Kriz fırsatçılarına zincirciden ders

Güncelleme Tarihi:

Kriz fırsatçılarına zincirciden ders
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 10, 2002 00:00

Hürriyet Gazetesi'nin ulaÅŸtırma servisinde görevli taÅŸeron ÅŸoförlerden birinin anlattığı olay, Türkiye'de patinaj zinciri pazarının yüzde 90'ına sahip Atlı Zincir'in birçok kriz fırsatçısına ders olacak örnek davranışını ortaya koydu. Hürriyet'te görevli ÅŸoför, birisi kopan, diÄŸeri zedelenen 1.5 yıllık patinaj zincirlerini alıp, Atlı Zincir'e gitmiÅŸti. Atlı Zincir görevlileri, elindeki zincirleri alıp tamir etmiÅŸler, ancak hiç para almamışlardı. Ãœstelik, Atlı Zincir fabrikası, kendisi gibi zincirini deÄŸiÅŸtirmeye ya da tamir etmeye gelenlerle doluydu. Atlı Zincir, kimseden ücret talep etmiyordu. Bu davranışı Atlı Zincir Genel Müdürü Korhan GökÅŸin'e sorduk yanıtı, ‘‘Kimseyi maÄŸdur etmek istemeyiz. 10 yıllık zincir de olsa deÄŸiÅŸtiririz. Önemli olan müşteri memnuniyeti’’ dedi.Oysa geçen haftadan beri aralıklarla süren yoÄŸun kar yağışı nedeniyle yollarda zincir satıcıları türemiÅŸ, bunlar 20-30 milyon liralık zincirleri 100-150 milyon liraya bile satmıştı. Atlı Zincir A.Åž. ise geçen haftadan beri müşterilerinin getirdiÄŸi kopmuÅŸ veya hatalı toplam 6 bin zinciri hiçbir ücret almadan yenisiyle deÄŸiÅŸtirirken, bine yakın zinciri de tamir ederek müşterilerine verdi.GERÄ° ÇEVÄ°REMEYÄ°ZAtlı Zincir A.Åž.'nin Genel Müdürü Korhan GökÅŸin, ‘‘GeçtiÄŸimiz cuma gününden bu yana zincir deÄŸiÅŸtirmekten ve tamir etmekten üretim yapamaz hale geldik. Piyasadan zincir talebi çok fazla ancak biz kapımızın önüne gelmiÅŸ insanları geri çeviremeyiz. Hiç kimseyi maÄŸdur etmeden zincirlerini deÄŸiÅŸtiriyoruz’’ dedi.GökÅŸin, zincirleri hakkında sorun yaÅŸayan müşterilerine her zaman kapılarının açık olduÄŸunu da belirterek, ‘‘Tüm müşterilerimiz eÄŸer zincirlerinde zorun yaşıyorsa rahatlıkla bize gelebilir’’ diye konuÅŸtu.Sert ve soÄŸuk havalar öncesi zincire gerek olmadığının düşünüldüğünü kaydeden GökÅŸin, ‘‘Bu inanç artık deÄŸiÅŸecek. Hayatlarında ilk kez zincirle tanışanlar veya yeni sürücüler satıcı ne verdiyse onu aldı. Aldıkları zincir araç ve lastik tipine uymadığı için sorunlar yaÅŸadılar ve hatta takma-çıkarma talimatlarını bile okumadılar. Bence artık herkes zincir kullanmanını önemini kavradı ve tüm ihtimalleri gözönünde bulundurarak herzaman zincir bulunduracaktır’’ dedi.KopmuÅŸ veya hatalı zincirlerin kendilerine getirildiÄŸi anki prensiplerinin önce hatayı bulmak olduÄŸunu ifade eden GökÅŸin şöyle konuÅŸtu: ‘‘Müşterilerimize hatayı gösteriyoruz ve bir daha olmaması için kendilerine neler yapmaları gerektiÄŸini söylüyoruz. Her koÅŸulda tamir olabilecekleri tamir ediyor, olamayacakları yenisiyle deÄŸiÅŸtiriyoruz. Bunu 5-10 sene önceki zincirler içinde uyguluyoruz çünkü o zinciri alıp hiç kullanmamış olanlarda var. Biz bunu yaparken ne bir belge ne bir fatura talep ediyoruz. Bizim için önemli olan ürettiÄŸimiz zincir olması. Bunlar için kimseden herhangi bir ücret talep de etmiyoruz. Böyle olunca çok sinirli bir ÅŸekilde zincirinden ÅŸikayet ederek bize gelen müşterilerimiz beklemedikleri bir muameleyle karşılaşıyor.’’ Müşterinin zincirini bizzat ben taktımAtlı Zincir Genel Müdürü Korhan GökÅŸin, müşteri memnuniyetine verdikleri önemi kendi yaÅŸadığı bir örneÄŸi aktararak anlattı. Takmakit marka zincir kullananan bir müşterisinin pazar günü ailesiyle birlikte fabrikaya geldiÄŸini belirten GökÅŸin, ‘‘Ben de tesadüfen fabrikanın giriÅŸinde bulunuyordum. Bu kiÅŸi zinciri koptuÄŸu için maÄŸdur durumda kalmış ve zincirinin deÄŸiÅŸmesini istiyordu. Kapıdaki görevliler pazar günü bunun zor olacağını söyleyince hemen devreye girdim ve bu kiÅŸiyi ailesiyle birlikte içeri alarak çay ikram ettim. Onlar çay içerken zinciri hemen tamir ettirip, bizzat kendim arabalarına taktım. Bu tip zor ÅŸartlarda o kiÅŸiyi ailesiyle maÄŸdur etmemiz mümkün deÄŸildi’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!