Kriz, alışveriş kartlarına yaradı

Güncelleme Tarihi:

Kriz, alışveriş kartlarına yaradı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 17, 2001 00:00

Bankaların 2 milyon 950 bin olan alışveriş kartı kullanıcı sayıları, kriz döneminde yüzde 30 oranında artış kaydederek, 3 milyon 861 bin adede ulaştı.Aynı dönemde, bankaların alışveriş kartlarını kullandıran işyeri sayısı da yüzde 35 oranında arttı. Ancak, bu dönemde tahsil edilemeyen alışverişlerin oranı da yüzde 6.2'ye kadar çıktı. Bankalar, peşpeşe yaşanan ekonomik krizin ardından tüketicilerin taksitle alışverişe yönelmesinden yararlanmayı bildi. Bankaların vade farksız, kefilsiz, senetsiz taksitle alışverişe imkan sağlayan kartlarının sayısı, kriz döneminde yüzde 30 arttı. Kriz öncesinde 2 milyon 950 bin olan alışveriş kartlarının sayısı, şu anda 3 milyon 861 bin adede ulaştı. Aynı dönemde, krizden kaynaklanan durgunluğu aşmak isteyen işyerleri de bankaların alışveriş kartlarına yönelme yolunu seçti. Bu kartlarla taksitli alışveriş yapılmasını sağlayan işyeri sayısı da yüzde 35 oranında artış kaydetti. Arkadaşımız Lerna Asurluoğlu, kriz döneminde tüketicilerin taksitli alışverişe yönelmesinin bankaların alışveriş kartlarına etkisini araştırdı. Yaptığı araştırmada, şu sonuçlar elde edildi:ADVANTAGE: Hüsnü Özyeğin'in Fibabank'ıyla ortaklığa giden Cem Boyner'in Advantage Card'ı, kriz ortamında yüzde 17.8 oranında büyüme gösterdi. Kriz öncesinde, 1 milyon 273 bin olan Advantage Card kullanıcılarının sayısı, şu anda 1 milyon 500 bine ulaştı. Kriz döneminde Advantage'in cirosu da geçtiğimiz yıla oranla iki kat arttı. Bununla birlikte, geri dönmeyen alışverişlerde de artış kaydedildi. Bu da, kriz döneminde yüzde 6.2 oranında gerçekleşti.TAKSİTCARD: Yapı Kredi Bankası'na ait Taksitcard'ın kriz öncesi 650 bin olan kullanıcı sayısı, bu yılın Ağustos ayı sonunda yüzde 23 oranında artarak, 800 bine ulaştı. Taksitcard'la yapılan alışverişlerin yıl sonunda 2 katrilyon lirayı aşmasını bekleyen banka, üye işyeri sayısını da 15 binden 20 bine çıkardı. MAXİMUM CARD: İş Bankası'nın geçtiğimiz mayıs ayı sonunda piyasaya çıkardığı Maximum Card, 3.5 ayda 87 bin kullanıcı sayısına ulaştı. Banka, bu rakamı, yıl sonunda 250 bine ulaştırmayı hedefliyor.BONUS CARD: Garanti Bankası'nın Bonus Card'ı, krizde en fazla büyüme başarısını gösteren alışveriş kartı oldu. Kriz öncesi 377 bin 262 olan Bonus Card kullanıcı sayısı, yüzde 78 oranında artarak 674 bin 115'e yükseldi. Banka, bu sayıyı yıl sonunda 1 milyon 150 bine çıkarmayı hedefliyor.GALAXY CARD: Finansbank'a ait Galaxy Card kriz öncesinde 350 bin olan müşteri portföyünü şu anda 450 bine çıkardı. Krizde yüzde 28.5 oranında büyüyen Galaxy Card'ın geri dönmeyen alacakları da yüzde 3'lük artış kaydetti. AKILLI KART: Koç Finans'a ait Akıllı Kart'ın kriz öncesi 300 bin olan kullanıcı sayısı, şu anda 350 bine ulaştı. Yüzde 16.6 oranında büyümenin gözlendiği Akıllı Kart'a üye kuruluş sayısı da yüzde 10'luk artış kaydedildi. Ancak, bu dönemde tahsil edilemeyen alışverişler de yüzde 5'e ulaştı.Sahne düzeni değişince Tarkan'ı göremedilerRUMELİ Hisarı'nda düzenlenen Tarkan konserlerinde sahne düzeni değişince, 20 milyon vererek ön sıradan bilet alanlar