorumlu olduğum ülkelerdeki sonuçlar ve entegrasyon başarılı oldu. Bana bağlı olan bölgelerin Avrupa ile entegrasyonu, büyümesi ve kârlılığı devam ediyor. Şimdi aynı başarıyı Çin’de bekliyorlar” dedi.

 

İŞ HAYATINA MARGARİN VE DETERJANLA BAŞLADI

1966 doğumlu Hakan Bayman, çalışma hayatına 1993 yılında Henkel Turyağ’da Toz Deterjanlar ve Margarin Marka Müdürü olarak başlayan Bayman, daha sonra 1996 yılında Henkel KgAa Düsseldorf Kategori Müdürlüğü görevini üstlendi. Ocak 1997’de Coca-Cola Kafkasya ve Orta Asya Temsilciliği Bölge Marka Müdürü olarak görev alan Bayman, aynı yılın Aralık ayında Kraft Sıvı Yağlar ve Margarinler Pazarlama Müdürü görevine getirildi. 2002-2007 yılları arasında Brisa Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı pozisyonunu üstlenen Bayman, 2007-2008 yılları arasında BMW Genel Müdürü olarak çalıştı. Bayman, 2009 yılından 2015 yılına kadar Brisa Genel Müdürü olarak görev yaptı. Bayman 1 Eylül 2015’te Bridgestone’un Bağımsız Devletler Topluluğu/Rusya, Ortadoğu ve Afrika (CMA) Bölgesi’nden sorumlu Başkan Yardımcısı oldu.

Son Dakika Haberler


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı