Körfez Geçişi'nde ihtar dönemi

Güncelleme Tarihi:

Körfez Geçişinde ihtar dönemi
Oluşturulma Tarihi: Mart 21, 1999 00:00

Haberin Devamı

Bayındırlık ve İskan Bakanı Ali Ilıksoy, 650 trilyon liraya malolacak İzmit Körfez Geçişi'ni üstlenen Anglo Japanese Turkish Consortium'na (AJTC), sözleşmeyi imzalamaya gelmeleri için ‘ihtar süresi’ vereceklerini açıkladı.

Bugünün rakamlarıyla yaklaşık 650 trilyon liraya (1.8 milyar dolar) malolacak İzmit Körfez Geçişi projesinde alarm zilleri çalıyor. Bayındırlık ve İskan Bakanı Ali Ilıksoy, İzmit Körfez Geçişi'ni üstlenen Anglo Japanese Turkish Consortium'na (AJTC), sözleşmeyi imzalamaya gelmeleri için ‘ihtar süresi’ vereceklerini açıkladı. Ilıksoy Hürriyet'e, sözleşmeyi inceleyen Danıştay kararının üzerinden uzun zaman geçmesine rağmen, AJTC'nin kendilerine bu karara ‘uyma veya uymama’ yönünde bir görüş bildirmediğini söyleyerek, ‘‘Vereceğimiz sürede olumlu bir gelişme olmazsa, ikinci sıradaki konsorsiyumla görüşmelere başlayacağız’’ dedi. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılması öngörülen ve tartışmalı bir ihale sürecinden sonra AJTC'un üstlendiği projeye ilişkin sözleşme Danıştay'dan geçen yıl geçti. Ancak sözleşmede yer alan ‘erken fesih’ durumunda, kalan borç ile köprü kredilerini kimin nasıl ödeyeceği konusu, Karayolları Genel Müdürlüğü ile Konsorsiyum arasında ihtilaf çıkardı. AJTC, böyle bir durumda Hazine'nin borcu garanti etmesini isterken, Hazine topu KGM'ye attı. Ancak Hazine, Kamu Ortaklığı Fonu'nun tüzel kişiliği kalmadığı gerekçesiyle, doğrudan garanti edemeyeceğini, ancak bir başka kamu kuruluşunun borcu üstlenmesi durumunda, bu borca garanti verebileceğini ‘şifahen’ bildirdi. Hazine yetkilileri, borcu üstlenecek kuruluşun da Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) olabileceğini ifade etti.

Ancak KGM'nin geleneğinde, bugüne kadar bir projeden kaynaklanan borcu üstlenme sözkonusu olmadığı, bu nedenle, İzmit Körfez Geçişi için de kredi borcunu üstlenmekten kaçındığı öğrenildi.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!