Kriz reklam pastasını eritiyor

Güncelleme Tarihi:

Kriz reklam pastasını eritiyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2001 00:00

Ekonomik kriz sırasında ÅŸirketlerin reklam harcamalarını kısması, reklam pastasının da küçülmesine yol açtı. Reklamcılar DerneÄŸi BaÅŸkanı Faruk Atasoy, bu yıl reklam yatırımlarında yüzde 60'ı bulabilecek bir düşüşün söz konusu olduÄŸunu bildirdi.Reklamcılar DerneÄŸi'nin verilerine göre, 1999 yılında televizyon, gazete, dergi, açıkhava, sinema ve radyo olarak ana mecralarda 924 milyon dolar, yerel mecralar, yapım giderleri ve komisyonlar olarak 307 milyon dolar olmak üzere toplam 1 milyar 231 milyon dolarlık reklam pastası oluÅŸtu.GeçtiÄŸimiz yıl ise reklam pastası yüzde 14.6'lık bir artışla toplam 1 milyar 411 milyon dolar düzeyine çıktı. Ancak bu yıl sektör, ekonomik krizin etkisiyle ciddi bir küçülme yaşıyor. Cirolar düşerken, istihdam daraldı. Reklamcılar DerneÄŸi BaÅŸkanı Faruk Atasoy, yaptığı açıklamada, ekonomik krizin sektörü olumsuz etkilediÄŸine iÅŸaret ederek, ''Bu yıl mecralarda gerçekleÅŸen reklam yatırımlarında yüzde 60'ı bulabilecek bir düşüş söz konusu'' dedi. Reklam ajanslarının çalışan sayısını azaltmak zorunda kaldığını, iÅŸten çıkarmaların yüzde 30 civarında olduÄŸunu bildiren Atasoy, bazı ajansların da çok küçülen iÅŸ hacimleri nedeniyle daha büyük ajanslarla birleÅŸme yoluna gittiklerini söyledi. ''REKLAM EKONOMÄ°DE ÇARKLARIN DÖNMESÄ° İÇİN GEREKLÄ°''Åžirketler için reklamın, dağıtım ve satışta gerekli temel ve zorunlu bir kalem olduÄŸunu unutmamak gerektiÄŸini ifade eden Atasoy, şöyle dedi: ''Bu bilinç içinde bakılmazsa, kar azalıyor endiÅŸesiyle reklam kesilir. Tüketim tümüyle durmadığına göre, reklam yapanın, marka bilinirliÄŸi ve marka sadakatini korumaktan yeni piyasa satış hacmi içinde pazar payını arttırmaya kadar birçok avantajı olacaktır. 2001 kaybedilen bir yıl, fakat 2002 yılının kazanılması için ÅŸu anda hazırlıklar ve hesaplar yapılarak, ertelenen planların devreye girmesi saÄŸlanmalıdır.'' Atasoy, reklamın artmasının, reklam endüstrisinden daha çok ekonominin çarklarının dönmesi için çok önemli olduÄŸunu belirterek, talep artışının üretimi, istihdamı ve geliri artıracağını vurguladı. Atasoy, reklam sektörünü rahatlatmak için alınması gerekli önlemlere deÄŸinirken de, ÅŸunları kaydetti: ''KDV oranlarının düşürülmesinden RTÃœK paylarının minimuma indirilmesine, mevcut ekonomi programının kamuoyunun desteÄŸini alması ve olumlu bir ortam yaratılması için reklam tekniklerinin kullanılmasına kadar Ankara'yı ilgilendiren reklamla ilgili birçok konu var. Bunları ilettik. Hiçbir olumlu geliÅŸme iÅŸareti olmadığı gibi, ÅŸimdi bir de tasarruf tedbirleri olarak kamu iktisadi kuruluÅŸları tanıtım bütçelerinin neredeyse tümünün iptali söz konusu.'' Reklamcılar DerneÄŸi'nin verilerine göre, son iki yılda reklam yatırımlarının milyon dolar cinsinden geliÅŸimi şöyle: Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!