sanatçıyı izleyemedi. Tarkan'ın isteği üzerine konser günü sahne yükseltilerek 9 büyük hoparlör ve dev ekranlar eklendi. Bunun sonucunda da Tarkan'ı daha yakından görebilmek için aylar öncesinden ön sırada bilet alanların hevesleri kursaklarında kaldı. Okuyucularımızdan Erkan Aratemur'un şikayetiyle ilgili olarak, Tarkan konserlerinin bilet satışını gerçekleştiren Biletix'le görüştük. Biletix yetkilileri, ‘‘Ön sıralardaki izleyicilerin yaşadığı sorun, organizatör Rumeli Tanıtım'ın sahne düzeninde son anda yaptığı değişiklikten kaynaklanıyor. Biletix olarak biz, etkinliğin biletlerini satmadan önce, mekanı sistem üzerine aktarıyoruz. Bunun için de hem organizatörden onay alıyoruz hem de mekanın oturma düzenini kontrol ediyoruz. Bilet satışı başlamadan önce organizatörle ortak olarak belirlenen sahneyi çok iyi görmeyen bazı koltuklar sistemde ‘‘kısıtlı görüş’’ olarak belirtiliyor. Bu bilgi web sitemizde de yer alıyor. Fakat Tarkan, Rumeli Hisarı konserleri başlamadan önce hazırlanan sahne düzenini, konser günü beğenmeyip değiştirilmesini istedi. Yapılan değişiklikle sahneye, 9 tane büyük boyutlu hoparlör ve büyük ekranlar eklendi. Bu da, A Bloğun sol tarafında bulunan 5 sıradaki toplam 90 kişinin Tarkan'ı izlemesini tamamen engelledi. Rumeli Tanıtım da bu kişilerin bazılarını kendi koltuklarına bazılarını ise, blokların arasındaki merdiven boşluklarına kaydırdı’’ dedi. Kahvede Eurosport izlenemiyorDigiturk'e abone olan işyerleri ve kahvehanelerde MTV, Eurosport, National Geopraphic, Discovery gibi kanallar izlenemiyor. Okuyucularımızdan Vedat Turhan'ın sorunuyla ilgili görüştüğümüz Digiturk yetkilileri, ticari üyeliklerin sadece toplu gösterim yapılabilen Lig Tv ile toplu gösterime izni olan ulusal kanalları içerdiğini söylediler. Yetkililer, ‘‘Digiturk ticari üyelerine, sözleşme yapılırken de bu belirtiliyor. Kurulum gerçekleştikten sonra bir hafta boyunca tüm kanalları izleyebiliyor. Ancak daha sonra sadece ticari kapsamındaki kanallar izlenebiliyor’’ dediler.SELÇUK KONKUR'un arızalı Nokia marka cep telefonunu Başarı Elektronik değiştirdi.SAİD ULUSOY'un Digitürk kurulumuyla ilgili sorunu giderildi.ESMA ÇALIK'ın yıkanınca tüylenen hırkasını Okyar mağazası değiştirdi.SUNA AKKOYUNLU'nun arızalanan bulaşık makinasını Arçelik onardı.FEYZA ERKAN'ın kapısındaki çizik ve hasarları Kale Çelik Kapı onardı.MERAL YAVUZ'un kordonu yıpranan Nacar marka saatini Renk Optik değiştirdi.ESRA USTA'nın ayağı kırılan bebek karyolasını Yumurcak Mobilya onardı.SERDAR YÜKSEL'in Digitürk kurulumuyla ilgili sorunu giderildi.OZAN ARTUN'un yatağında oluşan hasarı İstikbal Mobilya giderdi.ASIM GEDİK'in yanlardan açılan ayakkabısını Falez Kundura değiştirdi.HÜSEYİN GÜNARAY'ın arızalanan cep telefonunu Siemens değiştirdi.ÇAĞDAŞ DEMİRAĞ'dan hizmet bedeli olarak alınan 6 milyon lirayı Digitürk iade etti.AYHAN ALGAN'ın bantları kopan sandaletini Kinetix yenisiyle değiştirdi.SİNAN ALPER'in arızalanan kliması için alınan 85 milyon servis bedelini Frigiadaire iade etti.HÜSEYİN GÜZEL'in dikiş hatası bulunan pantolonunu Dilmen Mağazası değiştirdi.NİHAT ÖZYURT'un taksitli Lig TV aboneliğini Digitürk peşin ödemeye çevirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!