GeriEkonomi Korsan avcısını RTÜK caydırdı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    40
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Korsan avcısını RTÜK caydırdı

Korsan avcısını RTÜK caydırdı
refid:26296095 ilişkili resim dosyası

Online film servisi Netflix, Türkiye’ye gelmekten vazgeçti.

EKONOMİK fiyat stratejisiyle tüm dünyada korsana savaş açan online film servisi Netflix, Türkiye pazarına girmekten son anda vazgeçti. RTÜK’ün yeni düzenlemeleri ve yeni internet kanunu Türkiye’ye girmeye heves eden 21 milyar dolar değerindeki şirketi de caydırdı.

ABD’nin en büyük online film platformu olan ve ekonomik fiyatlarla sunduğu servisle korsana savaş açan Netflix, Türkiye’ye gelmekten vazgeçti. Şirkete yakın kaynaklardan aldığımız bilgilere göre Türkiye için pazar araştırması yapan Netflix, Türkiye’deki online içerikleri tüketim alışkanlıkları ve ilgili kurumların düzenlemelerini inceledi. Şirket, Türkiye’deki internet kullanım oranında ve online içeriklerin tüketim rakamlarından memnun kaldı. Ancak Netflix’i, geçen aylarda yürürlüğe giren internet kanununun yanı sıra Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) düzenlemeleri vazgeçirdi.

MOZAİK DE ETKİLENDİ

Sigara ve alkollü içecek içeren sahnelerin mozaiklenmesini, cinsel içerikli sahnelerinse kaldırılmasını talep eden RTÜK düzenlemeleri karşısında Netflix, Türkiye pazarı araştırmalarını durdurdu. Buna sebep olarak ise işgücü ve operasyonel maliyetlerinin artması olarak gösterildi. Ayrıca Netflix’in, 2014 yılı başında yürürlüğe giren yeni internet kanunu da yer alan bazı maddeleri de olumsuz algıladığı öne sürülenler arasında.

KORSANA SAVAŞ AÇIYOR

Netflix, ABD’de de korsana açtığı savaşla bilinen şirketler arasında yer alıyor. 1997 yılında kurulan Netflix, ucuz korsan DVD’lere karşı, ilk kez kiralama modelini hayata geçirdi. Özellikle akıllı telefon ve tablet gibi akıllı cihazlarla eline önemli bir koz geçiren şirket, dünya çapında 50 milyon kullanıcıya kadar ulaştı. Netflix, 8 dolardan başlayan paketlerle kullanıcılara aylık film paketleri sunuyor. Ekonomik fiyat politikasıyla her kesime ulaşmayı amaçlayan şirketin servisleri, şu anda 40 ülke kullanılabiliyor.

AVRUPA’DA 4’ÜNCÜ PAZAR

TÜRKİYE, online video izleme oranlarıyla dikkatleri üzerine çekiyor. ComScore’a göre Türkiye online video izleyici sayısı bakımından Avrupa’da 4’üncü. Türkiye’de 30 milyon civarında tekil online video izleyicisi bulunuyor. Bu rakam Almanya’da 50 milyon, İngiltere’de 45 milyon ve Rusya’da ise 40 milyon.

Rakamlarla Netflix

21 milyar
Netflix’in değeri

50 milyon
Dünya çapındaki üye sayısı

1.18 milyar $
Netflix’in yıllık geliri

25
Desteklediği platform sayısı

10 $
Aylık film izleme ücreti

1 $
Bir filmin kiralanma ücreti

1 milyar saat
Netflix üzerinden izlenen aylık içerik süresi


Nokia resmen Microsoft’un

GEÇEN eylül ayında Finlandiyalı cep telefonu üreticisi Nokia’yı satın almak için anlaşan teknoloji devi Microsoft sürecin tamamlandığını duyurdu. Anlaşma kapsamında Microsoft, Nokia’ya 2.2 milyar doları lisans ve patent haklarına, yaklaşık 5 milyar doları ise cihazlar ve servisler birimine ait olmak üzere toplamda 7.2 milyar dolar ödedi. Microsoft CEO’su Satya Nadella, Nokia’nın mobil alanda sahip olduğu birikimin ve deneyimin, Microsoft’un dönüşüm sürecinde önemli bir rol oynayacağını söyledi. Nadella, “İş ortaklarımızla birlikte ‘önce mobil, önce bulut’ anlayışıyla yeni inovasyonları hızla hayata geçirmeye devam edeceğiz” dedi.

İkinci vites internete tepki

ABD’nin iletişim düzenleme kurumu olan Federal İletişim Komisyonu’nun(FCC) üzerinden çalışmaya başladığı son düzenleme tepki topladı. İsteyen şirketlere daha hızlı internet bağlantısı sağlayacak olan düzenlemede, online video ve film platformları yararlanacak. Şirketler, servis aldıkları şirketler aracılığıyla kullanıcılarına daha hızlı servis sunabilecek. Ancak FCC’nin söz konusu düzenlemesi tartışmaları da birbirinde getirdi. ABD’deki blog siteleri söz konusu düzenleme çalışmasının özellikle girişimcileri engelleyeceğini ifade ediyor.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle