GeriEkonomi Kristal küremde otoya fiyat artışı görünüyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kristal küremde otoya fiyat artışı görünüyor

Kristal küremde otoya fiyat artışı görünüyor
refid:4432124 ilişkili resim dosyası

Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, yılın ilk 3 ayında net kárlarının yüzde 144 arttığını belirterek, uzun yıllardan bu yana ilk çeyrek sonuçlarının bu kadar iyi olduğunu söyledi. Altavilla, "Kristal küreme bakıyorum, ama tahmin edemiyorum. YTL’nin değer kaybetmesi otomotivde fiyat yükselmesine neden olabilir" dedi.

TOFAŞ CEO’su Alfredo Altavilla, yılın ilk çeyreğinde net kárlarının yüzde 144 artışla 25.8 milyon YTL’ye ulaştığına işaret ederek, uzun yıllardan bu yana ilk çeyrek sonuçlarının bu kadar iyi olduğunu belirtti. Tofaş’ın yıl sonu hedefleriyle ilgili olarak "Kristal küreme bakıp duruyorum, ama inanın tahmin edemiyorum" diyen Altavilla, YTL’nin değer kaybetmesiyle maliyetlerde meydana gelebilecek artışın, kısa vadede otomotiv sektöründeki fiyatların yükselmesine neden olabileceğini söyledi. Tofaş’ın ilk çeyrek sonuçlarını açıklayan Altavilla, uzun yıllardan bu yana mali sonuçlarının ilk kez bu kadar iyi olduğunu belirterek, "Net kárımız, yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 114.7 oranında artarak 25.8 milyon YTL oldu. Net satış gelirlerimiz ise aynı dönemde 605 milyon YTL olarak gerçekleşti" dedi.

GRANDE PUNTO VE DOBLO:

İlk çeyrekteki başarıda Doblo ve Grande Punto modellerinin önemli bir etkisi olduğunu belirten Altavilla, "İlk 3 aydaki üretimimiz geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4.6 artışla 37 bin 451 adede yükseldi. Üretimin yüzde 79’unu ise Doblo oluşturdu. Doblo ihracatı geçen yıla göre yüzde 20 artış gösterdi. İç pazardaki satışlarımız ise geçen yıla göre yüzde 12.2 artarken, satışların yüzde 71’ini Doblo, yüzde 11’ini Albea ve yüzde 7’sini Grande Punto oluşturdu" diye konuştu. Altavilla, şubat ayında pazara sunulan Grande Punto’nun 3 ay gibi kısa bir sürede 4 bin adetin üzerinde bir satış rakamına ulaştığına dikkat çekerek, "Grande Punto sayesinde genç ve kadın müşterilere ulaştık. Oldukça zorlu bir sınıfı olan B segmentindeki temsilcimiz Grande Punto, piyasaya yeni sunulan modeller karşısında da rekabetçiliğini korumaya devam ediyor" dedi.

PAZAR PAYI SATIN ALMIYORUZ:

Tofaş’ın satışlarını yüzde 18 artırarak, otomotiv pazarından daha hızlı büyüdüğünü söyleyen Altavilla, "İlk 4 aylık dönemde binek otomobil ve hafif ticari araçtan oluşan pazardaki payımız yüzde 12.1’e ulaştı. Geçen ay hafif ticari araç pazarındaki payımız ise yüzde 15.9 seviyesine çıktı" diye konuştu. Tofaş’ın bu dönemde yaptığı satışların ’sağlıklı’ olduğunu vurgulayan Altavilla, "Biz piyasa payı satın almıyoruz. Bunu özellikle vurguluyorum. Kárlılığa önem veriyoruz. Pazar payı almak uğruna kendi ekonomimizi zor duruma sokmuyoruz. Ekonomimizin sağlığını bozacak hiçbir işe girmiyoruz" diye konuştu.

KISA VADEDE FİYATLAR ARTAR:

Altavilla, Tofaş’ın yıl sonu hedeflerine ilişkin bir soru üzerine ise, "Kristal küreme bakıp duruyorum ama inanın tahmin edemiyorum. İniş çıkışlı dönemlerde kamuoyuna açıklama yapmak çok önemli" dedi. Geçen hafta döviz kurlarında yaşanan dalgalanmayı da değerlendiren Altavilla, şöyle konuştu: "Otomotiv sektörü açısından YTL’nin değer kaybetmesiyle kısa vadede yedek parça gibi maliyetlerde meydana gelecek artışlardan dolayı fiyatların yükseleceğini söyleyebiliriz. Eğer fiyatlardaki artış tüketicilerin satın alma gücüne eşit olmazsa, otomotiv pazarı ve bizim hedeflerimiz bundan olumsuz etkilenir. YTL’nin değer kaybetme eğilimi devam ederse yıl sonunda otomotiv pazarının daraldığını görürüz."

Dövizde aşırı iniş çıkış yerli üretici için tehlikeli

Alfredo
Altavilla, "İçinde bulunduğumuz günler size korkutuyor mu?" sorusuna şu yanıtı verdi: "Türkiye’de açık ve serbest bir piyasa ekonomisinin işlediği bir ortamda çalışıyoruz. Çeşitli dalgalanmalar, inişler çıkışlar bunun parçası, oyunun kuralı bu. Türkiye, AB ve uluslararası piyasalara yaklaştıkça, bu tür dalgalanmalara açık olacaktır. Dövizde bu tür aşırı iniş çıkışlar özellikle yerli üretici için tehlike arz ediyor. Geçen hafta yaşanan YTL’deki değer kaybı yakın zamanda telafi edilecektir. Ancak, kimse bu telafi sürecinin hızlı olmasını beklemiyor."

En ucuz krediyi aldık, 350 milyon Euro yatırım yapıyoruz

TOFAŞ’ın geçtiğimiz günlerde önemli bir kredi anlaşmasına imza attığını belirten Alfredo Altavilla, şunları söyledi: "Tofaş, Minicargo projesi için ABM Ambro Bank N.V, Banca Intesa, Fortis, Societe Generale ve European Investment Bank ile İtalyan Kredi Ajansı, Sace’den 350 milyon Euro tutarında kredi sağladı. Kredi ilk 1.5 yıl geri ödemesiz. 8,5 yılda geri ödenecek. Şu ana kadar Türkiye’de verilmiş en rekabetçi kredi diyebiliriz." Tofaş’ın Minicargo ve D200 projeleri için bu yıl 350 milyon Euro’dan fazla yatırım yapacağına işaret eden Altavilla, proje takviminin zamanında gittiğini kaydetti. 2006 ve 2007 yıllarında toplamda 550 milyon Euro’luk yatırım yapacaklarını belirten Altavilla, 2007’nin ikinci yarısından itibaren Minicargo ve D200 modellerini devreye girmesiyle, Bursa’daki fabrikanın yıllık üretim kapasitesinin 250 binden 360 bin adede ulaşacağını söyledi.
Yorumları Göster
Yorumları Gizle